Citat:
Jävla nymodigheter med kontanter ur automater, vad är det för fel på checkar, eller postväxlar. Det funkade ju på 60 -och 70-talet, varför inte nu? Då fanns det minsann inga bankomater, man gick till Posten eller banken med sin bankbok och tog ut lite kontanter, och beställde ett nytt checkhäfte.Ja, frågan är seriös... Ställe efter ställe slutar ta emot kontanter som betalningsalternativ pga. er, ni ger mer och mer makt åt bankerna... Bankerna kommer att pissa er (oss) ännu mer i munnen ju mer beroende "vi" gör oss av våra förbannade plastkort... Och plastkorten kommer att vara helt värdelösa vid diverse katastrofer.
Hur jävla svårt är det att ta ut några tusen varje månad och betala på säg, vart 3:e ställe med kontanter? Det räcker, förmodligen, för att alla ställen ska behålla kontanter som alternativ... Men nej, ni är för korkade för att förstå en sån simpel sak, tänker inte längre än näsan räcker, istället ska det betalas med kort överallt så att bankomat efter bankomat lägger ner. "Men kort är ju så smidigt! Och det kommer aldrig att krångla, det kan man lita på"... Jag hoppas bankerna rövknullar varenda svensk allteftersom kontanter fasas ut och att dom lägger in fler kort-avgifter... Skit ska skit ha!
Hur jävla svårt är det att ta ut några tusen varje månad och betala på säg, vart 3:e ställe med kontanter? Det räcker, förmodligen, för att alla ställen ska behålla kontanter som alternativ... Men nej, ni är för korkade för att förstå en sån simpel sak, tänker inte längre än näsan räcker, istället ska det betalas med kort överallt så att bankomat efter bankomat lägger ner. "Men kort är ju så smidigt! Och det kommer aldrig att krångla, det kan man lita på"... Jag hoppas bankerna rövknullar varenda svensk allteftersom kontanter fasas ut och att dom lägger in fler kort-avgifter... Skit ska skit ha!
Glorious days!
Nu tar ju ingen checkar längre. Antar att du, TS, fortfarande använder dem? Eller är det bara just kontanter som uråldrigt betalningsmedel du vurmar för? I så fall undrar jag varför? Dina argument är ju lika giltiga för checkar, postväxlar, skuldsedlar och annat skit vi lämnat bakom oss. Varför inte gigantiska kopparblock? Eller högar av snäckor. Guldtackor? Silver?
Saknar tiden när butikerna hade metallvågar så man kunde betala med riktiga pengar.