Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-03-04, 12:11
Medlem
Kan denna sajt vara en scam?

https://www.gunnariptv.com
https://www.gunnariptv.com/box
https://www.facebook.com/Gunnarteve

De verkar ta emot betalningar via swish för att sen inte levera något. De svarar heller inte på mail eller chat (såvida det inte gäller en beställning såklart). Någon som haft liknande erfarenheter?
Citera
2020-03-04, 12:45
Medlem
RingInteSnutens avatar
Ser onekligen ut som det.

En sak som gör mig mistänksam...
E-mail: Gunnar.Support@protonmail.com

Dom har inte ens en egen mailaddress utan använder en gratis version.
Citera
2020-03-04, 12:47
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Ser onekligen ut som det.

En sak som gör mig mistänksam...
E-mail: Gunnar.Support@protonmail.com

Dom har inte ens en egen mailaddress utan använder en gratis version.

Och inte bara en vanlig gratismejl utan en gratismejl som är känd för stark kryptering så att rättsvårdande myndigheter inte ska kunna spåra användaren..
Citera
2020-03-04, 12:49
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Och inte bara en vanlig gratismejl utan en gratismejl som är känd för stark kryptering så att rättsvårdande myndigheter inte ska kunna spåra användaren..

Skulle ha pungat ut för en enterprise version av mailen så dom åtminstonde kunde låtsas.
Citera
2020-03-04, 13:06
Medlem
Men hur smart är det att ta betalt via Swish om det är en scam? Det måste ju gå att spåra enkelt...?
Citera
2020-03-04, 13:12
Medlem
Bongomans avatar
Det är nog inte en scam men han har råkat ut för något problem så han väljer att gömma sig. Kan vara så att han sitter häktad för brott. Misstänker att både skatteverket och TV-bolagen är sugna på att låsa in honom ett tag.
Citera
2020-03-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Det är nog inte en scam men han har råkat ut för något problem så han väljer att gömma sig. Kan vara så att han sitter häktad för brott. Misstänker att både skatteverket och TV-bolagen är sugna på att låsa in honom ett tag.

Stämmer inte, de svarar på nybeställningar... Verkar inte helt som en scam för de verkar leverera M3U streaming-länkar med login som ser bra ut...
Citera
2020-03-06, 10:22
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimovski
Stämmer inte, de svarar på nybeställningar... Verkar inte helt som en scam för de verkar leverera M3U streaming-länkar med login som ser bra ut...

Då kanske vi kan utesluta häktning i alla fall. Men vi vet inte heller om länkar skapas automatiskt när det kommer in en betalning. Sedan ska det strömmas något också på inloggningarna.
Citera
2020-03-06, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Då kanske vi kan utesluta häktning i alla fall. Men vi vet inte heller om länkar skapas automatiskt när det kommer in en betalning. Sedan ska det strömmas något också på inloggningarna.

Det kan såklart aldrig uteslutas :-) Har testat två olika inloggningar nu och kanalerna verkar funka enligt marknadsföringen på deras sajt..
Citera
2020-07-09, 20:52
Medlem
En polare som köpte för nåt år sen har inga problem alls.

Själv betalade jag in för snart 2 månader sedan men det har varit helt tyst. Försökt kontakta både via facebook och mail men får inget svar. Det gick dog jävligt snabbt för dem att skicka sin bitcoinplånka när jag skrev att jag ville beställa.

Tror snarare att det hänt något än att dom pysslar med lurenderi men oavsett vad är det jävligt tröttsamt
Citera
2020-08-18, 21:07
Medlem
Har kört med dom ett tag, och det har fungerat jättebra. Men nu när min period var slut så fick jag plötsligt mail från Pongoiptv istället?

Ska nog testa en annan leverantör nu. Gunnar iptv var tidigare väldigt aktiva på facebook m m, men har märkt att det blivit väldigt tyst.
Citera
2020-08-21, 10:07
Medlem
Köpte 12 månader av Gunnars iptv och blev blåst.

Svarar inte på FB, Mail eller kontaktsidan på deras hemsida.

Riktigt frustrerande.

Gått 4v nu sedan jag betalade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här