Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-16, 23:13
  #13
Medlem
Haha, här har du en som är redo att bilda familj! *vinkelivink* (har dock en sambo som inte är redo för det av olika anledningar )

Nej men som någon nämnde tidigare så är dans ett fantastiskt sätt att närma sig en annan människa utan att det blir konstig stämning. Man är liksom där för att lära sig dansa, och eftersom jag själv håller buggkurs så märker jag att många både kvinnor och män i blandad ålder söker sig dit för att finna lyckan.
Citera
2020-02-17, 07:14
  #14
Medlem
Det är manligt att tänka på barn i framtiden. Jag tillhör en av dom som väljer barn framför karriär. Sök efter jordnära människor. Dock vill jag tillägga att jag ändå satsar på utbildning men kommer inte att gå all in och slicka min blivande chefs röv för att få en tusenlapp mer, kanske för att jag har andra intressen som täcker dessa behov.

Mogen, vuxen, jordnära, frisk, fertil, snäll, lugn
Ingen partyprinsessa med tio kilo löshår och sönder blekt hår, ingen parasit där mamma och pappa betalar allt, någon som krigar för sin tillvaro typ jobb, eget boende, typ något sådant bör du leta efter.
Citera
2020-02-17, 07:59
  #15
Medlem
Inte i Sverige i varje fall. Om tjejen ännu inte fördärvats av all feministisk propaganda eller när ni träffas så kommer hon att bli det. Insikten att en svensk kvinna under hela sitt liv, medan ni är tillsammans, har barn och bygger upp livet kommer att ha kvinnliga vänninor, kollegor, släkt och massmedia som hela tiden intalar henne att kärnfamilj är skit och att hon kanske borde prova leva utan en förtryckande man. Nej, jag tror till och med att de allra godaste kvinnor med de från början bästa avsikterna med tiden kan och kommer att fördärvas av det.

Mitt tips: Sök dig utomlands om du prompt måste ha familj, annars skaffa barn med en svensk kvinna och låt henne uppfostra barnen medan du skaffar fler barn med någon annan eller lever livet som du behagar. Ta inte ansvar för något du inte får något tillbaka för. Allt gott.
Citera
2020-02-17, 08:14
  #16
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
Hej jag är student 24 år och min framtidsdröm är att starta en stor familj med en trevlig tjej. Har ni några tips på vilka miljöer jag ska röra mig i för att träffa tjejer i min ålder som tänker likadant?

Jag hoppas hitta en tjej som är smart och vill ha många barn, ju fler desto bättre!
Östeuropa eller Sydostasien. Glöm svenska tjejer om du vill hitta någon du kan lita på vill leva familjeliv.
Citera
2020-02-17, 09:44
  #17
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
När jag säger "var" så undrar jag om vilka generella sociala sammanhang jag ska leta i inte vilka stadsdelar, vad ska jag göra där, bara stryka omkring och fria åt förbipasserande?

Tack för svaret iaf

Varför krångla till det? Man går inte med i en frimärksklubb om det man vill är att starta familj. Så gå rakt på sak istället - skriv en kontaktannons alternativt gå på någon singel-aktivitet som väl brukar anordnas på pubar i större städer.

När du nu ändå är ung, varför inte passa på och välja land på samma gång? Eller du kanske är nöjd med Sverige? För om man gifter sig brukar man ju kunna få immigrera till exempelvis USA.
Citera
2020-02-17, 09:52
  #18
Medlem
Mitt tips är att du uppfinner en tidsmaskin och letar i tidsepokerna 1950-2000. Det var innan kvinnor blev alltför odrägliga, men samtidigt inte alltför långt tillbaks så att du blir förvirrad.
Citera
2020-02-17, 09:57
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FalafelFjolla
Hej jag är student 24 år och min framtidsdröm är att starta en stor familj med en trevlig tjej. Har ni några tips på vilka miljöer jag ska röra mig i för att träffa tjejer i min ålder som tänker likadant?

Jag hoppas hitta en tjej som är smart och vill ha många barn, ju fler desto bättre!
Du kommer aldrig få bättre förutsättningar än du har nu under studietiden.
Citera
2020-02-17, 17:16
  #20
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Du kommer aldrig få bättre förutsättningar än du har nu under studietiden.

Sant. Fast vill passa på att nämna här att studier är ju egentligen bara ett sammanhang. Det är inget som hindrar er om ni har modet nog, att ta er in i studentgrupper och studentgäng även om ni inte studerar. Det har jag gjort flera gånger, ingen kommer direkt göra en bakgrundscheck eller bryr sig inte heller.

Man kan exempelvis gå runt på campus, prata med tjejer, fråga vilka fester som gäller och om någon vill hänga. Bara fantasin som begränsar.

Det enda man inte får är den där klassgemenskapen där man pluggar inför tentor och sånt ihop. Fast att slippa den och bara kunna fokusera på partajmomenten låter inte som någon vidare förlust.
Citera
2020-02-17, 17:18
  #21
Medlem
Åk till Afrika där vill kvinnor ha en stor familj!
Citera
2020-02-17, 17:35
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Sant. Fast vill passa på att nämna här att studier är ju egentligen bara ett sammanhang. Det är inget som hindrar er om ni har modet nog, att ta er in i studentgrupper och studentgäng även om ni inte studerar. Det har jag gjort flera gånger, ingen kommer direkt göra en bakgrundscheck eller bryr sig inte heller.

Man kan exempelvis gå runt på campus, prata med tjejer, fråga vilka fester som gäller och om någon vill hänga. Bara fantasin som begränsar.

Det enda man inte får är den där klassgemenskapen där man pluggar inför tentor och sånt ihop. Fast att slippa den och bara kunna fokusera på partajmomenten låter inte som någon vidare förlust.
De skulle nog tro att jag jobbade där om jag gjorde det nu. Hade en kompis som jobbade på en högskola med en typ av administration men även höll lite föreläsningar. Han kom nära studenterna och festade även en del med dem. Det blev även en tjej eller två som han delade kudde med!
Citera
2020-02-17, 17:38
  #23
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
De skulle nog tro att jag jobbade där om jag gjorde det nu. Hade en kompis som jobbade på en högskola med en typ av administration men även höll lite föreläsningar. Han kom nära studenterna och festade även en del med dem. Det blev även en tjej eller två som han delade kudde med!

Det ska du inte tro. Att åldern bara är en siffra gäller ju lika mycket här, om inte mer.

Ser du lite äldre ut till ansiktet, så kan du alltid säga att du ser äldre ut än din ålder. Skägg och sånt är ju förstås uteslutet, många män kan se väldigt ung ut av att de rakar sig. Dessutom är ju inte alla som går på högskolan 19 år heller, utan det finns många som är närmare 30.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback