Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-16, 23:23
  #1
Medlem
EnGodForlorares avatar
Det rapporterar DN idag (och jag hittar ingen existerande tråd, men sökfunktionen är som bekant sämst).

Citat:
Kommunalråd misshandlades i sitt hem
Kommunalrådet i Älvkarleby, Marie Larsson (S), blev överfallen och misshandlad i sitt hem på lördagskvällen av en man med politiska motiv, skriver kommunen på sin hemsida. Marie Larsson och hennes sambo skadades lindrigt.

Angriparen, som är okänd för Marie Larsson, uttryckte hat mot hennes politiska engagemang, enligt kommundirektör Maria Wikström. Händelsen är polisanmäld, men ingen är ännu gripen för brottet.

”Nu har även jag stått öga mot öga mot hatet. En man med hat mot mitt politiska engagemang har handgripligen slagit mig mot marken. Min Marcus skyddade mig men även han blev skadad. I vårt fram tills nu trygga bo sker detta. För första gången någonsin undrar jag om mitt engagemang är värt detta”, skriver Marie Larsson på Facebook.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/ko...es-i-sitt-hem/

Oddset på att det rör sig om Svärjevänner är så lågt att det inte går att spela på. Frågan är bara vilken typ; sverigedemokrater, NMR:are, eller vanliga skinnskallar? Vad kan hon ha sagt eller gjort som retat upp gärningsmannen?
__________________
Senast redigerad av EnGodForlorare 2020-02-16 kl. 23:27.
2020-02-16, 23:31
  #2
Medlem
Cuckslayers avatar
Att de bara skriver "politiska motiv" verkar väldigt misstänksamt.
2020-02-16, 23:38
  #3
Medlem
Finns en tråd i politikforumet: (FB) Marie Pettersson, socialdemokratiskt kommunalråd i Älvkarleby, misshandlad

I den tråden länkas en misshandel som ska ha skett tidigare och att kommunalrådet ringt polisen, vilket GM ska ha blivit förbannad för.

Om det som framkommer i länkade tråden stämmer så är uttrycket "okänd man" som kvällstidningarna skriver ganska missvisande, då polis varit på plats och tagit upp anmälan och motanmälan men valde att inte gripa någon av de inblandade.
__________________
Senast redigerad av iloveass2 2020-02-16 kl. 23:42.
2020-02-17, 00:00
  #4
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det rapporterar DN idag (och jag hittar ingen existerande tråd, men sökfunktionen är som bekant sämst).



Oddset på att det rör sig om Svärjevänner är så lågt att det inte går att spela på. Frågan är bara vilken typ; sverigedemokrater, NMR:are, eller vanliga skinnskallar? Vad kan hon ha sagt eller gjort som retat upp gärningsmannen?

Om det hade varit det så hade det stått med versaler över hela artikeln om DÖDSKNARKNAZISTRASISTCHOCKEN!!!!!!!11111

Nu nämner man inte mer än "politiska motiv" vilket gör det troligare att det är vänsterextremister. Du vet - "Det Goda Hatet"...
2020-02-17, 00:04
  #5
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iloveass2
Finns en tråd i politikforumet: (FB) Marie Pettersson, socialdemokratiskt kommunalråd i Älvkarleby, misshandlad

I den tråden länkas en misshandel som ska ha skett tidigare och att kommunalrådet ringt polisen, vilket GM ska ha blivit förbannad för.

Om det som framkommer i länkade tråden stämmer så är uttrycket "okänd man" som kvällstidningarna skriver ganska missvisande, då polis varit på plats och tagit upp anmälan och motanmälan men valde att inte gripa någon av de inblandade.
Tack, då kan diskussionen fortsätta där. Denna tråd låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback