På Hornsgatan. Det där andra långa konst och arkitektur-tjosan är listat som ett byggföretag, så antagligen är det mer tyngd på arkitektbiten än konsten.
Min spontana tanke när jag läste rubriken är att de är gömda flyktingar som ska avvisas. Södermalm och bakom en lönnvägg. Men detta med att de är blodiga? Snott på TC, blivit spöade och sedan retirerat "hem" bakom väggen?
Enda i styrelsen är Torsten och en kvinna med samma efternamn, kanske hustrun?
Torsten är född 55 så kanske bolaget är under avveckling.
Undrar lite om det är Torsten och hustrun som varit utsatta.
Verkar vara någon tråkig arkitektfirma, knappast inblandad. På T-gatan 40 finns nåt lite mer spännande Kov*cs med koppling till känd konstnär M. L*nde, men det är väl lite för långt från platsen?
integration - fångar i en källare - blod?
alltså det kan ju kanske vara en ny form av integration där man sparar sina offer istället för att kasta dom i diket efter den obligatoriska våldtäkten? kanske har vi att göra med miljömedvetna personer som tar både återvinning och integration på allvar?
antigen detta, eller så ett mycket sjukt "konstverk" som är tänkt att skapa rubriker för någon helt obskyr tanke.
Säger det igen eftersom ingen verkar notera mitt tidigare inlägg: ganska säker på att det rör sig om denna. Långt mycket mer sannolikt än arkitektfirman.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!