2020-03-04, 21:11
Medlem
Om vi säger att en asteroid skulle slå till mot jorden och utplåna all mänskligt liv.

Skulle NASA eller andra myndigheter berätta om det? För det skulle ju i princip råda kaos innan med våldtäkter, mord, dödsångest hos befolkningen m.m.

Eller låter dom bara asteroiden träffa jorden så allt blir svart utan att mänskligheten ska behöva känna någon dödsångest innan ”smällen”?

Vad tror ni?
Citera
2020-03-04, 21:14
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Om vi säger att en asteroid skulle slå till mot jorden och utplåna all mänskligt liv.

Skulle NASA eller andra myndigheter berätta om det? För det skulle ju i princip råda kaos innan med våldtäkter, mord, dödsångest hos befolkningen m.m.

Eller låter dom bara asteroiden träffa jorden så allt blir svart utan att mänskligheten ska behöva känna någon dödsångest innan ”smällen”?

Vad tror ni?

Nej myndigheterna skulle undanhålla det så länge som möjligt för att undvika panik.
Citera
2020-03-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Nej myndigheterna skulle undanhålla det så länge som möjligt för att undvika panik.
Så i princip skulle det kunna slå ned en asteroid imorgon och alla skulle dö.

Men ändå är det inte deras skyldighet att informera alla om att vi kommer dö? Vore sjukt att undanhålla sådan information.
Citera
2020-03-04, 21:20
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Men ändå är det inte deras skyldighet att informera alla om att vi kommer dö? Vore sjukt att undanhålla sådan information.

Ja det är sjukt men så det troligtvis skulle fungera för att dom vill jobba på en "lösning" att spränga asteroiden utan att vi fick reda på någonting.

Ta aliens till exempel alla serier och filmer jag har sett undanhåller man att det finns utomjordingar för allmänheten. Man gör allt för att skydda sanningen typ Area 51 varför tror man att mänskligheten inte klarar av att veta att det finns "annat" utomjordiskt liv?
Citera
2020-03-04, 21:22
Medlem
X-fronts avatar
Citat:

Nej, någon "amatör" i något land skulle upptäcka den tidigare, vi skulle ha åtminstone 36 timmar på oss.
Citera
2020-03-04, 21:27
Medlem
alpha1pojkens avatar
Citat:

Vad tror ni?

Personligen tror jag att det beror på myndighetens politiska åskådning, ta till exempel totalitarism, en sådan myndighet skulle sträva efter att bevara all människor lugn och inte meddela om något sådant. Alltså undvika koas för befolkningens bästa?
Citera
2020-03-04, 21:31
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpha1pojken
Personligen tror jag att det beror på myndighetens politiska åskådning, ta till exempel totalitarism, en sådan myndighet skulle sträva efter att bevara all människor lugn och inte meddela om något sådant. Alltså undvika koas för befolkningens bästa?

Kan tyckas att myndigheter inte har ett syfte med att undvika kaos om Alla, inkl. buråkraten, kommer krossas av en asteroid imorgon. Fattar inte logiken. Om jag var President och Visste att jorden skulle plattas imorgon, då skulle jag ge Alla ledigt och strax köpa 5g kokain och beställa ett gäng luder.
Citera
2020-03-04, 21:35
Medlem
alpha1pojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kan tyckas att myndigheter inte har ett syfte med att undvika kaos om Alla, inkl. buråkraten, kommer krossas av en asteroid imorgon. Fattar inte logiken. Om jag var President och Visste att jorden skulle plattas imorgon, då skulle jag ge Alla ledigt och strax köpa 5g kokain och beställa ett gäng luder.

Saken är att vi inte lever i totalitaristiskt samhället, om inte nu regeringen spårar ur av någon anledning [...] eller så kanske den redan har gjort det?
Citera
2020-03-04, 21:39
Medlem
alpha1pojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Nej, någon "amatör" i något land skulle upptäcka den tidigare, vi skulle ha åtminstone 36 timmar på oss.

Jag tvivlar starkt på att en amatör har tillgång till sådan exceptionell utrustning. Dessutom är det i princip omöjligt att upptäcka en sådan asteroid på uppskattningsvis 10 km i diameter (kan orsaka ödesdigra konsekvenser).
Citera
2020-03-04, 22:27
Medlem
Kebbabturkens avatar
Officiellt skulle de inte gå ut med det till allmänheten men tänk också på att alla de tusentals myndighetsanställda världen över är människor de med. Givetvis skulle någon läcka det.
Citera
2020-03-05, 05:44
Bannlyst
Asså allt handlar om pengar och staten tjänar inga pengar på att folk får panik...
Citera
2020-03-05, 08:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritual666
Asså allt handlar om pengar och staten tjänar inga pengar på att folk får panik...

Tråden handlar om jordens undergång - inte ens ”staten” behöver pengar efter den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in