Flashback bygger pepparkakshus!
2006-03-25, 20:40
Medlem
Sitter hemma och saknar internet, fann ett öppet wlan som jag använde men som nu tyvärr blivit låst (krypterat).

Har funderat på att försöka knäcka upp något av dem låsta (hade ett öppet men når flertalet låsta).

Men frågan är om det är någon vits.
Jag har inget annat intresse av det än att kunna surfa hemma. Misstänker att man gjort sig ovänn med lagen om man knäcker nyckeln och att man därför bör vara JÄVLIGT försiktig med vad man gör på nätet(om man rent hypotetiskt skulle få för sig att göra något sådant).

Bör man vara jävligt nojig? = inte kolla mailen som kan refferera till ens namn. inte logga in på icq mm och snacka med vänner som kan röja identitet mm?

Är det nån vits överhuvudtaget att försöka sig på elendet eller bör jag skaffa mig ett dyrt internet?

-------
oj nu kanske jag bara
Citera
2006-03-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Sitter hemma och saknar internet, fann ett öppet wlan som jag använde men som nu tyvärr blivit låst (krypterat).

Har funderat på att försöka knäcka upp något av dem låsta (hade ett öppet men når flertalet låsta).

Men frågan är om det är någon vits.
Jag har inget annat intresse av det än att kunna surfa hemma. Misstänker att man gjort sig ovänn med lagen om man knäcker nyckeln och att man därför bör vara JÄVLIGT försiktig med vad man gör på nätet(om man rent hypotetiskt skulle få för sig att göra något sådant).

Bör man vara jävligt nojig? = inte kolla mailen som kan refferera till ens namn. inte logga in på icq mm och snacka med vänner som kan röja identitet mm?

Är det nån vits överhuvudtaget att försöka sig på elendet eller bör jag skaffa mig ett dyrt internet?

-------
oj nu kanske jag bara

Om någon blir misstänksam och ser att någon okänd är ansluten är det enkelt att kolla vilken trafik som går över nätet och se exakt vad den personen gör. Om de då ser att du chattar med dina kompisar och kollar din e-mail är det mycket möjligt att de kan knyta det till dig som person. Om du ska använda andras internet och kolla saker som kan knytas till dig så använd något som Tor så de inte kan se innehållet av trafiken.
Citera
2006-03-27, 16:55
Medlem
Nja har funderat på det också men antagit att det inte skulle funger då all info ändå måste gå via den andres internet innan det kommer vidare till tex tor eller andra proxy/ktypteringar mm
Citera
2006-03-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Nja har funderat på det också men antagit att det inte skulle funger då all info ändå måste gå via den andres internet innan det kommer vidare till tex tor eller andra proxy/ktypteringar mm

Men Tor krypterar trafiken ända från ens dator till ut-noden ens trafik lämnar Tor-nätverket genom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in