Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-07-23, 20:50
  #25
Medlem
Dr.iOnBatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Har du moddat den då eller, för en standard gör bara runt 80-85 km/h?

Dubbla batterier. Simple as that. Vad skootern gör som standard, är 80km/h enligt handboken. Fick upp min i 93km/h standard men den hade mer att ge i det försöket. Med dubbla batterier finns endast en övre gräns kring 120-150km/h för den som vågar hålla i gasreglaget längst. Jag tänker inte vinna den tävlingen. Köpte dubbla batterier för ca 20 mils range på en laddning (standard är 8-12 mil vid snål Eco Drivekörning) men klart man provade att maxa den med dubbel volt under huven efter installationen. Who would’nt...
Citera
2020-08-01, 14:48
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.iOnBatt
Dubbla batterier. Simple as that. Vad skootern gör som standard, är 80km/h enligt handboken. Fick upp min i 93km/h standard men den hade mer att ge i det försöket. Med dubbla batterier finns endast en övre gräns kring 120-150km/h för den som vågar hålla i gasreglaget längst. Jag tänker inte vinna den tävlingen. Köpte dubbla batterier för ca 20 mils range på en laddning (standard är 8-12 mil vid snål Eco Drivekörning) men klart man provade att maxa den med dubbel volt under huven efter installationen. Who would’nt...

Du parallellkopplar batterierna för extra kraftuttag?
Du seriekopplar väl dom ändå inte?
__________________
Senast redigerad av likgiltighet 2020-08-01 kl. 14:58.
Citera
2020-08-03, 00:59
  #27
Medlem
Dr.iOnBatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likgiltighet
Du parallellkopplar batterierna för extra kraftuttag?
Du seriekopplar väl dom ändå inte?

Det är bara sätta på batteriet på scootern och koppla in med kabel. Orka inte gå in på detaljer. Det funkar. Och det finns bara ett plug ’n play sätt som är meningen att använda. Kolla upp det.
Citera
2020-08-25, 13:36
  #28
Medlem
Hivmannnens avatar
Läst igenom tråden, kollat på upp på youtube, inte imponerad.

Skaffa lätt mc-kort och åk 125cc istället, går minst lika bra, åker mycket bättre för du har ju fjädring, riktiga hjul (istället för breda kundvagnshjul och man behöver inte tänka på lagens långa arm.

Känns jävligt B hela el-scooter grejen tycker jag.
Citera
2020-09-19, 23:55
  #29
Medlem
BigFatCones avatar
Om inget annat så borde TS ha smisk som kör på trottoarerna.
Citera
2020-10-18, 10:21
  #30
Medlem
Jordgubbes avatar
Adrenalinkicken är väl inte främst fart, utan att polisen när som helst kan beslagta fordonet för 37 000 kronor. Också obehagligt att grannar håller på och laddar sina litium-monster, hälften kinakopior, i sina lägenheter med den brandrisk det medför.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback