Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-20, 11:32
  #1
Medlem
berlinlondons avatar
Lite info: Enligt företaget PH-balans kan man exempelvis äta en msk kalk dagligen för att få en mer basisk kropp. Idag är i princip alla försurade på grund av att kranvattnet har ett för lågt PH-värde (ofta under 7) och att gemene man äter för mycket socker, transfetter och vitt mjöl. I en sur miljö, dvs. syrefattig miljö, trivs cancer och infektioner och kroppen är mer mottaglig för sjukdomar generellt eftersom organen arbetar utan tillräckligt med luft.

Mitt fall: Nu undrar jag om det finns andra här som ärlige insatta i ämnet och kan dela sina tankar. Jag har det sista året haft små gel-klumpar i mitt urin. De är formade som en spiralfjäder och det är givet att det är för att jag kissar ut någon sorts varbildning/beläggning som lagt sig i urinröret (pga. det kommer från de första centimetrarna urin och pga. dess form). Princip varje gång jag tränar blir jag sjuk i proportion till hur hot jag anstränger mig. Då blir jag matt, febrig och svullen under käken ner mot halsen. Även utan träning är jag ofta hängig.
Min tanke är att jag har någon form av infektion och jag tänker "kväva den" genom att basa kroppen rejält.

Tror ni på strategin? Annars andra tips tages tacksamt emot!
Citera
2020-02-20, 11:42
  #2
Medlem
StigHelmutts avatar
Låter mer som Klamydia?
Citera
2020-02-20, 12:20
  #3
Medlem
Finns det egentligen någon REJÄL/ÄRLIG/GENUIN vetenskap i ämnet ?
För fungerar det med basiskt intag för att knäcka typ cancer så vore det ju remarkabelt..
Citera
2020-02-20, 16:37
  #4
Medlem
YP4XQs avatar
Vissa hävdar starkt att en försurning av kroppen skadar kraftig ohälsa för kroppen. Likt en försurad sjö där inget vill leva. Men om just kalk är boten kan jag inte svara på,...

Byt ut din andra dricka mot citron- och gurkvatten så är det en bra start och hjälper till. Det är basiskt.

Sök på försurad kropp basisk mat ocg dryck eller liknande.
Citera
2020-02-20, 16:41
  #5
Medlem
Det finns ett gammalt husmansknep, att dricka ett glas vatten med en sked bakpulver löst i, så fort man känner förkylningssymptom. Vet ej om det har någon effekt, men har hört att en del läkare har kört med det knepet själva. Ligger ju iaf i linje med vad du skriver om göra kroppen mer basisk.

Andra blandar i äppelcidervinäger i bakpulvervattnet också. Vilket gör lösningen mer neutral. Buffertlösning?
Citera
2020-02-22, 09:17
  #6
Medlem
Ofta gäller det att pröva lite olika saker och se om man kan hitta någon lösning. Att basa kroppen kan hjälpa. Dr Erik Enby som hjälpte personer till bättre hälsa brukade ju ordinera korallalger (cormin) + c vitamin. Annat populärt inom alternativ kretsarna är ju kolloidat silver också.
Citera
2020-02-22, 10:36
  #7
Medlem
Jag är storsnusare och är jämt förkyld så den tesen tror jag inte på.
Jag gör mitt eget snus som ligger på ett PH 8, så då borde ju effekten av det vara possitivt
Citera
2020-02-22, 11:09
  #8
Medlem
Det här var en ganska så bra länk med historier om folk som blivit bättre med korallpulver. Många historier handlar om mag och hudproblem.

https://doktorerikenbyfilm.wordpress...ium-produkter/
Citera
2020-02-22, 18:03
  #9
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinlondon
Lite info: Enligt företaget PH-balans kan man exempelvis äta en msk kalk dagligen för att få en mer basisk kropp. Idag är i princip alla försurade på grund av att kranvattnet har ett för lågt PH-värde (ofta under 7) och att gemene man äter för mycket socker, transfetter och vitt mjöl. I en sur miljö, dvs. syrefattig miljö, trivs cancer och infektioner och kroppen är mer mottaglig för sjukdomar generellt eftersom organen arbetar utan tillräckligt med luft.

Det här med kostbaserad pH-balans är humbug som är påhittad av hälsokostbranschen. Blodet liksom cellerna har buffertförmåga som stabiliserar pH-värdet så att det håller sig inom strikta gränser (mellan 7,35 till 7,45). Blir det en förskjutning av framförallt blodets pH-värde blir man rejält sjuk.
Acidos respektive alkalos är livshotande tillstånd.


Det finns flera skäl till att minimera/minska intaget av vitt mjöl, socker och transfetter. Kroppens pH-värde är dock inget sådant.

Citat:
Mitt fall: Nu undrar jag om det finns andra här som ärlige insatta i ämnet och kan dela sina tankar. Jag har det sista året haft små gel-klumpar i mitt urin. De är formade som en spiralfjäder och det är givet att det är för att jag kissar ut någon sorts varbildning/beläggning som lagt sig i urinröret (pga. det kommer från de första centimetrarna urin och pga. dess form). Princip varje gång jag tränar blir jag sjuk i proportion till hur hot jag anstränger mig. Då blir jag matt, febrig och svullen under käken ner mot halsen. Även utan träning är jag ofta hängig.
Min tanke är att jag har någon form av infektion och jag tänker "kväva den" genom att basa kroppen rejält.


Det låter mer som att du har fått "gubbar i röret" (klamydia kanske), urinvägsinfektion eller i värsta fall, att dina njurar inte mår bra.
Oavsett bör du gå iväg till sjukvården.

Citat:
Tror ni på strategin? Annars andra tips tages tacksamt emot!

Jag tappar tyvärr lite tron på människans förnuftsförmåga när jag läser såna här inlägg, vilket får mig att fundera över om det här med allmän rösträtt är en så bra idé?....
Fast det är en annan diskussion.

Vilket som. Nej, jag tycker inte att din strategi är någon bra idé och vill du knulla runt så använd kondom.
Citera
2020-04-08, 19:10
  #10
Medlem
Det som i dietbranschen kallas för "lågt PH" är egentligen att det finns för många fria vätejoner i blodbanan. Vätejoner kommer ut ur kroppen med vår utandningsluft, men för att de ska kunna nå utandningsluften så måste de först transporteras till lungorna med hjälp av andra molekyler. Om det finns för många vätejoner i förhållande till de andra molekylerna så blir blodets PH lägre än vad det bör vara.

Lågt PH i kroppen är något som folk med lungproblem råkar ut för. Visst, de molekyler som transporterar vätejonerna kommer från den näring vi äter, men det finns ingen "basisk" mat som av sig själv sänker blodets PH. De som påstår sig må bättre av alkaline diet är folk som tidigare har slarvat med kosten, och som nu äntligen får i sig all näring de behöver för att deras kroppar ska fungera ordentligt.
Citera
2020-04-26, 01:31
  #11
Medlem
TunderTarFyrs avatar
TS borde nog kolla med vårdcentral både urinvägsinfektion och könssjukdomar som man kan bli hängig av.


Personligen tror jag att folk märkt att de om de haft kaliumbrist blir de friskare när de får i sig basiskt Kalium, ex med hjälp av te på björklöv eller björkaska.
Sedan spreds nog missuppfattningen att det var kaliumets basiskhet som botade, inte att kalium är ett spårämne kroppen behöver.


Väldigt basiska ämnen fräter, som ex lut, på samma sätt som sura ämnen oxå är frätande. Lagom balans är bäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback