Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-11-19, 10:50
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canarybird
Gärningsmännen har säkert flera miljoner liggandes efter år av försäljning, allt liggandes i krypto-plånböcker som bara de själva har åtkomst till

Visst är det så. Med de siffror som finns tillgängliga så blir det ungefär 700 kronor per snittaffär, vilket man förmodligen kan trippla.
Citera
2020-11-19, 15:56
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Men ditt lågbegåvade helvete, steppa upp ditt game! Du nämner hashbrownies, och att det är patetiskt att polisen tar det på allvar. Tillslaget huvudfokus var AMFETAMIN, sen att du är så pass lat och inte orkar sätta dig in i texten, utan bara går in och skriver en massa nonsens, kan inte jag rå för. Du nämner också att du skäms över ditt land. Vet du vad, vi skäms över dig också, helt otroligt mycket. Du sitter förmodligen där med ditt fas3-bidrag samtidigt som du inte bidrar med ett skit till samhället. Men att kalla poliser för både det ena och det andra, det går bra. När folk bara försöker göra sitt jobb samtidigt som de försöker skapa lite ordning i samhället. Och nej jag är inte polis, på tok för dåligt betalt, men jag tycker att de är riktiga hjältar som behöver brottas med lågvattenmärken som dig dag in och dag ut.

Skriker lågutbildad wt om dig. Ta tag i din psykiska ohälsa innan någon annan råkar ut för dig.

Förlåt om jag sårade dina känslor. Trodde inte du var så känslig.
Citera
2020-11-19, 16:45
  #51
Medlem
Han häktades enligt framställan för att inte ges möjlighet att undanröja bevis eller fortsätta med brottslig verksamhet.

Uppgifter till oss säger att det ska ha handlat om narkotikaframställning?

– Ja, den misstanken finns.

Vilken typ av narkotika misstänker ni det handlar om?

– Det kan jag inte säga.

Vad säger den misstänkta själv, erkänner han?

– Jag kan inte berätta något om vad personen sagt i förhören.

Det var förra tisdagen som tillslaget gjordes. Flera vittnen vi nu pratat med berättar att insatsen upplevdes som dramatisk.

Polisen slog till mot fastighet genom Sundsvallspolisens enhet för
Polisen slog till mot fastighet genom Sundsvallspolisens enhet för "Grova brott".
Bild: An*ers Lid*n
De uppger att en man i 35-årsåldern fördes bort av polisen, handfängslad med händerna på ryggen.

– Sedan tömde polisen huset på saker. De bar bland annat ut stora föremål som såg ut som maskiner. Sedan packades sakerna in i släpkärror med kåpor, berättar ett vittne till händelsen.

Hela fastigheten spärrades av med polisens "blå band" och sattes under bevakning. Fastigheten är fortfarande avspärrad.

– I minst två dygn stod det en bil dygnet runt och vaktade huset, med två män från Securitas. Jag frågade en gång varför de satt där men fick inget svar.
Citera
2020-11-20, 00:36
  #52
Medlem
Stämningsansökan med bilagor

Ångermanlands TR B 352-20

https://gofile.io/d/Zn5mza
Citera
2020-11-21, 10:25
  #53
Avstängd
iAmLanes avatar
Kul att mitt namn är med i FUP.

Aja, tack för tiden tillsammans, DP247 / Drogpost 247. <3
Citera
2020-11-21, 22:06
  #54
Medlem
Sesambiffs avatar
Otippat med y-namn
Citera
2020-11-22, 11:45
  #55
Medlem
[quote=XrayCharles|73655915]Försök inte sätta ord i min mun. Jag är inte lika korkad som dina snutkollegor. (Låter som att du är snut eller har nära relation till en eftersom du tog så illa upp).

Jävla nolla! Du förtjänar noll uppmärksamhet egentligen MEN OKEJ;

Jag skiter väl i amfetamin förutom att det är förjävligt att läkemedelsbolag ska tjäna miljarders miljarder på att deras köpta läkare skriver ut det till dagisbarn som råkar ha lite för mycket energi. Ingen borde stoppa i sig giftet men eftersom folk i gemen är minst lika korkade som du är så kan jag väl hålla med om att amfetamin kan få vara det sista som legaliseras om du nu så gärna vill veta min åsikt om å bla bla bla


Sånna patetiska idioter som dig behövs inte i vårat land så stick härifrån då
Hoppas dom plockar alla snorungar som springer runt på byn å säljer knark oxå.
Behövs rensas upp här
Citera
2020-11-22, 13:16
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Otippat med y-namn
Också lite ovanligt att båda 37-åringarna är stockholmare (södermalm/söderort) som hösten 2017 valde att flytta in i var sitt hus i Kramfors. Flyttlassen brukar inte gå åt det hållet.

Även 41-åringen förefaller vara inflyttad. Verkar vara anknuten till Sörmland.

Det är alltså ett gäng sörlänningar som ger Kramfors dåligt namn i detta fall.
Citera
2020-12-19, 09:53
  #57
Medlem
Citat:
Två män döms för omfattande narkotikaförsäljning på Darknet
Försäljningen har pågått under flera år och omfattat ett stort antal preparat. Tabletter har också tillverkats i ett dolt utrymme hemma hos en av männen. Påföljden bestäms till sex respektive tre års fängelse. En tredje man döms för näringspenningtvätt, grovt brott till villkorlig dom och dagsböter
Citat:
Männen ska solidariskt betala drygt 2,3 miljoner kronor till staten som förverkat värde av utbyte av brott.
https://www.domstol.se/angermanlands...ng-pa-darknet/

Det är alltså de båda männen födda 1983 som får fängelse. Mannen född 1979 får villkorligt.
Citera
2021-04-26, 19:37
  #58
Medlem
Någon som han nypa FUP för DP247?

Ångermanlands tingsrätt B 352-20
Citera
2023-06-26, 22:57
  #59
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Otippat med y-namn
Dom

https://anonfiles.com/54J0L7y6ze/_ng...2020_12_18_pdf
Citera
2023-06-26, 22:58
  #60
Medlem
Adrenaline976s avatar
Dom - Knarkfabrik Bollstabruk

https://anonfiles.com/54J0L7y6ze/_ng...2020_12_18_pdf
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback