Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-15, 11:50
  #1
Medlem
Kommer köra en hel del led, med och utan pulka.
Men då även då lusten faller in, leka i pudersnön!

Föret här uppe kräver lång maskin. Hört bra om olika 800, men nu får jag rådet att en 600 är bättre och inte har lika många problem..

Budget 50-60k ca. Tänkte försöka köpa två skotrar för runt 100k totalt. Tänkte handla i vår då säsongen är i princip slut, billigast då.

Mvh
Citera
2020-02-15, 13:19
  #2
Medlem
Jag tycker du ska välja ett par offpist-skidor istället.
Citera
2020-02-15, 14:07
  #3
Medlem
Knucklehugss avatar
Enligt folkmun, köp aldrig en Arctic cat för dom går bara sönder men vad vet jag, jag har bara ägt en röd Polaris widetrack som användes ytterst sällan, till pimpling och några grillningar på någon bergstopp. Den var bra, tog sig fram fint i lössnö men absolut ingen värstingmaskin.
Citera
2020-02-16, 21:08
  #4
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Enligt folkmun, köp aldrig en Arctic cat för dom går bara sönder men vad vet jag, jag har bara ägt en röd Polaris widetrack som användes ytterst sällan, till pimpling och några grillningar på någon bergstopp. Den var bra, tog sig fram fint i lössnö men absolut ingen värstingmaskin.

Din skoter, Widetrac är en underskattad skoter. Riktigt bra!
I övrigt är Polaris ofta betydligt sämre än just Arctic Cat, som på senare år delar chassi med Yamaha, och sedan tidigt 90-tal har motorer från Suzuki, så nej, du ska inte lyssna så mycket på vad folk har i munnen...

Yamaha älskade jag fram till c.a 2008, sedan har de blivit allt för opersonliga och klumpiga.
Äldre Lynx är kul, men undvik deras sportmodeller från 90 och tidigt 00-tal. De brukar äta kedjehus till frukost.

Ski-Doo har både upp- och nedgång.

Nej, köp en välvårdad Ockelbo 8000 istället. Då kan du dra ved, köra sakta och filosofera. Risken för olyckor är nära noll.

Chilla!
Citera
2020-02-27, 14:35
  #5
Avstängd
Kyzs avatar
Yamaha ET 340

Mvh Johan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback