Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-27, 12:03
  #13
Medlem
Rullandegalnings avatar
Levt så hela mitt liv, vart helt galen och fått höra det dagligen, det gick bra med ”bara” benbrott, hjärnskakningar, krossade händer och nervskador i 24 år, sen bröt jag nacken ordentligt och krossade ett par kotor, vill du verkligen utmana ödet så skynda långsamt, dock inget jag skulle rekommendera.
Att vara förlamad och behöva hjälp med allt är inte så kul kan jag säga, då är det bättre att tänka efter en gång innan så du inte hamnar där jag är😂
Men ska du nu utmana och göra det ändå, se till att du antingen klarar dig oskadd eller dör på fläcken, mellantinget rekommenderar jag INTE!😅😝
Citera
2020-02-27, 12:07
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Ja har funderat över saker o ting, och insett att jag vill bli galen när de gäller stunts och coola grejor. Tänkte filma när jag gör t.ex. backflip med skoter över någon farlig ravin, flyga med wingsuit bland en massa berg, klättra upp för mount everest, hoppa ner i havet från 30 meter, tjurfäktning, riva loss något element.. etc.. hehe..

vill helt enkelt få bort alla spärrar så man blir helt jävla galen och kan leva livet fullt ut. Så kan man sitta där som gamling och vara nöjd med vad livet gett .. hehe..

Men hur tränar man sig för att bli så pass vansinnig? Tips på rejält farliga och fräna aktiviteter uppskattas också .. hehe..

Mvh Johan
inget som man lär sig antingen är man riskbenägen eller så inte, och tro mig att vara riskbenägen är inget att avundsjuk på, talar av egen erfarenhet, man blir försiktigare med åren, tack gode gud för det.
Citera
2020-02-27, 13:38
  #15
Avstängd
Kyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullandegalning
Levt så hela mitt liv, vart helt galen och fått höra det dagligen, det gick bra med ”bara” benbrott, hjärnskakningar, krossade händer och nervskador i 24 år, sen bröt jag nacken ordentligt och krossade ett par kotor, vill du verkligen utmana ödet så skynda långsamt, dock inget jag skulle rekommendera.
Att vara förlamad och behöva hjälp med allt är inte så kul kan jag säga, då är det bättre att tänka efter en gång innan så du inte hamnar där jag är😂
Men ska du nu utmana och göra det ändå, se till att du antingen klarar dig oskadd eller dör på fläcken, mellantinget rekommenderar jag INTE!😅😝
Ja.. de lät ju inte så bra me nån sån olycka, vad hände.. .?

tänkte iaf börja med en massa skoterhopp i vinter,.. backflip, dubbel backflip (först i världen efter Daniel Bodin).. hehe..

Mvh Johan
Citera
2020-02-27, 13:50
  #16
Medlem
DaChiefs avatar
Du får intala din logiska hjärna att tradeoffen av att t ex hoppa bungyjump skulle vara bättre av att ha det gjort än att inte göra det.
Även ge hjärnan logiska bevis för att du inte kommer att dö.
T ex att nån annan hoppar före dig.

Bygga upp en oemotståndlig attraktion till din slutvision, hur det känns att kunna berätta för dina barnbarn om dina vilda äventyr.

Även bygga upp en stark negativ självbild om du inte åstadkommer detta.

Sedan träna dig på att försätta dig i ett läge där du kan tillåta dig själv att gå över gränsen med vilja.
Du kan träna dig med att tex tortera dig på olika sätt hemma.
Bryta sociala normer och göra dåliga saker i sociala sammanhang, tex be idioter dra åt helvete i vardagslivet.
Träna successivt upp denna förmåga så att du kan utsätta dig för livsfarliga situationer utan att överväldigas av konsekvenstänk.
Ge din hjärna så mycket bevis som möjligt att du kan släppa taget och hantera konsekvenserna oavsett vad.

Hoppas du inte dör eller blir en invalidiserad grönsak, lycka till!
Citera
2020-02-27, 14:17
  #17
Medlem
Rullandegalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Ja.. de lät ju inte så bra me nån sån olycka, vad hände.. .?

tänkte iaf börja med en massa skoterhopp i vinter,.. backflip, dubbel backflip (först i världen efter Daniel Bodin).. hehe..

Mvh Johan

Klantigt nog varde ett fjuttigt dyk på fyllan som tog mig, va helt säker på att det va nån av dom andra bravaderna som skulle klippa mig men icke🤣

Ja ska du nu göra det så är det kbt som gäller, jag har gjort det hela livet utan att jag visste att det fanns nått namn på det, det funkar, bara att skynda långsamt, nackdelen är att man lätt blir adrenalinpundare på köpet 🙃
Citera
2020-02-28, 11:11
  #18
Medlem
Påminn dig själv att en dag kommer du dö.

En dag kommer du dö.
Citera
2020-02-29, 20:13
  #19
Medlem
För få uppmärksamhet? Bli kändis på nåt?

Lite sen är du, Jackass, Dirty Sanches stil m knäppa stunts samt utsätter dig för skit....är gammal skåpmat idag, 15 år sen..ingen som direkt blir upphetsad av sånt idag....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback