Jag har tidigare i mitt liv brukat en ansenlig mängd MDMA, för mycket, men ändå inte alls i närheten av 10 gånger på en månad.
Man blir lite förundrad över hur vårdslös man vågar vara med sin kropp och sitt sinne.
För att dra min analogi så hade jag kanske 20-25 kvällar med MDMA under mitt sista år med MDMA vilket satte sina spår i ungefär ett år från sista gången.
Den första veckan var som vanligt typ, sen var jag ett känslomässigt vrak (jag hade tankar på att lämna min sambo och min då nyfödda son) i kanske 2 veckor för att sedan SAKTA men säkert återgå till 'baseline' igen. Jag känner dock fortfarande att det påverkat mitt minne och en del av kognitionsfömågan, som att t.ex. har svårare att hitta ord och att det kräver mer ansträngning för att komma ihåg saker. Lite 'dimmigare'....
Som sagt tidigare men som är värt att upprepa (men likväl lika svårt att hålla sig till...) - MDMA ska brukas med måtta, vid speciella tillfällen och absolut inte oftare än 3 ggr per år. Enligt mig.
Jag vet några polare som haft uppehåll i 3 år för att få en natt av kärlek till för att 3 månader efter det vara tillbaka till att euforin fattas men allt negativa är där. Samt några som inte ens fått den där sista kvällen, trots ett så långt uppehåll.
Detta är definitivt inget moralpanik-inlägg. Jag älskar MDMA men jag önskar lika mycket att jag hållt tillbaka så mycket mer.
//En gammal gubbe