Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-12, 17:23
  #1765
Medlem
MindRewinds avatar
Min absolut första snus, tror jag var runt 13-14. En vän bjöd på General Portion och kaxig som man var så skulle man självklart testa.. ! Bestämde mig genast att sätta mig på en gunga och ja.. gunga, kände inget men helt plötsligt kändes det, och det rejält!!

Ramla av gungan och däcka på gräsmattan, kastade ut snusen långt åt helvete och mådde så in i helvete dåligt.

Och sen kom illamåendet.. Fick panik och tänkte jag behöver köpa nåt att dricka men hade givetvis tappat mina pengar....! Letade säkert i 15 minuter efter den förbannade 10an, yr och säkert alldeles grön i ansiktet haha.. Hur som, köpte mig en cola och det kändes genast lite bättre. Kände mig inte normal på flera dar efteråt, fyfan.

Och sen var man såklart dum och skulle testa igen, igen och igen.. och lite till, snusar än idag..
Citera
2017-10-27, 01:09
  #1766
Medlem
fibbe123s avatar
14 år gick i 8an. Fick en göteborgs rape av en i 9an. Självklart såg jag upp till dem här grabbarna så jag tar den och det börjar svida. Svider lite mer och blir yr sedan spottar jag ut den. Lektionen börjar och jag sitter med huvudet neråt i bänken liggandes. Kommer ihåg att några blattar sa "Påsen måste ha spräckt" "shitt påsen spräckte". Nu är jag erfaren snusare! har hållt på i 5 år
Citera
2017-10-27, 14:36
  #1767
Medlem
På en segelbåt under konfirmationen (vad är man då 12-14?)
Minns att jag i panik efter vätska tog en klunk sjövatten, mådde jag bättre av det? Nej.
Citera
2017-10-27, 15:53
  #1768
Medlem
dramagouss avatar
Min storebror fixade en dosa åt mig, general portion vad jag minns och jag tog två efter varandra, började må dåligt och spydde som en gris utanför huset. Usch o fy
Citera
2017-10-27, 15:54
  #1769
Medlem
Snusat sen jag var 11 haha
Citera
2018-02-19, 19:28
  #1770
Medlem
TechoNisses avatar
Första gången var nog vid -97(7år) men då var de lös snus av farsan, men visste inte hur man gjorde så stoppa bara in i munnen , vilket var de värsta ja varit med om. Riktiga snuset ja tog var på gymnasiet första året ,fick en grov portion av en klass kompis o kan säga att nikokicken var som fan o den rann o helvete,har nu snusat sen dess
Citera
2018-02-19, 20:57
  #1771
Medlem
Swullovichs avatar
Första gången jag tog en prilla var 1976. Tog en prilla av polaren på balkongen. Jävlar va full ja kände mej. I mellanstadiet så tjuvsnusade vi. I högstadiet vart det seriöst snusande. Ibörjan var det en salig blandning....Röda Lacket, Ettan, Göteborgs Rape med mera. Sedan åtskilliga decennier så är det Grovsnus som gäller. Har gjort eget åxå. Kommer int sluta.
Citera
2018-02-20, 17:33
  #1772
Medlem
Min allra första prilla är inte mycket att hänga i julgranen. Dock en som måste varit gammal då jag varken kände mycket till smak eller nikotinkick (Värt att tillägga, var en väldigt nikotinkänslig pojke at the time). Den andra eller tredje prillan är dock något för historieböckerna...

Gick i 9an och vi skulle sätta våran signatur på klasströjan. "Rolig" som man var så signerade jag med en kuk, något jag trodde klassen skulle tycka var lite kul. Det gjorde dom inte. För att undvika sura miner resten av dagen så insåg jag att jag måste sona mina brott och göra något som tog bort fokus från min signatur. Fick erbjudandet om att ta en Siberia (42,5 mg nikotin i en sån liten jävel ) av en kille som inte kände till mitt hyss än. Tackade och tog emot gjorde jag och tryckte in den. Första intrycket var att hela munnen sved på ett vis jag inte trodde var möjligt. Började på att bli lite småyr och lägger mig på en bänk för att vila bort yrseln. När nästa lektion skulle till att börja och jag var tvungen att resa mig så insåg jag hur jävla illa jag mådde. Mitt synfält var snäppet långsammare än hur jag rörde huvudet och jag kände att det här minsann inte är kul längre. (Av nån outgrundlig anledning hade jag kvar prillan i munnen). Blir inte mycket mer än att springa ut och spy upp frukosten strax innan lektionen börjar. Går in och får reda på att vi har oförberett prov som jag med nöd och näppe kämpar mig igenom (Fick iaf D på skiten ). När jag väl var färdig med provet så sprang jag ut och spydde av mig lite till. Efter det åkte jag och en kompis till Max och drack Lyxshake. Efter det var allt frid och fröjd, tack och lov.

"Aldrig mer nikotin" tänkte jag, men det sket sig ganska omgående då jag flyttade till en annan stad till skolstarten för gymnasiet och började i en ny klass där den enda killen jag lyckades bonda med var snusare. Började om i mindre nikotinmängder och är helt fast nu
Citera
2018-02-28, 16:27
  #1773
Medlem
jag använde snusdosor för att göra märken på jeansen, tyckte det såg coolt ut. en gång fick jag tag på en snusdosa med snus i, det var portion, general white tror jag, jag gick i sjuan och tycktde det stack som fan!! gjorde skitont. men jag gillade smärtan på nåt vis. det var gött!
Citera
2018-03-03, 17:56
  #1774
Medlem
insidelights avatar
Kommer ihåg min första. Hur kan man glömma en sån horribel men samtidig nyfrällsande upplevelse.
Min systers man hade glömt kvar en general white hemma hos oss på julafton. Jag hade luktat på den några gånger och tyckt att det luktade skit. Så den fick ligga i en byrålåda i ca ett halvår. Han var en riktigt rolig lirare. Och jag tyckte han såg sådär riktigt laidback ut när han hade läppen fullpackad med prillor. Så en dag när jag precis tagit mitt körkort så fick jag för mig att - aahhaa nu ska jag ut och cruisa med fasans bil och ragga brudar i Vaxholm. Då måste man ju se sådär skön och laidback ut som systerns man, tänkte jag. Så jag tog med mig den snustorra GW.en.
När jag låg ute på bogesunds vägen med läppen fylld med prillor, så fick jag en sån jäävlans fin nickokick när jag cruisade i böjarna på vägen. Fick verkligen eufori, och tyckte att nu har jag hitta min grej alltså.
I och med att suset var så torrt så var rinnandet fördröjt. Så väl när jag kom fram vid statoil i slutet av bogesundsvägen framme i Vaxholm, så började det rinna som fasen. Där satt dom unga brudarna och hängde vid bänkarna. Och där skulle jag plocka upp några godingar med min ståtliga snusläpp.... Det började snurra, så jag inte visste var jag var.
Det första jag fick göra var att stanna vid macken lägligt intill bänkarana i ren panik, där brudarna satt den fina sommarkvällen. Jag slängde mig ur bilen och drog den värsta kaskad spyan mänsklighten har skådat. Inför publiken, med farsans fina audi som drog till sig blickarna. Sen åkte jag därifrån med svansen mellan benen.
Citera
2018-03-07, 12:52
  #1775
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insidelight
Kommer ihåg min första. Hur kan man glömma en sån horribel men samtidig nyfrällsande upplevelse.
Min systers man hade glömt kvar en general white hemma hos oss på julafton. Jag hade luktat på den några gånger och tyckt att det luktade skit. Så den fick ligga i en byrålåda i ca ett halvår. Han var en riktigt rolig lirare. Och jag tyckte han såg sådär riktigt laidback ut när han hade läppen fullpackad med prillor. Så en dag när jag precis tagit mitt körkort så fick jag för mig att - aahhaa nu ska jag ut och cruisa med fasans bil och ragga brudar i Vaxholm. Då måste man ju se sådär skön och laidback ut som systerns man, tänkte jag. Så jag tog med mig den snustorra GW.en.
När jag låg ute på bogesunds vägen med läppen fylld med prillor, så fick jag en sån jäävlans fin nickokick när jag cruisade i böjarna på vägen. Fick verkligen eufori, och tyckte att nu har jag hitta min grej alltså.
I och med att suset var så torrt så var rinnandet fördröjt. Så väl när jag kom fram vid statoil i slutet av bogesundsvägen framme i Vaxholm, så började det rinna som fasen. Där satt dom unga brudarna och hängde vid bänkarna. Och där skulle jag plocka upp några godingar med min ståtliga snusläpp.... Det började snurra, så jag inte visste var jag var.
Det första jag fick göra var att stanna vid macken lägligt intill bänkarana i ren panik, där brudarna satt den fina sommarkvällen. Jag slängde mig ur bilen och drog den värsta kaskad spyan mänsklighten har skådat. Inför publiken, med farsans fina audi som drog till sig blickarna. Sen åkte jag därifrån med svansen mellan benen.
Hahaha! Jag minns när jag började snusa och alltid mådde illa efter varje snus och spydde av de starka. Så en dag mådde jag magiskt nog inte illa efter en. Kände mig lite stolt och som en riktig snusare och bestämde mig för att köra upp en till direkt. Slutade som i din berättelse med en riktig kaskadspya, bara forsade ut.
Citera
2018-03-17, 17:12
  #1776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esox
Har sett att det finns en tråd om hur man tog sin första cigg, men ingen om hur man tog sin första snus. Så då startar jag en. Ska också tillägga att jag sökte efter en tråd som denna, docka utan lycka, därav skapade jag just denna.

Iaf, jag var 15 och min första var en Göteborgs Rapé Portion ävenkallat "rappe" i dom yngre kretsarna. Snusar fortfarande, gärna då Göteborgs Rapé och General White Portion. Tog ensam första gången ska också tilläggas.

Som topic lyder, delge oss dina upplevelser, bådde posetiva och negativa, och låt alla få veta hur det var första gången.
Hoppas nu inte att fattony blir alltför arg för att jag tillviss del kopierade hans rubrik och innehåll. Förlåt mig

Jah var inne på en ica butik när jag tog min första snus, jag fick sån jävla nikokick att jag var tvungen att sätta mig på golvet i butiken, sen spydde jag inne i butiken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback