Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-14, 23:37
  #1
Medlem
StarkMarks avatar
"Bloomberg defied a flight ban to show support for Israel, defended the country shelling a school and killing sleeping children

In July 2014, Israel launched a series airstrikes on Gaza, kicking off a 51-day war that left thousands dead. According to the United Nations, at least 2,104 Palestinian were killed, including 1,462 civilians. 495 were children and 253 were women. Over 17,000 homes were destroyed or severely damaged as a result of the attacks.

At the end of that month, the US Federal Aviation Administration briefly banned flights to Israel over security concerns. Former New York City Mayor, and presidential hopeful, Michael Bloomberg flew to Ben Gurion International Airport in Tel-Aviv to protest the ban and show support for the Israeli government.

“Safely landed at Ben Gurion Airport in Tel Aviv – here to show support for Israel’s right to defend itself,” he tweeted after arriving in the country.

@MikeBloomberg

Safely landed at Ben Gurion Airport in Tel Aviv - here to show support for Israel's right to defend itself.


Bloomberg later penned an op-ed (for the media company he owns) explaining the reasons for his trip in more detail and pledging his full-support for the Israel’s actions:

During my brief time in Israel, I met with Prime Minister Benjamin Netanyahu, President Shimon Peres and Jerusalem Mayor Nir Barkat. I thanked them for standing with us after the Sept. 11 attacks and offered my strong support for their actions in response to the attacks by Hamas. Every country has a right to defend its borders from enemies, and Israel was entirely justified in crossing into Gaza to destroy the tunnels and rockets that threaten its sovereignty. I know what I would want my government to do if the U.S. was attacked by a rocket from above or via a tunnel from below; I think most Americans do, too."

https://mondoweiss.net/2020/02/bloom...ping-children/

Det här är bland det mest judiska jag någonsin har läst. Som de flesta vid det här laget känner till så blev USA den elfte septermber 2001. Ingen av dessa terrorister kom från Irak men det var Irak som USA attackerad som hämnd för attackerna.

"The hijackers in the September 11 attacks were 19 men affiliated with al-Qaeda. Fifteen of the 19 were citizens of Saudi Arabia, two were from the United Arab Emirates, one from Lebanon, and one from Egypt."

https://en.wikipedia.org/wiki/Hijack...ber_11_attacks

Varför attackerade då USA Irak? I boken "The Transparent Cabal" redogörs hur judar, som kallar sig själva för neoconservatives, arbetade under många år på 90-talet att framställa Irak som en fiende till USA. Varför? För att Irak ansågs vara nyckeln till Israels framtiden dvs Irak hade inte ett skit med USA att göra öht. Men judarna hade startat många tankemsedjor som ofta blev inbjudna till TV-program där de kunde orera om hur sadistisk Saddam var och att han hade massförstörelse vapen.

Även judar i Israel framförde att Saddam hade massförstörelsevapen - och inte vilka judar som helst utan den judiska säkerhetstjänsten Mossad.

"Report: Israel Was Wrong About Iraq Weapons

JERUSALEM – Parliamentary investigators have determined that Israel's intelligence services delivered an erroneous assessment of pre-war Iraq's weapons of mass destruction, an Israeli newspaper reported Thursday.

Prior to the American-led invasion of Iraq in March 2003, the Israeli services reported Iraq had large amounts of weapons of mass destruction (search), including chemical and biological agents.

Since ousting Saddam Hussein, the U.S.-led coalition's technical experts have failed to find any such weapons."

https://www.foxnews.com/story/report...t-iraq-weapons

A prominent Israeli MP said yesterday that his country's intelligence services knew claims that Saddam Hussein was capable of swiftly launching weapons of mass destruction were wrong but withheld the information from Washington.

"It was known in Israel that the story that weapons of mass destruction could be activated in 45 minutes was an old wives' tale," Yossi Sarid, a member of the foreign affairs and defence committee which is investigating the quality of Israeli intelligence on Iraq, told the Associated Press yesterday.

/.../

However, questions over the quality of Israeli intelligence are unlikely to concern the public as greatly as in Britain and the US. Israelis overwhelmingly welcomed the overthrow of the Iraqi leader.

https://www.theguardian.com/politics...04/iraq.israel

Så vad juden, och presidenkandidaten, Mike Bloomberg gör är en psyop. Han tackar att Israel stått på USAs sida när självakriget var initierat av judarna. Det hela är så jävla absurt att man mår illa. USA hade exakt noll incitament i att gå ut i krig med Irak efter 9/11 och som vi alla vet nu i retrospektiv så är hela Mellanönstern nästan i kaos. Kriget gav upphov till IS som i sin tur har mördat oss här i Europa i de mest bestialiska attackerna vi har sett i modern tid. Israel attackerade även Syrien när de slogs mot just IS. Det har fått nästintill inga diskussioner i Europa.

Jag kommer ihåg hur juden Glenn Greenwald belyste klart och tydligt hur judarna använde sig av strategin att hela tiden fråga retoriskt "Vad hade du gjort om du blev attackerad?" eller "Vad hade USA gjort om de blev attackerade?" för att på så sätt rättfärdiga sitt krig mot Gaza som de hävdar är ett "försvarskrig" när i själva verket judarna utsatt palestinerna för en omänsklig grymhet under många årtioenden.

Hur som helst så ser vi hur judarna tar Israel i försvar samt ändrar narrativet om Irakkriget till deras fördel. En skam att låtsas att de står på USAs sida och jag rekommenderar alla att lyssna på vad CIA-agenten Michael Scheuer säger om Israel.
Citera
2020-02-14, 23:41
  #2
Medlem
Sorry man, men jag tror att du påverkar framtiden 0.0%

Folk är retards och det får du leva med.
Citera
2020-02-14, 23:43
  #3
Medlem
Får jag fråga dig 4chan grodan, vad är din ställning med folk utanför sverige? Alla ovälkomna? eller?
Citera
2020-02-15, 03:38
  #4
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetLage
Får jag fråga dig 4chan grodan, vad är din ställning med folk utanför sverige? Alla ovälkomna? eller?
Vad har det med traden att gora?
Citera
2020-02-15, 03:51
  #5
Medlem
Trump (den vita mannens räddning i USA) är mer Sionist och Israelvänlig än vad Bloomberg eller Sanders( en annan jude) någonsin kan drömma om.
Alla Judar är inte sionister.

Varför attack mot Bloomberg ( som i för sig aldrig kommer vinna) och inte den 'anti-vitt' Israel lakej politikern av germanskt påbrå som i denna stund ockuperar vitahuset?
Varför?
Pffhh!
__________________
Senast redigerad av ManethoZeus 2020-02-15 kl. 04:11.
Citera
2020-02-15, 06:40
  #6
Medlem
Tja judar utgör någon promille av världens befolkning. De utgör enstaka procent av befolkningen i mellanöstern. Israels yta utgör enstaka procent av ytan i mellanöstern.

Ändå sitter du i din 1:a i Bandhagen och försöker förstå världen i form av judekonspirationer.

Vems nyttiga idiot är du då?


Är du palestinier så är du ursäktad. Annars är du riktigt jävla dum i huvudet.
Citera
2020-02-15, 09:26
  #7
Medlem
Judar är intelligenta och bra. Vi behöver flera judar, gärna i ledande positioner.
Citera
2020-02-15, 12:23
  #8
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManethoZeus
Trump (den vita mannens räddning i USA) är mer Sionist och Israelvänlig än vad Bloomberg eller Sanders( en annan jude) någonsin kan drömma om.
Alla Judar är inte sionister.

Varför attack mot Bloomberg ( som i för sig aldrig kommer vinna) och inte den 'anti-vitt' Israel lakej politikern av germanskt påbrå som i denna stund ockuperar vitahuset?
Varför?
Pffhh!

Att Trump är ärkesionist har med de politiska mekanismerna i USA att göra. AIPAC är gigantiskt starka och i tillägg så har Trump Grima Ormtunga vid sin sida - Jared Kushner. Han är Trumps dotters man men ändå har han blivit politiskt involverad med just Israel som fokus.

Trump vill göra något som är dåligt för Israel och det är att ta hem de amerikanska trupperna från Mellanöstern. Det vill judarna absolut inte och de kommer, och har, utnyttjat det här fönstret som utgörs av USAs militära närvaro genom att bomba friskt i Mellanöstern.

Igår bombade Israel Syrien: https://www.middleeasteye.net/news/i...ighters-report

Oavsett vem som blir president i USA så kommer de alltid att vara i judarnas klor.

Jag skulle rekommendera många att se dokumentären Defamation som gjorts av en israel som handlar om judarnas makt. Den är mycket sevärd. https://www.youtube.com/watch?v=XNWF9CeoZdE
Citera
2020-02-15, 12:26
  #9
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Judar är intelligenta och bra. Vi behöver flera judar, gärna i ledande positioner.

Vore kul att höra från någon som dig, som är känd för att trolla här på Flashback, vad du har att säga om det faktum att Saddam inte hade några massförstörelsevapen som Mossad hävdade. Kriget med Irak har ju lett till att många irakier har dött. Hundratusentals. Hur ser du på det att judarna skapade ett krig på falska premisser?

Hur ser du på det faktum att Irak int hade något med 9/11 att göra men blev ändå invaderade av USA?

Hur ser du på att de enda som tjänat på Iraks fall är judarna då de ansåg att Irak har varit en geopolitisk nyckel till just att utöva sin makt över Mellanöstern?
Citera
2020-02-15, 12:30
  #10
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Tja judar utgör någon promille av världens befolkning. De utgör enstaka procent av befolkningen i mellanöstern. Israels yta utgör enstaka procent av ytan i mellanöstern.

Ändå sitter du i din 1:a i Bandhagen och försöker förstå världen i form av judekonspirationer.

Snälla du. Jag bor på landet i ett eget hus. Jag skulle aldrig överleva i en lägenhet och absolut inte i Stockholm. Hur kan en man överleva utan att ha ett garage/ladugård att greja i? Hur kan en människa överleva utan att ha en trädgård att mockla i? Hur kan man överleva utan att ha skogen angränsande till sin tomt?

Och du besvarar själv "konspirationsteorin" då du mycket riktigt fastslår att judarna är en väldigt liten minoritet. Det som återstår för dig är att nu inse att de styr världens mäktigaste mediabolag, har ledande politiska befattningar, styr lobbyorganisationer.
Citera
2020-02-21, 23:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Snälla du. Jag bor på landet i ett eget hus. Jag skulle aldrig överleva i en lägenhet och absolut inte i Stockholm. Hur kan en man överleva utan att ha ett garage/ladugård att greja i? Hur kan en människa överleva utan att ha en trädgård att mockla i? Hur kan man överleva utan att ha skogen angränsande till sin tomt?

Och du besvarar själv "konspirationsteorin" då du mycket riktigt fastslår att judarna är en väldigt liten minoritet. Det som återstår för dig är att nu inse att de styr världens mäktigaste mediabolag, har ledande politiska befattningar, styr lobbyorganisationer.
Jag är lite avundsjuk, du verkar ha en trevlig tillvaro ute på landet. Seriöst

Men tillbaks till trump, han är den första presidenten som vågade erkänna Jerusalem som Israels huvudstad. Han har tagit enorma steg (ex. lämna viktiga internationella avtal) till att försöka destabilesera den enda makten i regionen som kan leverera någon slags förödelse mot israel.
Öppet mörda seniora figurer.
Hans senaste israel/ palestina 'peace plan' har lett till att palestinier inte vill ha någonting med usa att göra längre.
Nog fan är trump den mest sionistiska presidenten den här världen någonsin har skådat.

Glöm ej att det finns många individer av judiskt påbrå som är anti-sionism, Noam Chomsky och Bernie Sanders (usa's nästa president) för att nämna några.
__________________
Senast redigerad av ManethoZeus 2020-02-21 kl. 23:30.
Citera
2020-02-23, 19:56
  #12
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManethoZeus
Jag är lite avundsjuk, du verkar ha en trevlig tillvaro ute på landet. Seriöst

Fler borde ta landbygdspillret tycker jag. Det är inte undra på att folk mår psykiskt dåligt inne i städerna. Vad kan man göra i en stad om man bor i en lägenhet? Gå på restaurang, muséer, pub, bio men hur ofta gör man det? Då blir det att folk sitter inne och runkar eller surfar på instagram/facebook kvällarna i ända. Och ut vill man ju inte gå när städerna kryllar araber och negrer.

Då är landsbygden mycket bättre. Även om jag är långt ifrån rik så är min boyta + trädgård + skog en gigantisk areal om man jämför med hur jag skulle nödgas leva om jag bodde i en lägenhet. För mig är insektslivet helt uteslutet och jag kan inte förmå mig att förstå hur man frivilligen skuldsätter sig med miljoner bara för att man ska få några kvadratmeter på Södermalm.

Citat:
Men tillbaks till trump, han är den första presidenten som vågade erkänna Jerusalem som Israels huvudstad. Han har tagit enorma steg (ex. lämna viktiga internationella avtal) till att försöka destabilesera den enda makten i regionen som kan leverera någon slags förödelse mot israel.
Öppet mörda seniora figurer.
Hans senaste israel/ palestina 'peace plan' har lett till att palestinier inte vill ha någonting med usa att göra längre.
Nog fan är trump den mest sionistiska presidenten den här världen någonsin har skådat.

Glöm ej att det finns många individer av judiskt påbrå som är anti-sionism, Noam Chomsky och Bernie Sanders (usa's nästa president) för att nämna några.

Mycket riktigt så är Trump den som fastnat i judarnas klor kanske hårdast av dem alla eller i alla fall i paritet med George W Bush. USAs president kommer alltid vara sionistisk oavsett om det är en republikan eller demokrat som får embetet. Så starkt är lobbandet.

Det finns en hel del judar som är starkt kritiska till hur judarna arbetar i ute i världen. Finkelstein och Paul Gottfried är två judar som jag tycker säger mycket bra. Philip Weiss är en jude som driver mondoweiss.net som explicit rapporterar om judarnas illdåd i Israel och om deras makt i världen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback