2020-02-18, 18:45
Medlem
Hej,

Kan någon som har GP premium öppna denna artikel " IS-Amandas bror om hjärntvätten i halland" och klistra in här vad det står..
Citera
2020-02-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIWI98
Hej,

Kan någon som har GP premium öppna denna artikel " IS-Amandas bror om hjärntvätten i halland" och klistra in här vad det står..

Tyvärr inte. Men om du är ute efter mer information om dessa, står det i ingressen:
Citat:
Hans syster Amanda radikaliserades och dog i Syrien. Deras mamma har avslöjats med att stödja terroriststämplade IS. Nu berättar 22-årige Benjamin om hjärntvätten under uppväxten i Varberg och Falkenberg.

Ovanstående tyder på att det rör sig om familjen Skråmo: https://www.expressen.se/gt/benjamin...nslot-till-is/
Citat:
Benjamin Pape, 22, växte upp i en familj som konverterade till islam och radikaliserades.

Mamman Ulrika Pape, systern Amanda Gonzales och svågern Michael Skråmo anslöt sig till terrororganisationen IS i Syrien.

– Allt handlade om religion. Jag blev hjärntvättad, säger Benjamin Pape som var 14 år när han bestämde sig för att ta avstånd från allt.
Citera
2020-02-18, 19:00
Medlem
Citat:
Benjamin Pape, 22, växte upp i en familj som konverterade till islam och radikaliserades.

Mamman Ulrika Pape, systern Amanda Gonzales och svågern Michael Skråmo anslöt sig till terrororganisationen IS i Syrien.

– Allt handlade om religion. Jag blev hjärntvättad, säger Benjamin Pape som var 14 år när han bestämde sig för att ta avstånd från allt.
https://web.archive.org/web/20200216...nslot-till-is/
Citera
2020-02-18, 19:11
Medlem
Jag kände killen, det är tragiskt det som hänt honom och hans familj. Men däremot borde mamman sitta bakom lås o bom efter all hjärntvätt av både son o dotter, o det som ledde till att dottern dog. Ärligt talat får jag rysningar varje gång jag läser en artikel om henne...

Kommer man till en civiliserad land, med mänskliga rättigheter o frihet, då åker man inte till en krigsdrabbad land som syrien för att kriga. Gör man det borde det bli återvändsförbud mot dessa. Tragiskt att dagens politiker inte har tillräckligt med mod att göra det, har tillochmed muslimska vänner som instämmer här.
Citera
2020-02-18, 19:16
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jösses vad osäker man måste vara på sig själv som kommer från Chile (utav alla ställen) åker till Sverige och sedan börjar med islam.

Mamman borde sparkas till döds på öppen gata i Sverige.
Citera
2020-02-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jösses vad osäker man måste vara på sig själv som kommer från Chile (utav alla ställen) åker till Sverige och sedan börjar med islam.

Mamman borde sparkas till döds på öppen gata i Sverige.
har för mig att alla "latinos" har iallafall några procent arab dna så det finns dom som är muslimer. såklart inte många dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in