2020-10-21, 14:45
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Man kan göra lite skillnad i rösterna om nu särskilja är det man är ute efter. Det vore verkligen inte något problem, men man behöver inte överdriva. Vad Emma också ofta gör är att övertolka vad för användare som finns bakom inläggen. Inte sällan på ett mycket nedlåtande sätt. Det tycker jag är fult och det bidrar inte till mer humor heller.
Exakt, det förstör bara när hon låtsas att användaren är en sömnig lantis eller har downsyndrom. Uppfattas mest som föraktfullt när man framställer skribenterna som efterblivna.
Citera
2020-10-21, 15:15
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dessa kvinnor är ju helt fixerade vid mäns runkande. Det går knappt ett avsnitt utan att de skall breda ut sig om runkande både hit och dit, fnissandes som skolflickor som aldrig sett en kuk.

Handlar det om något slags feminism jag inte begriper mig på? De tar aldrig upp kvinnlig onani nämligen, vilket dessa 3 kvinnor annars skulle kunna berätta om utifrån egna erfarenheter. Nä, lättköpt och lat underhållning funkar sällan bra. Såvida publiken inte mest består av hipsters. Vänta nu...aha.
Alltid tråkigt när de pratar om snoppar. De verkar väldigt fascinerade av snoppen. Minst sagt bisarrt.
Citera
2020-10-21, 15:24
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Man kan göra lite skillnad i rösterna om nu särskilja är det man är ute efter. Det vore verkligen inte något problem, men man behöver inte överdriva. Vad Emma också ofta gör är att övertolka vad för användare som finns bakom inläggen. Inte sällan på ett mycket nedlåtande sätt. Det tycker jag är fult och det bidrar inte till mer humor heller.

Jag har inte gjort någon djupgående analys, men jag upplever inte att någon av dom menar illa.
Två av dom tre är ju komiker och jag tänker att dom gör sej lustiga inte på utan för andras bekostnad.
Lite mindre skrik bara så är det helt okej.

Just detta avsnittet var inte deras bästa.
Håller tummarna för att nästa är lite bättre.
Citera
2020-10-21, 15:41
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Jäklar vad bra det går för tjejerna.

"Men mest tjänar podden Flashback forever. Det är både den svenska produktion som har flest Patreons (2428) och den som drar in mest pengar (13 480 i månaden).

Nu har de 3164 patreon och drar in 4019 euro/dollar per avsnitt. Och till skillnad från övriga med många patroner så har de ingen betalvägg. Vem kunde ana detta när podden startade i vintras. Det är ju en formidabel megasucce :-)

Ina är en hjältinna! Covid-19 men ändå på hugget och bättre än någonsin.

https://www.breakit.se/artikel/26328...ner-pa-patreon
Citera
2020-10-21, 15:45
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Alltid tråkigt när de pratar om snoppar. De verkar väldigt fascinerade av snoppen. Minst sagt bisarrt.

Med tanke på hur mycket det "resoneras" bland män om de kvinnliga attributen , inte minst på Flashback, så känns det rätt befriande att vi tjejer får snacka lite kuk också. ;-)
Citera
2020-10-21, 15:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag har inte gjort någon djupgående analys, men jag upplever inte att någon av dom menar illa.
Två av dom tre är ju komiker och jag tänker att dom gör sej lustiga inte på utan för andras bekostnad.
Lite mindre skrik bara så är det helt okej.

Just detta avsnittet var inte deras bästa.
Håller tummarna för att nästa är lite bättre.

Stor skillnad på hur Ina läser och ev. förändrar rösten mot hur Emma ofta väljer att göra det. När det är inlägg som Emma inte håller med om så lyser det igenom. Nån gång läste hon upp inläggen som om användaren var 13 år och i målbrottet. Lät för jävligt och det stjälpte mer än det hjälpte. Så där gör aldrig Ina.
Citera
2020-10-21, 19:01
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Stor skillnad på hur Ina läser och ev. förändrar rösten mot hur Emma ofta väljer att göra det. När det är inlägg som Emma inte håller med om så lyser det igenom. Nån gång läste hon upp inläggen som om användaren var 13 år och i målbrottet. Lät för jävligt och det stjälpte mer än det hjälpte. Så där gör aldrig Ina.
Ina har definitivt mer fingertoppskänsla när det gäller tolkningar av användare, det håller jag med om. Emma har dock blivit bättre med tiden, måste jag säga. Hon har inte samma fallenhet för att vråla saker och när hon gör det har hon i alla fall sinnesnärvaron att vända sig bort från mikrofånen.
Citera
2020-10-21, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Ja Emma är inte lika språkligt begåvad som Tage Danielsson, det är ett som är säkert. Vid ett antal tillfällen läste hon fel ord i sin lilla parafras, förmodligen för att hon inte vet vad det lite svårare ordet betyder.
Haha nej verkligen inte! Men ibland tror hon nog själv att hon är en ny Margareta Krook.😅
Citat:
Dessa kvinnor är ju helt fixerade vid mäns runkande.
...
Handlar det om något slags feminism jag inte begriper mig på? De tar aldrig upp kvinnlig onani nämligen.
Faktiskt så har de också skojat om slidor, snigelspår, skojmobbat pull-Mia, "fittan skakar" osv vilket jag personligen kan tycka är roligt. Lite självdistans är väl kul?
Citat:
Nej helt sant! Sen tror jag att de har radikalt olika personligheter, vilket ändå bidrar till dynamiken (det är så jag misstänker att de resonerat). Själva övertolkningen är nog tänkt att vara en del av humorn. Men ja. Knyckare har ett behov av att ÖVERDRIVA, skrika och bete sig allmänt okvinnligt. Det kanske är det som DN menar är tredje vågens feminism? 😁
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath
Snoppar är väl kul? Men ja, det får ju finnas måttlighet.
Citat:
Stor skillnad på hur Ina läser och ev. förändrar rösten mot hur Emma ofta väljer att göra det.
Absolut är det så. Men jag tror att det är en del av Knyckares överdrivna, extroverta och lite krystade "gränslösa" persona. Du var även inne på dynamik i något inlägg. Ja - det är nog inte bara att de ändrade ordning, utan också att Ina inte är fysiskt närvarande.

Ina på Coccilana hemma är det bästa som hänt podden imo.
Senast redigerad av Dekorima 2020-10-21 kl. 19:31. Anledning: T9
Citera
2020-10-21, 19:36
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du har inget? emot hennes Arne Weise-lika saliverande blåsljud hennes lungor gör när hon börjar på ny mening. Ina har likadant, jag kokar över varje gång jag hör det varför jag överväger att skippa deras segment tills dom börjar ta ett djupt andetag in i sina Astma inhalatorer innan dom börjar läsa trådar. [...]

Nej jag har inget? emot att hon andas.

Gillar de andra två med, men bara hunnit lyssna på cirkus första tio avsnitten änsålänge. Bra grejer.
Citera
2020-10-21, 19:50
Medlem
LemPicas avatar
Citat:

Den där målbrottsrösten har hon dragit till med flera gånger.
Reagerade på det sist hon gjorde det och tänkte att nu får hon hitta på något annat.

Sedan tror jag att folk läser in lite för mycket i Emmas beteende, vare sej det är i podden eller för övrigt.
Detta pga den där mansfria festivalen hon anordnade.
Gemene Flashbackanvändaren vet verkligen inte vad feminism är på riktigt och därmed gror hatet enormt på sajten så fort någon kvinna yttrar sej om i princip vad som helst.
Eller så är det hatarna som skriker högst och därför blir intrycket att dom är flest.

Jag ser i alla fall fram emot nästa tisdag.
Det är gött att få skratta lite ibland.
Citera
2020-10-21, 20:21
Medlem
Knyckares olika röster ger podden mervärde. Jag uppskattar dom! Somliga kan helt enkelt inte acceptera framgångsrika starka kvinnor och skall hitta små detaljer att klaga på hela tiden.
Citera
2020-10-21, 20:29
Bannlyst
Citat:
Knyckares olika röster ger podden mervärde. Jag uppskattar dom! Somliga kan helt enkelt inte acceptera framgångsrika starka kvinnor och skall hitta små detaljer att klaga på hela tiden.
Och somliga kan inte acceptera att andra har reella faktiska åsikter grundade i deras upplevelse. Varför måste du tillskriva egenskaper till folk som inte delar dina egna åsikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in