Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-02-22, 03:14
  #25
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast varför klagas det då så mycket på att folk inte anställer invandrare? Logiken går liksom inte ihop.

Klagar någon på att folk inte anställer invandrare i hemmet som underbetalda städerskor och köksor? Skulle inte tro det, va. Annars får du gärna skicka länkar till klagomålen.
Citera
2020-02-22, 03:16
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Var påstod jag det? Jag sa: bo inte bakom stängsel och ha inte hembiträden och umgås med dina grannar som om de är dina medmänniskor. D.v.s. bete dig som om du vore i Sverige. Om du bor i en gated community och håller dig med underbetalt tjänstefolk och vägrar umgås med dina grannar som om de är dina medmänniskor i Sverige så kommer du också att betraktas som ett jävla kräk av din omgivning. Med all rätt.

Kort sagt: om man inte beter sig som en kolonialmakt, så kommer man inte att betraktas som en. Det är väl inte så jäkla svårt att begripa?

Om mina medmänniskor vill döda mig då p.g.a. av min hudfärg? Varför ska jag då inte få ha stängsel runt huset som jag har lås på dörren i lägenheten?
Citera
2020-02-22, 03:18
  #27
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om mina medmänniskor vill döda mig då p.g.a. av min hudfärg?

Varför skulle de göra det, om du uppför dig som en vettig människa?
Citera
2020-02-22, 03:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varför skulle de göra det, om du uppför dig som en vettig människa?

Jag skrev det ju.
Citera
2020-02-22, 03:20
  #29
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag skrev det ju.

Varför skulle någon döda dig på grund av din hudfärg? Och varför behöver du mer än ett lås på huset i Afrika när du inte behöver mer än så här?
Citera
2020-02-22, 03:22
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Varför skulle någon döda dig på grund av din hudfärg? Och varför behöver du mer än ett lås på huset i Afrika när du inte behöver mer än så här?

Du får läsa om vad de gör med vita bönder och albinos därnere. Det kommer att få skallmätningar att framstå som en picknick i parken.
Citera
2020-02-22, 03:29
  #31
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du får läsa om vad de gör med vita bönder och albinos därnere. Det kommer att få skallmätningar att framstå som en picknick i parken.

Jodu tack, jag har läst och vet. Vilken bakgrund tror du de vita bönderna har, och hur tror du de har förhållit sig till sina grannar de senaste tvåhundra åren?

Albino-vidskepelsen är vidrig, men inget som skulle drabba dig.
Citera
2020-02-22, 03:32
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jodu tack, jag har läst och vet. Vilken bakgrund tror du de vita bönderna har, och hur tror du de har förhållit sig till sina grannar de senaste tvåhundra åren?

Albino-vidskepelsen är vidrig, men inget som skulle drabba dig.

De ville hålla sig för sig själva vilket jag har en viss förståelse för. Precis som dagens invandrare i Sverige vill hålla sig för sig själva i förorten.
Citera
2020-02-22, 03:35
  #33
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De ville hålla sig för sig själva vilket jag har en viss förståelse för. Precis som dagens invandrare i Sverige vill hålla sig för sig själva i förorten.

Jäpp, helt med på det, men det är inget som skulle få några konsekvenser för en svensk som flyttade ner och blev en ordinär bybo utan att bete sig som ett drägg. Lika lite som det får konsekvenser för en enstaka nigerian som flyttar till Sveg och beter sig som folk.
Citera
2020-02-22, 03:39
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jäpp, helt med på det, men det är inget som skulle få några konsekvenser för en svensk som flyttade ner och blev en ordinär bybo utan att bete sig som ett drägg. Lika lite som det får konsekvenser för en enstaka nigerian som flyttar till Sveg och beter sig som folk.

Haha tror du att jag kommer att chansa eller? Åk ner dit själv så får vi se hur länge det dröjer innan du blir uppstyckad.

I framtiden kommer vi behöva stängsel här i Sverige också men det är då.
__________________
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-02-22 kl. 03:42.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback