Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-24, 18:16
  #1
Medlem
Min son avled i december o vi vet väldigt lite om vad som hänt de nio timmar fr det att han gick av ett tåg o tills dess han hittades påkörd av ett tåg.
Vi har funnit hans tidslinje på Google men där är tre timmar som är helt blanka mitt i natten
Hur exakt är platsen som utvisas?
Varför slutar ett spår typ ca 22.45 på kvällen?
För att nästa dag bara vara en blå prick
Fr lite i två på natten fram till 6.59 på morgonen?
Snälla hjälp
Det är rätt betydelsefullt för oss vad som hänt hans sista timmar i livet
Tack på förhand
Citera
2020-02-24, 22:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsman
Min son avled i december o vi vet väldigt lite om vad som hänt de nio timmar fr det att han gick av ett tåg o tills dess han hittades påkörd av ett tåg.
Vi har funnit hans tidslinje på Google men där är tre timmar som är helt blanka mitt i natten
Hur exakt är platsen som utvisas?
Varför slutar ett spår typ ca 22.45 på kvällen?
För att nästa dag bara vara en blå prick
Fr lite i två på natten fram till 6.59 på morgonen?
Snälla hjälp
Det är rätt betydelsefullt för oss vad som hänt hans sista timmar i livet
Tack på förhand

Jag beklagar verkligen er sons bortgång. Väldigt tråkigt att höra! Ska försöka svara er även om jag inte är någon expert. Jag använder Googles tidslije ganska ofta och har en hyfsad förståelse för hur den fungerar.

Googles tidslinje tar emot positionsangivelser från en persons mobiltelefon och försöker sedan lista ut var personen befunnit sig och hur denne färdats dit. Tycker det verkar som om positionsangivelserna hämtas men någon minuts mellanrum eller så. Sedan kollar Google om man verkar vara kvar på en plats eller om man rör på sig. Rör man på sig gissar Google utifrån hastigheten och busshållplatser/tågstationen med vilket sett man förflyttar sig. Går, cyklar, kör bil, åker buss eller tåg. Ibland gissar google fel men man kan gå in manuellt och redigera om man tycker att det verkar fel. Likaså om man är stilla på en plats försöker google matcha det mot någon restaurang, biograf, arbetsplats eller dylikt.

Googles tidslinje verkar dela upp linjen vid midnatt och presenterar bara den tid som du kommer dit och åker därifrån så om man tex befinner sig på samma plats från 21.00 på torsdag till 08.00 på fredag får du en registrering att du anländer 21.00 på torsdag och en registrering att du lämnar 08.00 på fredagen. För alla andra registreringar får du ett tidsintervall.

Om det finns en registrering på en plats ena dagen och sedan bara en prick på samma plats nästa dag så har er son förmodligen befunnit sig där hela denna tid även om Google har delat upp tidslinjen. Skulle han ha flyttat på sig skulle det finnas en registrering om det.

Skulle det däremot finnas en registrering på en plats ena dagen och sedan en prick på ett annat ställe nästa dag så måste telefonen ha varit avslagen däremellan eller så har det varit dåligt GPS-mottagning så telefonen inte kunnat skicka positionsangivelser.

Från en dator kan man se mer än från en telefon man kan t ex klicka på den blå linjen på kartan och få fram klockslag. Man kan även ladda ned alla positionsangivelser från tidslinjen förutsatt att man har loggat in på er sons gmail-konto.

Hoppas det hjälpte lite. Om inte får du fråga mig.
Citera
2020-02-27, 20:03
  #3
Medlem
Tackar f info
Bekräftar mina aningar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback