Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-05, 17:42
  #1
Medlem
Hej,

Får spaps i min hjärna snart. Det GÅR INTE överföra 4k videos från iPhone till PC? Har försökt med iCloud, OneDrive, Dropbox etc som gör att videon bara laggar etc. Har till och med köpt ett USB med uttag för iPhone på ena sidan och vanligt USB på andra sidan (med minne) så man kan överföra från iPhone till minnet sen från minnet till datorn men det funkar inte ändå.

Ska jag ge upp detta eller hur gör man?
Citera
2020-02-05, 17:57
  #2
Medlem
FarbrorTrevligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WuTangCamber
Hej,

Får spaps i min hjärna snart. Det GÅR INTE överföra 4k videos från iPhone till PC? Har försökt med iCloud, OneDrive, Dropbox etc som gör att videon bara laggar etc. Har till och med köpt ett USB med uttag för iPhone på ena sidan och vanligt USB på andra sidan (med minne) så man kan överföra från iPhone till minnet sen från minnet till datorn men det funkar inte ändå.

Ska jag ge upp detta eller hur gör man?

Det borde ju vara bekymmersfritt från iCloud hemsidan via datorn. Logga in på webbsajten med datorn alltså. Du måste genomföra säkerhetskontrollen först bara, den bollar en kod till telefonen.
Citera
2020-02-05, 18:29
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WuTangCamber
Hej,

Får spaps i min hjärna snart. Det GÅR INTE överföra 4k videos från iPhone till PC? Har försökt med iCloud, OneDrive, Dropbox etc som gör att videon bara laggar etc. Har till och med köpt ett USB med uttag för iPhone på ena sidan och vanligt USB på andra sidan (med minne) så man kan överföra från iPhone till minnet sen från minnet till datorn men det funkar inte ändå.

Ska jag ge upp detta eller hur gör man?

Om det laggar påmdatorn har det inget med hur du för över videon att göra utan att din dator har något annat problem.
Citera
2020-02-05, 19:14
  #4
Medlem
W.Irvings avatar
Programvara: Windows --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera
2020-02-05, 23:33
  #5
Medlem
KlappMungons avatar
Kan ha något med format och överföring att göra. Nya Iphones kan spela in i HVEC men vill konvertera till ett mer kompatibelt format innan överföring sker. Är filen stor tar det väl rätt lång tid innan själva överföringen kommer igång.

Här är ett par länkar som kanske kan hjälpa dig vidare:

https://discussions.apple.com/thread/8458271
https://www.youtube.com/watch?v=iSDQEr_F0so
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback