2020-03-06, 22:29
Medlem
WordWarriors avatar
Vad tycker ni om följande strategi? För varje kvinna som sviker mig eller behandlar mig illa, så ska jag se till så att två andra får lida för det, och betala ett pris för den andra kvinnas svek.

Detta framförallt genom att använda samma typ av psykologisk manipulation och krigföring som kvinnor använder mot män. Jag talar framförallt om psykiskt lidande. Vad tycker ni om den strategin, är den fruktsam eller destruktiv? Får denna hämnd en själv att må bättre? Vilka samhällskonsekvenser får det om män börjar agera så här? Jag undanber mig moralpredikare i tråden.

Topic:

Att hämnas kvinnors relationsmässiga svek genom att ta ut det på andra kvinnor, är det en bra strategi? Kan den bli viral bland män till och med?
2020-03-06, 22:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad tycker ni om följande strategi? För varje kvinna som sviker mig eller behandlar mig illa, så ska jag se till så att två andra får lida för det, och betala ett pris för den andra kvinnas svek.

Detta framförallt genom att använda samma typ av psykologisk manipulation och krigföring som kvinnor använder mot män. Jag talar framförallt om psykiskt lidande. Vad tycker ni om den strategin, är den fruktsam eller destruktiv? Får denna hämnd en själv att må bättre? Vilka samhällskonsekvenser får det om män börjar agera så här? Jag undanber mig moralpredikare i tråden.

Topic:

Att hämnas kvinnors relationsmässiga svek genom att ta ut det på andra kvinnor, är det en bra strategi? Kan den bli viral bland män till och med?

Nej du är dum i huvvet.
Varje gång nogon startar en dum tråd kommer jag ringa och skrika dig i örat. Kommer höja kvaliten på flashback, eller?
2020-03-06, 22:35
Medlem
Citat:

Topic:

Det är inget nytt - så gör och tänker många män i världen. De tar ut sina diverse psykiska problem och frustrationer på främmande och bekanta kvinnor i sin omgivning.
Tur att inte kvinnor tänker likadant. Då hade vi haft fullskaligt könskrig på riktigt och männen hade förlorat.
2020-03-06, 22:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Nej du är dum i huvvet.
Varje gång nogon startar en dum tråd kommer jag ringa och skrika dig i örat. Kommer höja kvaliten på flashback, eller?

Det vore trevligt att höra någon form av konstruktiv kritik, om du nu inte gillar vad jag föreslår.
2020-03-06, 22:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Det är inget nytt - så gör och tänker många män i världen. De tar ut sina diverse psykiska problem och frustrationer på främmande och bekanta kvinnor i sin omgivning.
Tur att inte kvinnor tänker likadant. Då hade vi haft fullskaligt könskrig på riktigt och männen hade förlorat.

Men kvinnor har inget eget ansvar för sitt eget agerande, och de konsekvenser det får?
2020-03-06, 22:37
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Funderat på att det är ditt eget fel att du blir "sviken" och "sårad"?
2020-03-06, 22:38
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Det vore trevligt att höra någon form av konstruktiv kritik, om du nu inte gillar vad jag föreslår.

OK, gör något positivt istället. Thaiboxning är bra, du lär dig kontrollera din känslor, lär dig dicipline, får lite endorferin och testo i kroppen.

Fokuser på PMA,
2020-03-06, 22:39
Medlem
Citat:
Men kvinnor har inget eget ansvar för sitt eget agerande, och de konsekvenser det får?

Vilket ansvar menar du att kvinnor ska ta, som de inte tar, för sitt eget agerande?
2020-03-06, 22:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Tur att inte kvinnor tänker likadant.

Feminister och manshatare då? Kvinnor har ju även gjort politik av sina upplevda svek. Varför skulle inte män kunna göra samma sak?
2020-03-06, 22:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vilket ansvar menar du att kvinnor ska ta, som de inte tar, för sitt eget agerande?

Kvinnor, och i synnerhet unga kvinnor, saknar varje form av personligt ansvarstagande för sitt eget agerande.
2020-03-06, 22:40
Medlem
Citat:
Feminister och manshatare då? Kvinnor har ju även gjort politik av sina upplevda svek. Varför skulle inte män kunna göra samma sak?

Du har uppenbarligen inte alla hästar hemma i stallet.
2020-03-06, 22:41
Medlem
Att det ens finns människor med sådana tankar.
Inte undra på att det ser ut som det gör i samhällen idag.

Om du tex blir slagen av person A så blir allt bättre om du slår(eller tom dödar) personerna B och C?

Hur tänker du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in