2020-02-11, 17:25
Medlem
För att återgå till huvudämnet Jag ska i morgon försöka få info från polisen om detta & ev "bevis" för att det har hänt. (För det finns tyligen folk som sitter & diktar ihop sånt här för att det är kul)
Citera
2020-02-11, 19:27
Medlem
Raglefants avatar
Om detta är sant skänker även jag en slant till familjen. Jag hade agerat likadant. (Och nej, det är inte tomt prat.)
Citera
2020-02-11, 20:06
Medlem
EulaliaIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avfettningsmedel
Insamlingen var en tanke som eventuellt blir aktuellt vid en eventuell dom. Blir det en insamling så kommer den att genonföras korrekt, transparent & med fakta, källor osv.

Om vi får trovärdiga fakta, det blir rättegång då ställer jag upp på en insamling. Någon gång måste detta få ett slut. Vad säger bibliotekspersonalen ? Är dom medverkande till knarklangningen som pågår där
Citera
2020-02-11, 20:18
Medlem
Bra att det fortfarande finns riktiga rospiggar!
Citera
2020-02-11, 20:37
Medlem
vitaankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Fan vilken brösthårig machokile du är eller möjligen en internetkrigande och dagdrömmande mytoman?

T
Ok, kan hålla med om att tonen var lite väl Macho angående det där med kniven som jag i ärlighetens namn är tvungen att tänka om. Jag skulle nog inte kunna använda den som tänkt.
Tro vad du vill men att ge tre sparkar i magen på en blatte som alla vet är fega utan sina bruschor tycker jag inte är speciellt tufft.

Ville bara får fram att det går att agera, och vi måste ( inte du då ) agera mycket oftare och direkt!
Citera
2020-02-11, 20:49
Medlem
Maria Hall, är det journalisten som sprider svenskfientliga omskrivningar?
Citera
2020-02-11, 21:06
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avfettningsmedel
Två 15-åringar, en pojke & en flicka satt i torsdags på biblioteket i Norrtälje. Klockan var då 18:00. Det kom fram tre yngre män av utländsk härkomst. Dom började trakasera ungdomarna, kallade bl a pojken "jävla äckliga pedofil" påstod att han var 40 år & kladdade på en 13-åring, sa att dom kunde hantera tjejen bra samt andra nedlåtande saker. Till sista plockade männen på sig flickans mobil. Ungdomarna var såklart chockade. Förälder till pojken kom till plasten omgående & ringde polis. Männen var kvar på platsen vilket polisen upplystes om. 20 min gick & ingen polis kom. Däremot kom då flickans föräldrar.

Pappan var rasande, stormade ut ur bilen med en batong & gick fram till ena killen & drog batongen rätt över ena utlänningens ben. Efter det utdelades knytnävsslag mot bl a huvudet. Vid ett tillfälle dök även brodern upp & utdelade något slag samt tröck upp en av utlänningarna mot väggen. Tumultet utspelade sig utanför biblioteket & ica (som ligger vägg i vägg) Det blev även lite livat inne på ica då ena utlänningen tog sin tillflykt in dit & hämtade där en stol som han skulle slåss med. Både personal & privatpersoner ringde polisen & kort därefter kom det ca 10 poliser i tre bilar med påslagna blåljus. (Att två tonåringar blivit trakaserade & bestulna var inte lika viktigt) Flickan fick tillbaka sin mobil.

Pappan sattes i en bil, brorsan i den andra & utlänningarna fick nog inte ens se insidan av polisbilen. (Jag såg inte det i alla fall) Dom släpptes sedan ut därifrån & kunde åka hem. Polisen tog ej med sig någon alls därifrån. Enligt Norrtälje tidning är pappan& brodern misstänkt för misshandel! OM han åker dit för det så ska jag samla in pengar till hans eventuella böter. Jag är trött på all skit som händer & poliser & rättsväsendet som jamsar! Det skulle inte förvåna mig om förövarna, dom 3 männen går fria men pappan åker dit. Flera vittnen till slagsmålet säger sig inget ha sett. Rätt eller fel av pappan kan diskuteras, men jag förstår honom till fullo.

Åtminstone EN av männen påstod att han var 15, men dom foton jag sett visar definitivt inte ett 15-årigt barn!

Det är så det är. Alla vänsterblivna bytte bort rättsäkerheten mot... ett otroligt ojämlikt samhälle där vissa grupper står över lagen.

Är inte det motsatsen till vad vänstern påstår sig sträva efter?

All heder åt grabbarna, men dom borde varit smarta, plockat 1 av grabbarna, kört ut i skogen, grävt ner liket. Dom förtjänar endast döden!
Citera
2020-02-11, 21:30
Bannlyst
Inte skrollat alla sidor.... å kanske fel tråd.

"Lördagkväll, mitt i festligheterna, får jag ett sms av min son. Två ord; lekplatsen snabbt!
Instinktivt förstår jag att han är i fara och jag störtar iväg. Springer så jag får blodsmak i munnen, hör honom skrika av smärta långt bort, skriker hans namn om och om igen.

Synen av honom när jag väl kommer fram, är inget man vill se någonsin i sitt liv. Utan kläder, skräckslagen och gråtandes av smärta står han där framåtböjd.
3 killar i 16-18 årsåldern har slagit honom i magen, huvudet, piskat honom med hans egna bälte över ryggen och benen. Han har bönat och bett om att de skulle sluta och de svarade skrattande ”vi har bara börjat” Det som gjorde att helvetet fick ett slut, var att de hörde mina skrik efter honom. Då drog de fega kräken snabbt. Med tanke på att de hade lagt bältet runt halsen på honom och drog åt så han inte fick luft sekunderna innan, vet jag inte hur det slutat om jag inte kommit i tid. Om jag inte hade läst hans sms......
Detta är helt oprovocerat våld. Dessa personer har spridit skräck bland Tim och många av hans vänner under en tid på vårt område. De är ute efter minsta anledning att få våldföra sig som djur på andra, för att skapa sig ett namn och klättra på den kriminella stegen i samhället. Min son har försökt undvika dem, det var tydligen en legitim anledning i deras ögon.

Jag berättar detta för att få alla som fortfarande tror att brottsligheten minskar och att ”vi vanliga” människor som står utanför den kriminella världen inte är en målgrupp, är så fel på det och måste vakna. Det är inte ett krig mellan mc-gäng som är det stora problemet i samhället idag!
Vi måste gemensamt verka för en förändring. Både genom lagstiftningar, brottsstraff, val av regering och vår syn på hur ett svenskt samhälle ska se ut i framtiden.
Som löken på laxen kan jag tillägga att Tim och hans vän blev rånade, under pistolhot, i samma stad men annan plats för drygt en månad sedan. Det var inte samma förövare, så kan ni skippa den kopplingen."
Citera
2020-02-11, 23:44
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuv
Eftersom muntliga trakasserier tyvärr inte räknas som brott, så var det nog pappan och brodern som gjorde något olagligt. Det var ju de som räknas som misshandlare. Hoppas att de blir friade eller slipper undan med "bara" lite böter. Jag hoppas också att folk i allmänhet skulle börja agera på samma sätt, redan när det gäller "små" saker, som tex. muntliga trakasserier, hot, små knuffar etc. Men det är nog att hoppas för mycket. De flesta är så jä..a rädda för att bli dömda för något. Men skulle det vara fler (jo, Många fler) som INTE var rädda, så skulle det säkert bli skillnad, och de stökiga ungdomar och unga män skulle tänka både en och två gånger innan de skulle ge sig på andra människor.

1:Muntliga trakasserier räknas bara som brott när någon ur en "minoritet" trakasseras.
2: Att under hotfullt beteende begå en stöld är för helvete RÅN! Att den som försvarar sin unge mot dessa satans förbannade jävla orcher ens RISKERAR att straffas är så jävla sjukt att jag spyr!
3: "Mesiga svenskar" vill kanske inte hamna i fängelse och lämna sina ungar HELT obevakade och i förlängningen kanske få sparken. Själv har jag inget att förlora, jag går all-in även om jag därmed riskerar mitt eget liv, men du skulle häpna om du visste hur fega dessa jävla as är när man visar vem som är farlig på riktigt. Pröva själv nån gång!
Citera
2020-02-12, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant

Hör ni hur ni själva låter eller? En egen tråd där anonyma kan skriva nåra stöttande ord hahaha. Eller klicka lite på musen från hemmets stilla vrå och donera lite.. Då har man räddat svärje.

Om nån som inte är jag skulle uppmana att dra till snuthuset i Ntälje om denna hjälte nu åker fast och hotar slita alla korrupta grishoror och allt annat pack som tänker döma denna man i stycken, skulle ni vara med på det då?

Jag närmar mig, i mitt sinne står inte den svenska polisuniformen på vår sida längre. Den symboliserar högt skattetryck mot arbetare, böter för fortkörare och fängelse för de som försöker skippa rättvisa när samhället vägrar.
Citera
2020-02-12, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulaliaII
Om vi får trovärdiga fakta, det blir rättegång då ställer jag upp på en insamling. Någon gång måste detta få ett slut. Vad säger bibliotekspersonalen ? Är dom medverkande till knarklangningen som pågår där

Är väll bara vänstertanter som jobbar på biblioteket?
Citera
2020-02-12, 09:30
Medlem
Samtalat med polisen idag. Troligtvis kommer ärendet läggas ned eftersom "dom här killarna inte vill bli inblandade." I alla fall var det den uppfattningen poliserna på plats fick. Det kan jag gott förstå eftersom minst EN av dom säljer droger tämligen öppet! Jag berättade att ungdomarna är lite oroliga att dom här förövarna ska gå på dom igen då så polisen "du, jag tror det här pappan lärde grabbarna en läxa, så det tror jag inte dom törs" & han sa det på ett sätt som kunde tolkas som att han förstod pappan & tyckte det var mer eller mindre rätt gjort. "Tog saken i egna händer så att säga" sa han också. Jag tror ändå inte dom här invandrarkillarna är så lättskrämda. Dom har ju fan inga spärrar känns det som! Tonåringarna är oroliga & rädda för att vistas på busstationen & utanför bibblan/ica när dom väntar på bussen!

Polisen skulle åka till en av killarna som bor på ett HVB-hem i kommunen & ringa mig om han fick reda på "nåt nytt".

Ni som efterfrågat "bevis" får vänta. Jag har ett diarienummer, som jag såklart inte kommer lägga ut då det finns personer (ena tonåringen) som inte ska exponeras med personnr o s v. Dessutom blir förundersökningen inte offentlig förän målet läggs ner eller går till åtal om jag förstod saken rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in