Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 21:23
  #205
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byzantinsk
Det här fungerar förstås inte, och det finns heller ingen hemlig formel som får det att fungera.

Men jag förstår heller inte riktigt vari vinsten med den här tråden ligger. Undersöka hur många människor som skulle gå på ett sånt här upplägg?

Jag har börjat formulera en teori om att det faktiskt finns ett värde för scammers med sådan här trådar. Deras målgrupp kommer när de blir exponerade för erbjudandet ha in viss igenkänning. Som de förväxlar med förtroende.

Vi som direkt kan se igenom detta är generellt dåliga på att förstå hur dom som faller tänker. Tror jag.

Det är en igenkänninseffekt, likt Runar eller Trump. Han har vi sett och således tror vi lite extra på honom.

Ingen är immun från denna. Vi kan vara hur smarta och intelligenta som helst men om vi helt plötsligt måste sätta oss in i något vi aldrig förut tänkt en tanke på så repellerar vi till vad vi tror vi hört.

Om du tänker "fastigheter" New York" "framgångsrik" så säger din hjärna att Trump är ett av tio sökresultat. Förmodligen ibland dom fem första. Detta trots att han är inte ens top 100.
Citera
2020-02-20, 14:04
  #206
Medlem
Frejssons avatar
Denna tråden måste vara Flashbacks svar på uppfinnaren från Sundbyberg som är med i Lorry.

"Tänkte inte på det....."
Citera
2020-04-13, 15:55
  #207
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Hur går det med "projektet"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback