Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-06, 09:14
  #1
Medlem
Vet någon vad som har hänt? Är det de lokala A-lagarna som är i farten eller någon form av drogkrig mellan afghaner och Mölndalsbor som varit på tapeten tidigare?

Källa: https://www.expressen.se/gt/en-perso...vid-galleria-/
Citera
2020-02-06, 09:45
  #2
Medlem
Enligt Aftonhoran är iaf en misstänkt gärningsman gripen. Ger detta 50/50 chans att det gäller WT som är otåliga innan Systemet (som ligger i Gallerian) öppnar eller babbeluringar som kommit i luven på varandra. Kan vara en kombo...
Citera
2020-02-06, 10:11
  #3
Medlem
Paladins avatar
Intressant. Ingen som hört eller sett något angående detta här inne? Måste ju varit massor med folk ute vid tidpunkten.
Undrar om det kan ha något samband med att en man och en kvinna blev nedslagna på Bergmansgatan igår...

Citera
2020-02-06, 11:42
  #4
Medlem
Tydligen har inte dagens knivfäktning skett i anslutning till gallerian utan i en lägenhet i närheten. Offer och gm umfägås i samma kretsar...

https://molndalsposten.se/nyheter/pe...vid-gallerian/
Citera
2020-02-06, 13:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Tydligen har inte dagens knivfäktning skett i anslutning till gallerian utan i en lägenhet i närheten. Offer och gm umfägås i samma kretsar...

https://molndalsposten.se/nyheter/pe...vid-gallerian/


De bostäderna i anslutning till Gallerian är bostadsrätter som ingen WT skulle ha råd med. Där bor vettiga människor och jag som går förbi där ofta har inte sett några personer som inte passar in eller ser ut som lowlifes.
Citera
2020-02-06, 15:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamol
De bostäderna i anslutning till Gallerian är bostadsrätter som ingen WT skulle ha råd med. Där bor vettiga människor och jag som går förbi där ofta har inte sett några personer som inte passar in eller ser ut som lowlifes.

Har du gått in/ut via gallerians utgång närmast Systemet och aldrig sett alkisarna och pundarna som håller till vid parkeringen vid Broplatsen och ner mot stationen? Det kryllar ju av dem.

Sen är ju inte lyorna nere vid Prytzgatan och Åbybergsgatan några lyxbostäder precis och ligger ett jämfotahopp från gallerian. Bara hyresrätter med hyfsat låga hyror. Skulle inte förvåna mig om soc har tjing på några av dem.
Citera
2020-02-06, 16:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Har du gått in/ut via gallerians utgång närmast Systemet och aldrig sett alkisarna och pundarna som håller till vid parkeringen vid Broplatsen och ner mot stationen? Det kryllar ju av dem.

Sen är ju inte lyorna nere vid Prytzgatan och Åbybergsgatan några lyxbostäder precis och ligger ett jämfotahopp från gallerian. Bara hyresrätter med hyfsat låga hyror. Skulle inte förvåna mig om soc har tjing på några av dem.


Jag tänkte på dem över vägen mittemot gallerian. Det var där det hände och det började i en bostad där. Det är bostadsrätter som kostar en del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback