Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-12-14, 10:52
  #97
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Smaken är som baken kanske.
Men du är vansinnigt ute o cyklar.


Lost är mycket mer mörkt och drama.

Har precis sett klart Triangle of Sadness som har en stor sträng mörk komik. Oerhört bra film, seriöst top 10 jag sett i mitt liv.

Blandar socialrealism med komik och tragedi.
Blandar svenska och engelska på ett naturligt sett. Blir aldrig pajjig. Aldrig plump. Maktspelet på ön är helt fantastisk.

Är det här Ruben Östlunds standard så ska jag börja se mer av honom
Som sagt smaken är som baken, jag tyckte allt var enormt förutsägbart och "maktspelet" kunde ju skrivits av en högstadieelev, precis noll överraskningar. Den lägst stående blir den högst stående i en annan miljö, så originellt.... Se hellre Flugornas Herre, eller bättre läs boken.

Politiskt korrekt film som får priser, gäsp.
Citera
2023-12-14, 12:17
  #98
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Som sagt smaken är som baken, jag tyckte allt var enormt förutsägbart och "maktspelet" kunde ju skrivits av en högstadieelev, precis noll överraskningar. Den lägst stående blir den högst stående i en annan miljö, så originellt.... Se hellre Flugornas Herre, eller bättre läs boken.

Politiskt korrekt film som får priser, gäsp.

Hmm ja jag är nog inte ute efter att bli överraskad när jag ser film. Då kan jag se såna klipp på Facebook där det hoppar fram en läskig clown så jag hoppar till varje gång.

Jag kan inte mycket om just ljus och bild men jag tyckte att den här här filmen var mycket olika från allt annat. Bristen på våld, naket och sexscener gör att den inte känns så billig och publikfriande som många andra.

Att en kvinna skulle utnyttja sin ”makt” för att köpa till sig sex av den unga mannen är ju inte något man ser i dussinfilmerna man ser på bio. Woody Harrelsson som alkis har man ju sett tidigare ifs, men det var uppiggande att han hade en så pass liten roll.
Jag tyckte den ekonomiska delen var en intressant vinkel, som alla vi som varit unga och velat leva lite utöver våra tillgångar kan relatera till.

Att alla sprang runt och spydde brukar jag vanligtvis tycka känns pajjigt men jag tyckte den här höll sig på rätt sida av pajgränsen.

Rent mästerligt . Rent jävla mästerligt
Citera
2024-01-31, 22:21
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Som sagt smaken är som baken, jag tyckte allt var enormt förutsägbart och "maktspelet" kunde ju skrivits av en högstadieelev, precis noll överraskningar. Den lägst stående blir den högst stående i en annan miljö, så originellt.... Se hellre Flugornas Herre, eller bättre läs boken.

Politiskt korrekt film som får priser, gäsp.

Håller med, Rubens senaste två filmer är det ganska lätt att se igenom och så stör man sig för man känner hur nöjd han är över dem. Turist däremot är fantastisk, den som satte han på kartan.
Citera
2024-01-31, 22:25
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Good.will.hunting
Håller med, Rubens senaste två filmer är det ganska lätt att se igenom och så stör man sig för man känner hur nöjd han är över dem. Turist däremot är fantastisk, den som satte han på kartan.

tycker ruben känns som en knarkare och att denna film inte längre har nån charm
he had it but lost it
Citera
2024-01-31, 22:27
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
tycker ruben känns som en knarkare och att denna film inte längre har nån charm
he had it but lost it

Sant, hörde hans nästa film skulle utspela på ett flyg. Där nätverket till all elektronik kommer dö, så folk måste umgås utan skärmar, kom igen...
Citera
2024-02-02, 21:05
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Good.will.hunting
Sant, hörde hans nästa film skulle utspela på ett flyg. Där nätverket till all elektronik kommer dö, så folk måste umgås utan skärmar, kom igen...

Som om det inte gjorts förut, på flygplan alltså. too many shrooms ruby boi
Citera
2024-02-03, 02:11
  #103
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Smaken är som baken kanske.
Men du är vansinnigt ute o cyklar.


Lost är mycket mer mörkt och drama.

Har precis sett klart Triangle of Sadness som har en stor sträng mörk komik. Oerhört bra film, seriöst top 10 jag sett i mitt liv.

Blandar socialrealism med komik och tragedi.
Blandar svenska och engelska på ett naturligt sett. Blir aldrig pajjig. Aldrig plump. Maktspelet på ön är helt fantastisk.

Är det här Ruben Östlunds standard så ska jag börja se mer av honom

Då har du inte sett mycket film. Inte ens folk som gillade filmen var positiva till den sista delen.
Citera
2024-02-03, 02:14
  #104
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Good.will.hunting
Sant, hörde hans nästa film skulle utspela på ett flyg. Där nätverket till all elektronik kommer dö, så folk måste umgås utan skärmar, kom igen...

Det är ju den nivån Östlund rör sig på. Fast nu har han pratat om det så länge så jag undrar om det är en trollning bara. Han har sagt att han ska göra en scen i realtid när publiken ser folk på planet utan internet och att folk kommer att bli desperata och lämna biografen.
Han bortser alltså från att alla i publiken har mobiler som de använder under visningen. De kommer såklart att göra det tills det händer något. Även i Cannes är mobilanvändande ett stort problem
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback