Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-04, 14:55
Medlem
mryellowmans avatar
Jävlar vilken insats från Mia angående TV4 produktionen. Medierna i P1:s inslag var mycket sämre och mindre ingående.
Citera
2020-11-04, 14:57
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VergissMich
Du är nog den mest frekvent återkommande användaren. Skulle tippa att du nämns i upp emot 10 avsnitt. Ibland ingående, ibland i förbifarten. Men du har helt klart blivit en favorit hos tjejerna. Även hos lyssnarna som hänger i Facebookgruppen. Rekommenderar dock ingen att besöka den...

Vad händer i FB gruppen? Använder aldrig Facebook, så har inte gått med i den.
Citera
2020-11-04, 15:08
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryellowman
Jävlar vilken insats från Mia angående TV4 produktionen. Medierna i P1:s inslag var mycket sämre och mindre ingående.

Hon är genomgående den bästa i trion. Det märks tydligt att hon är mycket smartare än de andra två.
Citera
2020-11-04, 15:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Hon är genomgående den bästa i trion. Det märks tydligt att hon är mycket smartare än de andra två.

Det vettefan om hon är. Nu har jag kommit fram till avsnittet där alla ska ha udda husdjur och Mia skriker självsäkert ut att snälla och lugna rävar har skabb till 100%. Det och att hon är en hypokondriker gör att hon känns lite halvtrött i skallen. Med det sagt så kanske hon fortfarande är smartare än de andra två.
Citera
2020-11-04, 16:17
Medlem
V-rocks avatar
Kan inte Ina komma ut ur nördgarderoben och bli bekväm i sig själv?

Så fort någon verkar kunnig i ett ämne som så ska hon markera. "Knacka glasögon" "fula doktorander" "svaghetsförakt" osv. Hon har själv skrivit om hur hon sträckkollar på första världskriget dokumentärer. Hon är besatt av brädspel och svensk country. Varför ska hon spela dum som i mellanstadiet när man inte ville bli kallad en pluggis?

Nu i senaste avsnittet ville hon berätta om Ken Burns dokumentärteknik men sen skulle det markeras hur töntigt historia är. Är det hennes akademikermamma som spökar?

Gillar verkligen podden men just Ina blir jag inte klok på. Emma var bäst i det här avsnittet.

PS. Vatikanstaten fanns inte på 1600-talet men påvestaten existerade och höll i styret av mellersta Italien.
Citera
2020-11-04, 16:28
Medlem
mryellowmans avatar
Citat:

Ina är min favorit vad gäller humor, men när det kommer till att ta sig an större ämnen och analyser är Mia helt klart bäst. Hon är också bäst på att hålla en röd tråd.
Citera
2020-11-04, 16:38
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
haha bara lyssnat på ett avsnitt, men blir nog ett till tack vare era inlägg här

hahaha, va lite bäng när jag skrev de inlägget ;D men du har en poäng. En rolig sådan.

Kul med någon som tycker tvärt emot resten här. Som sagt jag ska lyssna på ett avsnitt till tack vare responsen här inne, men just det fetstilade som du skrev håller jag med. Men verkar som ingen anan tycker de här inne och jag kan ha fel?

Att dem inte ens kommenterat den här tråden eller läst några citat från den är ju underligt. Ganska aktiv tråd borde ju kunna ha veckans citat från just denna tråden :P Dem läser ju garanterat igenom tråden.
Dom nämnde väl den här tråden i första eller andra avsnittet. De påpekade hur lång tid det tog innan någon tråd skapades om podden.
Citera
2020-11-04, 16:40
Medlem
VergissMichs avatar
Citat:
Total PK råder. Faktumet att det finns en "vanlig" grupp och en grupp utan män säger allt. Trots detta är det mycket vanligt att det kommer inlägg i stil med "när jag läser i den här gruppen förstår jag varför vi har en grupp utan män".
Förs ofta dumma diskussioner där tankarna inte går längre än vad näsan räcker. Eller kanske längre än luggen räcker i detta fall! Blir ofta bråk och tjafs samt helt sinnessjukt utjatade skämt. Så fort en medlem i gruppen ser ett måttband eller tumstock så MÅSTE de ta en bild och lägga upp med något skämt om mätkingar. De ser oss flashbackare som idioter vars enda syfte är att skriva dumma nazistiska inlägg med dålig grammatik så att de kan skratta åt oss.

Gruppen var säkert riktigt bra i början men nu är den till stor del bara folk som slänger sig med FF-referenser och missförstår varandra med flit för att kunna tjafsa. Älskar verkligen podden men den gruppen ger mig huvudvärk.

De la förövrigt upp en screenshot på mitt och Rotebro-connys inlägg där de hyllar RC till skyarna och kräver att han ska gästa podden

Fick dock en del medhåll om mitt tidigare uttalande om gruppen.
Citera
2020-11-04, 17:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Dom pratar säkert inte om dig den här veckan så du missar säkert inget.

Självklart är Rotebro-Conny med även i senaste avsnittet :-) . Kolla 119,28 in i podden.
Citera
2020-11-04, 17:41
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Kul med någon som tycker tvärt emot resten här. Som sagt jag ska lyssna på ett avsnitt till tack vare responsen här inne, men just det fetstilade som du skrev håller jag med. Men verkar som ingen anan tycker de här inne och jag kan ha fel?

Att dem inte ens kommenterat den här tråden eller läst några citat från den är ju underligt. Ganska aktiv tråd borde ju kunna ha veckans citat från just denna tråden :P Dem läser ju garanterat igenom tråden.
Det är flera personer här som sett igenom Flashback Forever-scammet. Usch vilken podd, man får rysningar.

De bryr sig bara om pengar. De vill kunna styra diskursen och därför gör de ingen ansträngning med att föra dialog på Flashback. De vill inte heller ge denna tråden uppmärksamhet för att det uttrycks prekär kritik här som de inte kan censurera.
Citera
2020-11-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Måste man betala för att lyssna? Jag kan bara höra dom första 15min sen bryts det? Var kan man höra hela utan att betala?
Det kostar inget att lyssna på podden.
Vad använder du för podd-spelare?
Har du lyckats lyssna på några andra poddar utan att de bryts på samma sätt?
Citera
2020-11-04, 21:25
Bannlyst
Detta var sämsta fucking skiten i historien som podden funnits!! Mediokra ämnen, ointressanta kommentarer, avbrott av podderskorna själva som orsakade oklarheter i pratorna. Helt vidrigt! Och alldeles för långt, (2h), för låg kvalité, för lite humor och för mycket komplex och hävdelsebehov (P3/SR). För lite respekt och inget cred till Flashback för vad forumet åstadkommit under åren (då sliddjuren inte varit med givetvis, eftersom de är sist på bollen som vanligt).
Citat:
"Intermitten-explosive".
Ja omg det är ofattbart!! Hur kan man ens uttala så många nick fel? Och konspirationsteoretikern David Ick. Istället för David [AJJJK], Legendariska moderatorn Hamilkar kunde de inte heller uttala!

Asså är de heelt efterblivna?? Intermittent, fyra korta stavelser, betyder typ oförutsägbar, och Explosion kan ju deras fucking kids svara på, hur svårt är det? Eller Snarflan, som INTE uttalas snaaar-flaan. Utan Snarrrflan'.
Citat:
Den frågan ställde jag själv för typ en vecka sen.
Citat:
Nej Mia är genomgående den sämsta och minst professionella i trion. Hon stakar sig på ord, kan inte bygga upp spänning, levererar punchlines som en frontlastare istället för som en atombomb. Dessutom utklassar Ina henne i allt från musik, geografi, historik, till knark, film öl, och kukar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in