Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-14, 00:15
  #13
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det är det jag menar - Uppsåt. Om domstolen anser att det inte fanns uppsåt är det fria som gäller.

Det jag ville förtydliga var alltså att Max avsikt inte kommer att spela någon egentlig roll i ärendet. Jag tolkade ditt inlägg som att det var vad uppsåtsbedömningen skulle omfatta men då missförstod jag.
Citera
2020-02-14, 00:24
  #14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det jag ville förtydliga var alltså att Max avsikt inte kommer att spela någon egentlig roll i ärendet. Jag tolkade ditt inlägg som att det var vad uppsåtsbedömningen skulle omfatta men då missförstod jag.

Det var lite slarvigt uttryckt ja, det finns ju flera sorters uppsåt.
Citera
2020-02-14, 00:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Går det att bevisa att Max satt vid tangentbordet ?

Har Max varit utsatt för husrannsakan så polisen kunnat bevissäkra inlägget ?

Vad har Linnea för några bevis ? Är busenkelt att manipulera skärmdumpar från sociala medier.

Hände på ett socialt media. Ser på hemsidan att företaget registerar inte vart man har befunnit sig.

Max har inte varit utsatt för husrannsakan, men dem kanske väntar att slå till vid den "rätta" tillfällen..

Vad för bevis hon har, är skärmdumpar.
__________________
Senast redigerad av Foreknowledge 2020-02-14 kl. 00:50.
Citera
2020-02-14, 04:52
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Hände på ett socialt media. Ser på hemsidan att företaget registerar inte vart man har befunnit sig.

Max har inte varit utsatt för husrannsakan, men dem kanske väntar att slå till vid den "rätta" tillfällen..

Vad för bevis hon har, är skärmdumpar.

Blås hårddisken på datorn / återställ telefonen.

Sen ska Max hävda att hon photoshoppat bilderna, men om Max är dum och har skickat meddelande via SMS eller Messenger så lämnar det alltid så hos henne så då ser det inte så bra ut.

Men polisen har så knappa resurser så inte omöjligt att polisen lägger ner i brist på bevis. Vi har ju trots allt 13 anmälda våldtäkter som läggs ner / dygn numera i underbart trygga Sverige.
Citera
2020-02-14, 17:01
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Blås hårddisken på datorn / återställ telefonen.

Sen ska Max hävda att hon photoshoppat bilderna, men om Max är dum och har skickat meddelande via SMS eller Messenger så lämnar det alltid så hos henne så då ser det inte så bra ut.

Men polisen har så knappa resurser så inte omöjligt att polisen lägger ner i brist på bevis. Vi har ju trots allt 13 anmälda våldtäkter som läggs ner / dygn numera i underbart trygga Sverige.


Låt oss säga att meddelandena skickades via Instagram... Hur bevisar åklagaren att kontot är Max? Max har ju raderat kontot. Instagram kommer väl skicka till polisen vad kontot innehav förut ju?
__________________
Senast redigerad av Foreknowledge 2020-02-14 kl. 17:05.
Citera
2020-02-15, 06:34
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Låt oss säga att meddelandena skickades via Instagram... Hur bevisar åklagaren att kontot är Max? Max har ju raderat kontot. Instagram kommer väl skicka till polisen vad kontot innehav förut ju?

Det vill till grova brott för att facebook / insta / twitter ska ge ut någon information till polisen. Det är enkelt att manipulera ett screenshot i t ex Chrome. Max kan skapa egna screenshots på vad hon skrivit och sedan använda det som motbevisnings.

https://youtu.be/ZsVDADozsKc

Dvs ett screenshot är kattpiss värt juridiskt, enda är om de gör husrannsakan / ip spårning / Instagram lämnar ut konto info + IP.

Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback