2020-02-20, 08:08
Medlem
Advokatkostnaderna börjar redan tära på skattebetalarnas pengar. Vad kan advokatkostnaderna tänkas landa på för detta mål?
Offentlig försvarare: Advokat Lars Hurtig
Offentlig försvarare: Advokat Nina Löwenhielm
Offentlig försvarare: Advokat Martin Cullberg
Offentlig försvarare: Advokat Rickard Johansson
Offentlig försvarare: Advokat Viktor Banke
Offentlig försvarare: Advokat Frida Wallin
Offentlig försvarare genom substitution: Advokat Sabina Böö
Offentlig försvarare: Advokat Ingrid Elovsson
Offentlig försvarare genom substitution: Advokat Mehrnoosh Aknooni Ficks
Offentlig försvarare: Advokat Kamo Moghadas
Offentlig försvarare: Advokat Torben Setterlund
Offentlig försvarare genom substitution: Advokat Lars Thorolfson

Offentlig försvarare: Advokat Jessica Madani
https://minfil.com/DcT2zab0of/1_png
https://minfil.com/FeT3zbbdo7/2_png
Citat:
Mitt hjärta brast och jag tänkte fan ta dig Jimmie Åkesson som får min dotter att känna sig otrygg i sitt eget land! I bilen på väg till fotbollsmatchen hörde jag min dotter och hennes lagkamrat diskutera i baksätet: ”om SD vinner och vi måste flytta (båda tjejerna har utländskt påbrå) vet jag inte var vi ska flytta” säger en av dem. ”Inte till Guatemala iaf” säger den andra. ”För där har dem digitatur” (Så gulligt att kalla diktatur för digitatur!!!) ”Inte till USA heller för där har de Trump” säger min dotter. ”Men åh var ska vi ta vägen?? Klagar dem. Slutligen enas dem om Mallorca.
Citera
2020-02-20, 09:03
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonStureP
Dem har tagit in några av de som styr i vårby. Om jag får gissa kan det vara Chihab som är en av dem som gripits. Han bor på bäckgårdsvägen 47. Och bilderna som lagts ut i media på husen med bruna tegelstenar och grön dörr är bäckgårdsvägen.

Kan vara relaterat till mordet vid IKEA.

Chihab är över 30år, de gripna är mellan 19-26 enligt media.

Ytterst tveksam till att han även är dum nog att förvara något illegalt hemma öht, de som gripits är förmodligen de som är dumma nog att göra det.
Senast redigerad av Gitgud 2020-02-20 kl. 09:07.
Citera
2020-02-20, 09:03
Medlem
Hugo.Draxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Södertörns TR B 1794-20:
* Dagbok

Tackar.

Två udda fåglar om man utgår från bostadsadress. Men annars så skulle man kunna tro att polisen tagit en liga som håller till i Botkyrka/Skärholmen.
https://minfil.com/naq401b5ob/Screen...le_My_Maps_png
Citera
2020-02-20, 09:04
Medlem
VonSturePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Chihab är över 30år, de gripna är mellan 19-36 enligt media.
Chihab är 31 Gissar på att du skulle skriva 26 och inte 36 ;P

Men se inlägget jag postade efteråt Chihab va en snabb spekulation bara baserat på bilderna
Citera
2020-02-20, 09:06
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Chihab är 31 Gissar på att du skulle skriva 26 och inte 36 ;P

Men se inlägget jag postade efteråt Chihab va en snabb spekulation bara baserat på bilderna

Ja precis, redigerade.
Citera
2020-02-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashGoth
Man trodde denna tråden skulle bli lång ganska snabbt men icke!
Vet vi några personer som polisen sugit in genom tillslaget, vilket nätverk rör det sig om?

Alla är i tråden om skjutningen i Tyskland. Detta är flashback och de flesta här kan bara hantera en sak i taget och denna sak är just nu hur man bäst kan få det till att det är kurdernas fel att de blev skjutna.

Det finns en del spekulationer längre bak i tråden men inget bekräftat, vad jag kan se. Det hetaste tipset verkar vara ett gäng med rötter i Kosovo.
Citera
2020-02-20, 10:54
Medlem
VonSturePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Alla är i tråden om skjutningen i Tyskland. Detta är flashback och de flesta här kan bara hantera en sak i taget och denna sak är just nu hur man bäst kan få det till att det är kurdernas fel att de blev skjutna.

Det finns en del spekulationer längre bak i tråden men inget bekräftat, vad jag kan se. Det hetaste tipset verkar vara ett gäng med rötter i Kosovo.
Nej det är inget gäng från Kosovo. Tunisierna äger och styr vårby och har en stor del i vårberg också. Finns inga Kosovo albaner som styr och ställer i varken vårby eller vårberg.
Citera
2020-02-20, 11:10
Medlem
Gitguds avatar
Citat:
Nej det är inget gäng från Kosovo. Tunisierna äger och styr vårby och har en stor del i vårberg också. Finns inga Kosovo albaner som styr och ställer i varken vårby eller vårberg.

Precis, detta "heta tips" om albaner bygger ju endast på att en person heter samma sak i efternamn som en annan person från Göteborg som pekas ut som kriminell.
Citera
2020-02-20, 12:14
Medlem
FreeOJs avatar
Istället för spekulera så mejla södertörns tingsrätt och fråga om dagboksbilaga samt häktningsframställan. Borde vara häktade idag.
Citera
2020-02-20, 14:54
Medlem
VonSturePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Istället för spekulera så mejla södertörns tingsrätt och fråga om dagboksbilaga samt häktningsframställan. Borde vara häktade idag.
Här är häktningsframställan på samtliga inblandade

https://ufile.io/s9oz9a8q
Citera
2020-02-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitgud
Precis, detta "heta tips" om albaner bygger ju endast på att en person heter samma sak i efternamn som en annan person från Göteborg som pekas ut som kriminell.

Point taken. Jag har, som alla säkert märkt, ingen som helst koll på den regionen så jag borde väl ha använt citationstecken.
Citera
2020-02-20, 15:12
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Här är häktningsframställan på samtliga inblandade

https://ufile.io/s9oz9a8q

6 babbar mellan 17-21 år. Egentligen världens snällaste killar som gillar fotboll. DEt är dessa taskiga socioekonomiska faktorerna som tvingat dem till att bli knarklangare.

Antar att ickemedborgaren från Sudan får stanna, som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in