Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-02, 11:20
  #229
Medlem
8711s avatar
Uselt som vanligt. Reaktionen i media är som alltid att Sverige är världens mittpunkt, vi vet bäst, vi är bäst på allt, vi har bäst sjukvård i världen, vi är bäst rustade i världen, vi kan och vet bäst i världen, vi kan ha en egen linje som vi ska hoppas är bäst i världen. Det sista är det viktigaste, även om det skulle kosta sjukdomsfall och enorma antal dödsfall, så är det viktigaste att Sverige som är världens bästa mitt har rätt. Även om man sedan ska dölja verkligheten och mixtra med statistik som Sverige även det är världsbäst på i god kamp med Kina och Nordkorea.

Man hyllar underdånigt usla personer som gjort bort sig och förvärrat situationen, som Löfven och Tegnell. Den sistnämnda har sagt så oerhört mycket som går emot sig självt senaste veckorna. Vad han tror, vad han hoppas, saker han hyllat osv, allt det har visat sig vara totalt tvärtom. Ändå ska han hyllas. Löfven som inte gjort ett skit utöver ekonomiska frågor ska också hyllas enligt media och politiskt korrekta svenskar, trots att vi hade hög arbetslöshet innan och får ännu högre nu, trots att företagen går omkull precis överallt och Löfven är precis så sen som han alltid är gällande allt. Att han är sen gällande själva viruset och hanteringen av det är alldeles självklart och underförstått. Samtidigt förvånar det mig inte att svenska folket i stor andel är oerhört naiva och lättlurade, de har man ju varit hela tiden gällande allt annat också, så medias hyllande av oduglingar fungerar alldeles säkert på dessa. Spelar ingen roll om Kim Jong Löfven skulle förorsaka enorma antal sjukdomsfall och dödsfall, han skulle ändå hyllas av media och alla dessa vidrigt politiskt korrekta svenskar.
Citera
2020-04-02, 11:43
  #230
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nu publicerar Expressen massa trams av en hälsoguru : https://www.expressen.se/nyheter/cor...ndra-covid-19/

Rubriken är "Hälsogurun :Så kan sömn hindra covid-19".

Notera "hindra".


Från samma tidning : Bluffläkare och hälsogurus tjänar pengar på corona

https://www.expressen.se/nyheter/cor...gar-pa-corona/


Schizofrent?

Då Expressen har en beef med Zytomierska fick hon agera kvacksalvare med sin fiskolja. Michael Mosley är Expressen inte osams med så han får komma till tals.
Jag tvivlar inte på att det finns seriösa studier som tyder på att sömn är viktigt för immunförsvaret. Jag betvivlar ej heller att det finns studier som tyder på att fiskolja är bra för immunförsvaret.
I realiteten tror jag varken att sömn eller fiskolja kan "hindra" en allvarlig infektionssjukdom som covid-19 kan utvecklas till. Eller ens mildra den.
Det är just detta som är så äckligt med kvällstidningarna. Man utnämner godtyckligt vem man vill till antingen hjälte eller skurk. Och man skakar av sig all form av kritik med påstående om hat och "rysstroll".

Tyckte för några dagar i början av mars, då viruset var startgroparna för att sprida sig i Sverige, att våra värdelösa kvällstidningar och övriga skräpjournalister faktiskt verkade visa ett visst mått av allvar och seriositet. "Kanske de faktiskt skärper sig när det seglar upp ett riktigt krisläge?" tänkte jag.

Jag fick fel så klart. Det varade inte länge.

Svensk skitmedia, i synnerhet kvällstidningarna är tillbaka med sin skräpagenda och är om möjligt ännu värre än tidigare. Exemplet jag citerar är väldigt talande.

Jag måste motvilligt erkänna att SVT verkar sköta sig bäst, även om det naturligtvis dyker upp små plumpar även där.
Citera
2020-04-02, 11:47
  #231
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Tyckte för några dagar i början av mars, då viruset var startgroparna för att sprida sig i Sverige, att våra värdelösa kvällstidningar och övriga skräpjournalister faktiskt verkade visa ett visst mått av allvar och seriositet. "Kanske de faktiskt skärper sig när det seglar upp ett riktigt krisläge?" tänkte jag.

Jag fick fel så klart. Det varade inte länge.

Svensk skitmedia, i synnerhet kvällstidningarna är tillbaka med sin skräpagenda och är om möjligt ännu värre än tidigare. Exemplet jag citerar är väldigt talande.

Jag måste motvilligt erkänna att SVT verkar sköta sig bäst, även om det naturligtvis dyker upp små plumpar även där.

Samma här! Jag startade till och med en tråd om detta som inte åldrades så väl. Skitmedia är skitmedia oavsett kristid eller ej. Räfsten lär bli hård när allt detta är över.
Vi kan glädja oss med att de tappar stora annonsintäkter nu. Och många lär nog avsluta sina prova-på-abonnemang på deras plus-tjänster när de inser att de köpt illa skriven snömos.
Citera
2020-04-02, 14:13
  #232
Medlem
vidrikfittanens avatar
Nu har svinen mage att skrika efter statliga pengar :

https://live.aftonbladet.se/supernyt...0dca0018543f16
Citera
2020-04-02, 14:52
  #233
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Nu har svinen mage att skrika efter statliga pengar :

https://live.aftonbladet.se/supernyt...0dca0018543f16

Skapar man betalartiklar där all viktig info om cornaviruset finns, så kan de jävlarna gå under.
Hoppas det går fort också. Vanligt vettigt folk hittar all sån info ändå.
Citera
2020-04-02, 19:23
  #234
Medlem
RollonHomies avatar
Nu kanske verkligheten börjar komma ikapp alla som blint litat på skräpmedia i det här landet.
Vet inte under hur lång tid skräpmedia matat den lättstyrda massan med artiklar om att "70 är det nya 50".

Det verkar på allvar som att människor trott på detta, speciellt många av våra 70-åringar som skitit i det egna ansvaret under den här krisen och kört på som vanligt. De tror ju uppenbarligen att de är som 50-åringar bara genom att knata runt med stavar på gatorna varje dag. Nu börjar dom trilla av pinn en efter en och skräcken inför att verkligheten faktiskt är en annan än den media så frenetiskt försökt hjärntvättat åldringarna med, börjar ta fart nu.

70 kommer alltid att vara 70.
Citera
2020-04-02, 20:17
  #235
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Här Bill Gates om varför man enligt honom skall införa en karantän/lockdown/shutdown ju tidigare desto bättre.

Bill Gates ligger ju bakom hela operationen. Han kan knappt vänta på att få pumpa i sitt vaccin i alla världens människor.

Är det inte lite intressant att han precis efter jul släpper en serie på Netflix som heter "Pandemi" där man inleder med att måla upp det stora hotet mot mänskligheten: dödliga viruspandemier.

Och hur man sedan när man skrämt upp tittarna rejält säger: men ni kan vara lugna, hjälten Bill Gates ska med hjälp av de bästa forskarna i världen ta fram ett universellt vaccin som räddar er allihopa...

Strax därefter kommer corona och global masshysteri

Väldigt lyckad timing där för den gode Gates

Vad man också har lyckats med är att få s k alternativ media med på tåget. T ex Fria Tider dundrar på med skräckpropaganda dag efter dag. Mainstreammedia framstår stundtals nästan som vettiga i sammanhanget.
Citera
2020-04-03, 00:26
  #236
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här George Gao om ansiktsskydd/masker.


Citat:


George Gao, director-general of the Chinese Center for Disease Control and Prevention in an interview with Science magazine.

“The big mistake in the U.S. and Europe, in my opinion, is that people aren’t wearing masks,” Gao said.

“This virus is transmitted by droplets and close contact. Droplets play a very important role — you’ve got to wear a mask, because when you speak, there are always droplets coming out of your mouth,” Gao continued. “Many people have asymptomatic or presymptomatic infections. If they are wearing face masks, it can prevent droplets that carry the virus from escaping and infecting others
Citera
2020-04-03, 07:53
  #237
Medlem
vidrikfittanens avatar
Högst upp på Aftonbladet nu, ett jävla click-bait : JUST NU: Coronaölen stoppas av regeringen

Allt för att lura folk att klicka. Man tänker givetvis "Svenska regeringen + coronaöl = va i helvete är detta!?"

Men det handlar om att Mexiko stänger ner viss icke-nödvändig industri. Intressant, visst. Men borde knappast vara en toppnyhet i svensk media.

Allt för klicken. Det kommer straffa sig.
Citera
2020-04-04, 14:49
  #238
Medlem
UT64s avatar
En bieffekt av Coronakrisen är ju som bekant att Stefan Löfvén och (s) fått ett mindre uppsving i opinionsmätningarna. Samtidigt som (sd) tycks ha fått en motsvarande mindre nedgång.

Massmedia har nogsamt noterat detta, och deras reaktion är närmast att likna vid att de gråter av lycka. De jublar och snyftar på samma gång medan de hyllar och lyfter fram Lövfén och Dr Tengele i sina artiklar och krönikor. Och samtidigt skriver de med påhittat förtryt om Jummie Åkesson som "inte gör något" åt krisen.

Äntligen, äntligen en nedgång för (sd)! är för närvarande journalisternas snuttefilt.
Citera
2020-04-04, 22:08
  #239
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Noterat att USA har 25 dödsfall per capita och Sverige 37.

Krigsrubriker mot Trump men inget ansvarsutkrävande mot Löfven.

Märkligt.
Citera
2020-04-05, 14:28
  #240
Medlem
Det märks nu tyvärr hur Stockholmsfixerad vår media är och varför koncentrationen inte är av godo. Det börjar bli kris i Stockholm i coronafrågan och då är det kris i hela landet trots att det i flera regioner fortfarande finns gott om platser kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback