Citat:
Ursprungligen postat av
jorban
Som sagt jag tror konsultfirman har lätt att säga upp dig utanför provabatällngen hos dom. Sen får du gärna bevisa mig fel och inte skriva skit. Och nej jag bor i en hemsk hyresrätt och nej dom bygger inte mycket där jag vill bo
Säg att du har en tillsvidareanställning hos Mckinsey, där du har provanställning första 6 mån. Du kan då få sluta/välja att sluta på dagen under första 6 mån, oavsett om du är uthyrd till något annat företag. Företaget där du är inhyrd kan också avsluta ditt uppdrag hos sig (enligt vad som står i kontraktet), men då är du fortfarande kvar på Mckinsey som provanställd. Under din provanställning vill inga (stor)banker ge dig lånelöfte även om din ingångslön är 50 tkr/mån, så då får du jaga banker i "gråzonen", vilket inte är att rekommendera då det är hög ränta mm.
Det jag menade med förra posten var att du bör hålla dig undan nyproduktion helt och hållet, och istället köpa något i en äldre förening, som inte är belånade upp över öronen.
Antar att du iaf har kontantinsats klar och har kollat hur mycket du får låna ungefär på din banks hemsida (brukar ha en kalkylator)? Är det klart, boka tid hos en rådgivare och gå igenom allt. Har du en ordnad ekonomi samt nån förälder som kan stå som backup kanske dom kan ge lånelöfte ändå, trots prövotid.