• 1
  • 2
2020-03-12, 09:43
Medlem
kostymnisses avatar
Det gäller som sagt var att kolla upp viktbegränsningar först och kolla även höjden så du inte får taket som snuddar näsan din...
Ännu bättre är givetvis att bygga något själv så du får det perfekt för dig.
Citera
2020-03-12, 09:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointbreak
Jag hade det så innan när jag bodde i en etta på 25kvm, ikeas stora loftsäng som är 140cm bred, sov väldigt bra men det är skit att vakna bakfull o glömma bort att man är 1,7m upp i luften så man tog ett steg rakt ut i luften

Usch ja. Påminner mig om en färjeresa jag gjorde på 80-talet.. Gjorde samma sak som du. Inte kul.
Ska man nödvändigtvis skaffa loftsäng/våningssäng, bör man ha någon form av stängsel som är svåröppnat när man är nyvaken/groggy så man hinner vakna först så man fattar var man är innan man trillar ur sängen.
Citera
2020-03-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Usch ja. Påminner mig om en färjeresa jag gjorde på 80-talet.. Gjorde samma sak som du. Inte kul.
Ska man nödvändigtvis skaffa loftsäng/våningssäng, bör man ha någon form av stängsel som är svåröppnat när man är nyvaken/groggy så man hinner vakna först så man fattar var man är innan man trillar ur sängen.

Jag hade staket men lyckades sätta fötterna på trappan så kroppen trodde nog att detta var golvet o sen tog jag bara ett steg rakt ut i luften.
Citera
2020-03-12, 10:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointbreak
Jag hade staket men lyckades sätta fötterna på trappan så kroppen trodde nog att detta var golvet o sen tog jag bara ett steg rakt ut i luften.

Ja, då hade du väl inget heltäckande staket? (Hade inte hänt med heltäckande, tänk typ sjukhussäng.)
Citera
2020-03-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ja, då hade du väl inget heltäckande staket? (Hade inte hänt med heltäckande, tänk typ sjukhussäng.)

Nä där var ett hål vid trappan så kroppen lyckades fatta att där skulle jag ut men den drog aldrig kopplingen till varför staketet var där..
Citera
2020-03-27, 09:33
Medlem
HuldumeyStones avatar
Nej. Det är totalt osexigt med allt vad loft- och våningssängar heter. Tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in