Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-02-22, 06:18
  #37
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaujau
Du har rätt i mycket du säger och det finns yttre omständigheter som antagligen (helt säkert) som gjorde att jag gjorde det här.

Problemet är att jag inte kan ändra mig själv i grunden på den nivån att jag kan känna mig tillfreds med sex 1 gång i kvartalet och då mest för att det var länge sedan.

Som sagt, mitt mål med detta är inte för att jag ska få ligga mer, då hade jag kunnat lämna och få det, jag vill leva med min partner och vill inte att sexet ska komma ivägen för det.

Om ett öppet förhållande ska funka tror jag det handlar mycket om förtroende, att inte känna sig sviken och att vara säker på att man är efterlängtad och inte utbytbar. Som du skrev tidigare i tråden var det kanske inte sexet i sig som gnagde henne utan mer att du svek. Det är där förtroendet är skadat. Jag har varit utsatt för samma sak och när det hände kändes det som att någon dött. Man kommer över det men det tar tid. Eller så tar förhållandet slut.

Ni måste prata och hon måste lita på att du vill ha henne men att sex för sällan inte funkar. Ni ska absolut ta professionell hjälp av någon som sett detta många gånger förut och är utomstående/neutral. Era respektive behov måste upp på bordet och pratas om i ett sammanhang där man verkligen kan prata öppet utan att döma.
Citera
2020-02-22, 20:31
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lareva
Viktigt med fasaden va?

Ja det är det nog i vissa avseenden för mig, men aldrig kopplat det till detta! Utveckla gärna vad du menar!
Citera
2020-02-22, 20:34
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Om ett öppet förhållande ska funka tror jag det handlar mycket om förtroende, att inte känna sig sviken och att vara säker på att man är efterlängtad och inte utbytbar. Som du skrev tidigare i tråden var det kanske inte sexet i sig som gnagde henne utan mer att du svek. Det är där förtroendet är skadat. Jag har varit utsatt för samma sak och när det hände kändes det som att någon dött. Man kommer över det men det tar tid. Eller så tar förhållandet slut.

Ni måste prata och hon måste lita på att du vill ha henne men att sex för sällan inte funkar. Ni ska absolut ta professionell hjälp av någon som sett detta många gånger förut och är utomstående/neutral. Era respektive behov måste upp på bordet och pratas om i ett sammanhang där man verkligen kan prata öppet utan att döma.

Ja jag har verkligen gjort henne illa. Är inte så att man har något förtroendekapital kvar men det var aldrig mitt mål. Saker kom ivägen för moralen och det är förjävligt.

Du har så jäkla rätt i det du skriver och det är nog så det måste gå till oavsett. Vi måste prata ut om behoven, för om det uteblir kommer inget någonsin bli bra igen. Tack!
Citera
2020-03-03, 08:01
  #40
Medlem
Varför inte prata med henne om att liva upp sexet istället ?
Citera
2023-06-29, 19:26
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaujau
Ja jag har verkligen gjort henne illa. Är inte så att man har något förtroendekapital kvar men det var aldrig mitt mål. Saker kom ivägen för moralen och det är förjävligt.

Du har så jäkla rätt i det du skriver och det är nog så det måste gå till oavsett. Vi måste prata ut om behoven, för om det uteblir kommer inget någonsin bli bra igen. Tack!

Hur har det gått Jaujau?
Befinner och har länge befunnit mig i liknande tankar och åsikter i alla förhållanden jag haft. Även i mitt nuvarande fast ingen av oss har (vad jag vet) varit otrogen. Funderar på hur jag ska ta upp det med honom utan att få honom att känna sig otillräcklig….
Citera
2023-07-01, 07:42
  #42
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stin4
Funderar på hur jag ska ta upp det med honom utan att få honom att känna sig otillräcklig….

Jag tror att det är en ganska stor "risk" för den som väcker frågan. Om den andra inte omedelbart känner att det är en lysande idé så betyder ju partnerns förslag i klartext att frågeställaren önskar ha sex med andra än sin nuvarande.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback