Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-15, 05:00
  #1
Medlem
Tjena,
28 år från södra Sverige,
Bor sedan 4 år tillbaka I Umeå och har haft ett rent helvete med psykisk ohälsa.
Jag tar 90mg duloxetin (bytat från Seretralin 175mg för jag blev så jävla risig i kaggen av det, samt 175mg Atarax (7 piller) samt 7.5mg Imovane per dag/natt.
Jag kan fan inte sova längre och jag mår as dåligt, jag tar dessutom antabus sedan 2 veckor tillbaka då jag hamnade på akuten när jag försökt ta mitt liv med en baginbox och en kaka oxykontin.
Vad fan ska jag göra? Vad kan jag testa för andra läkemedel?
Jag känner ingen som säljer cannabis i Umeå heller så kan inte röka.
Vänder mig till er hobbyläkare eftersom vårdcentralen inte har något mer att erbjuda och jag lär få ha jäääävligt ont för att de ska skriva ut mer oxy.
Citera
2020-02-15, 05:19
  #2
Medlem
Det kanske får bli psykakuten? Färskt självmordsförsök och mår mycket dåligt. Låt dem ta in dig ett tag.

Varför bor du så långt norrut förresten?
Citera
2020-02-15, 05:25
  #3
Medlem
yungyeeys avatar
åka in på psyket kanske? Vc kommer inte ge dig någon hjälp. har du prövat träna, motion mm. pratat med psykolog/kbt? piller och tabletter kommer inte vare din räddning
Citera
2020-02-15, 05:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Det kanske får bli psykakuten? Färskt självmordsförsök och mår mycket dåligt. Låt dem ta in dig ett tag.

Varför bor du så långt norrut förresten?

Hamnade här pga en tjej jag blev ihop med som pluggade här, blev sedan kvar när jag blev kär i en annan tjej som är Umebo, är sambo nu.
Trivs ganska bra med staden osv, sedan behöver jag inte deala med familjen vilket är ett stort plus. Behöver bara träffa dem 1 gång per år.

Psykakuten har jag varit på och det är hemskt, mår bara sämre av att vara där, jag skulle bara så jävla gärna vilja sova, anledningen till att jag inte kan sova nu är att jag inte har några droger eller alkohol och det känns skit jobbigt utan det.

Jag vet att man normalt ska må bra utan alkohol eller droger men jag mår fan sämre desto längre jag går utan det, 2 veckor nu, som sagt
Citera
2020-02-15, 09:24
  #5
Medlem
Knuxs avatar
Om du klarat dig utan alkohol och droger i två veckor nu så grattis först och främst. Även om du mår piss för tillfället.

Jag hör att du har höga doser på antidepp och lugnande (atarax), så du har antagligen använt de ett bra tag. Av egen erfarenhet så kommer det inte bli bättre att fortsätta och gå upp på högre doser. Skulle snarare försöka dra ner på sockerpillerna.

Mitt främsta råd är att skaffa dig ett gymkort (där det även finns bastu). Börja kör konditionsträning och basta efter varje pass. 5ggr/v eller mer om du pallar. Lovar du kommer känna dig lugnare än vad din medicin gör.
Man blir helt mör i kroppen och trött på ett skönt sätt. Nästan lite som man känner sig bäng.

Kommer oroskänslorna tillbaka på kvällen så kan du unna dig ett glas rödvin, men inte mer.

Ge det 2 veckor och utvärdera sen. Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Citera
2020-02-15, 17:55
  #6
Medlem
Har ingen aning om hur din situation ser ut i stort men om jag varit din närmsta vän så hade jag nog rekommenderat dig att sluta med alla tänkbara kortsiktiga tillfredsställelser. Det kan handla om allt från droger, alkohol, kaffe, onani, sociala medier m.m. För som det låter på dig så är det där som problemet ligger i stora drag. Du verkar vara en god bit på vägen vilket är strålande bra!

Sinnet/hjärnan kan liknas vid en dator bestående av ett flertal olika processer som ständigt söker tillfredsställelse och undkomma lidande. Där du är just nu så har ett flertal av dessa processer lärt sig att olika former av kortsiktiga tillfredsställelser är det som gör att du slipper undan lidande. Utöver det är det också viktigt att du övar på att älska dig själv. Kan du vara medkännande mot dig själv och inte döma dig själv för att du inte sover? Kan du ge dig själv tillåtelse att vara okej med att du sover dåligt?

Det här tar inte ifrån att du mycket väl kan behöva professionell hjälp.
Citera
2020-02-15, 20:14
  #7
Medlem
Tack för tipsen, känns lite bättre idag över min situation, jag gick två rejäla rundor under dagen och tänker att jag ska ge det några veckor till som ni säger, och se hur det går för det kan ju iaf inte bli sämre.

Jag tänker att om jag rör på mig även fast jag inte vill eller orkar och bara härdar så kanske en förändring sker eftersom.

Ska se ifall jag somnar inatt, åt en banan och en klementin istället för atarax och kaffe till frukost och det fick mig faktiskt att må lite bättre när jag kom att tänka på det hehe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback