Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-12, 01:54
  #1
Medlem
Funderade om det fanns nån scen för nationalistisk rap för i huvudsak är ju den musken rock/punkinfluerad. Narionalister och hiphop går ju i övrigt inte så bra ihop. Men finns det en scen för nationalistisk politisk rap typ i Europa ? Finns det eventuellt nåt liknande i Sverige.

Skulle detta kunna bli en motpol typ en massa nationalister dissar kriminella blatterapgäng osv mot dagens kriminella invandrar rap från förorten eller skulle det vara att sjunka till samma låga nivå som det slöddret.


Här hittade jag något som såg ut som nationell rap blandat med lite huliganism

https://www.youtube.com/watch?v=553_fMQBOpE
2020-02-12, 01:55
  #2
Medlem
Ingen som vågar för då får man hundra arga blattar som väntar vid sin port
2020-02-12, 03:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidpundare
Ingen som vågar för då får man hundra arga blattar som väntar vid sin port

Snarare arga nassar, rap oljud är någonting smutsigt. Men tiderna kanske har förändrats?
2020-02-12, 04:21
  #4
Medlem
Tycker mentalitet "Mot kriminella invandrare" är ett osunt tänk. För ditt egna välmående då. Jag personligen var nästan i samma tänk ett tag. Har bara accepterat att vissa skiter i lagar som finns i Sverige, rånar välfärden med bedrägerier.

Dock är det från alla nationaliteter. Vägrar att hata, löser inget
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2020-02-12 kl. 04:27.
2020-02-12, 05:55
  #5
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Tycker mentalitet "Mot kriminella invandrare" är ett osunt tänk. För ditt egna välmående då. Jag personligen var nästan i samma tänk ett tag. Har bara accepterat att vissa skiter i lagar som finns i Sverige, rånar välfärden med bedrägerier.

Dock är det från alla nationaliteter. Vägrar att hata, löser inget
Om det var din rap så var den värdelös, brusch
2020-02-12, 08:21
  #6
Moderator
Popesizes avatar
TS fråga är en fråga för musikforumet!
Där finns det redan trådar om nationalistisk musik och rapmusik, så det är bara att utveckla någon av de trådarna.

Tråd låst / Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback