Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-28, 13:37
  #325
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
finns absolut incels som inte är nassar. men alla incels som får ett "politiskt uppvaknande" via nätet är i regel nassar

Hur vet du att den här tysken är en sådan incel?
Citera
2020-02-28, 17:48
  #326
Medlem
Jag sa inte att jag visste, jag spånade fritt liksom resten av tråden.

Lustigt att du häver ur dig allehanda gissningar och magkänslor i allehanda trådar men så fort nån skriver nåt som inte är extremt höger rycker du snabbt in och är väldigt källkritisk
Citera
2020-02-28, 20:04
  #327
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
inte dom jag sett. afa - rakryggade ynglingar. nmr - finniga nätincels är va jag plockat upp iallafall

Eh, hur menar du nu? Medelåldern i AFA är runt 22. I NMR är den troligtvis 28. AFA-anhängare är oftare dömda för brott, har låg eller inkomst och bor hos mamma.
Citera
2020-02-29, 18:09
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Eh, hur menar du nu? Medelåldern i AFA är runt 22. I NMR är den troligtvis 28. AFA-anhängare är oftare dömda för brott, har låg eller inkomst och bor hos mamma.

Lägre inkomst - absolut.

Jag går bara efter va jag sett, alla nmrare jag sett varit ute å viftar har sett ut att vara 15
Citera
2020-02-29, 18:39
  #329
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Lägre inkomst - absolut.

Jag går bara efter va jag sett, alla nmrare jag sett varit ute å viftar har sett ut att vara 15

Låter märkligt. Finns inte många 15-åringar i NMR. Bor du i en liten håla med 300 invånare?
Citera
2020-02-29, 18:47
  #330
Medlem
Inget nytt om motiv än?
Citera
2020-03-01, 19:08
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Låter märkligt. Finns inte många 15-åringar i NMR. Bor du i en liten håla med 300 invånare?

Uppsala
Citera
2020-03-26, 03:57
  #332
Medlem
Denna händelse verkar inte ha fått någon större uppmärksamhet den senaste månaden. Är ''mugshotten'' på mannen äkta? Är det bekräftat att han heter Maurice (Pahler)?

Jag tippar på psykiskt sjuk, myndigheter brukar väl vara försiktig med sådana fall. När det gäller politiska/religiösa/islamistiska/högerextremistiska-attacker så brukar man kunna etablera motiv rätt omgående, i min uppfattning.
Citera
2021-12-16, 17:02
  #333
Medlem
Dom har fallit i detta fall. Gärningsmannen döms för 89 mordförsök och 88 fall av vållande till kroppsskada till livstids fängelse. I detta fall så sägs att gärningsmannen inte kommer att få möjlighet till villkorlig frigivning efter 15 år, någon som annars är standard i Tyskland.
https://www.dw.com/en/germany-life-s...ker/a-60143559
https://www.tagesschau.de/inland/urt...arsen-101.html
https://sv.wikipedia.org/wiki/Attent...olkmarsen_2020
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-i-tysk-parad

Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det kan ju vara nåt de hittat vid husrannsakan, kanske nån broschyr han klottrat i eller Sök historik i hans dator.
Det blir nog mordförsök och lite annat men straffet blir nog för mordförsök om de inte nyper han för nåt terrorbrott, tyskarna har ganska hårda straff för sånt.
Men de gör som i Sverige att det längsta straffet absorberar de andra brotten istället för att de adderas som i USA.
Kan bli psykvård istället för fängelse också.

Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
.

Han kan nog komma att åka på betydligt längre än sju år. Nu vet jag inte om man kan stapla mordförsök på varandra, men det låter inte osannolikt att förövaren får livstids fängelse. Särskilt med tanke på att han riktade in sig på småbarn och visade särskild hänsynslöshet.
Fast undrar om Maurice inte kommer att bli inspärrad på rättspsyk.

Citat:
Ursprungligen postat av -Herr-flick-
skönt att polisen gripit aset. hoppas bild kommer upp jävligt snart så vi får skåda vad det är för en jävel, hoppas han får ett hårt straff! i sverige hade han väl släppts på fri fot igen. vet inte vad tyskland har för rättsystem får hoppas det är bättre än i sverige
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback