Citat:
Ursprungligen postat av
EricBe
Jag vet inte vad jag tycker om den allmänna nedsmutsningen av allas natthimmel och vägen mot kategorisering och övervakning uppifrån 24/7 över hela jävla jorden.
Jo, det gör du. Låt oss säga att det framgick så bra att valfri ironidetektor hade mördats av den meningen. Du e dock inte ensam. Det är självklart en nivå under USA's och Kinas lek med att medvetet krocka satelliter.
Hur dom ens kom på att göra det och tro att det skulle vara bra för dom förstår jag dock inte. Jag vill inte skriva "övergår mitt förstånd" för det implicerar en acceptans. Snarare, deras aktioner underminerar det vi kallar "intelligens".
Med det sagt, spacex på vaga premisser fyller himlen med tunga bollar som hotar allting som sedermera vill resa där. Speciellt som dom relativt vanemässigt tappar kontakten med dom - men det är OK, dom skjuter upp så många att dom har några kvar. *host*
Storyn är att investorer betalat för detta. Men om det är så lätt att få investorpengar, varför .. struntsamma, en annan diskussion.
Starlink kommer *aldrig* betala för sig, men jag antar att de flesta vet det. Så frågan blir en annan, som sagt. Jag tror knappast att det har med US att göra, för även dom förstår att ingen kommer betala för att bli spionerade på. Kan det vara så att investorerna verkligen är 'charmed'?