2020-02-03, 09:17
Medlem
Hur kan detta ha gått obemärkt förbi utan någon debatt?!

De flesta av er har säkert läst hur Kristin Kaspersen på ett snuskigt sätt skämtar med Armand Duplantis på idrottsgalan i direktsänd TV: ’’Armand, hur lång är den?’’ När hon får publiken att skratta och Armand i chock så tillägger hon ’’Ja, staven alltså’’ varpå Armand svarar ’’5,2 meter’’.

Armand själv svarade i efterhand att han blev lite chockad och att det inte var någonting han förväntade sig, för att sen avsluta med att säga ’’ja det var väl lite roligt ändå’’.

Men frågan är, var det verkligen så roligt? Tänk ifall Armand har komplex över sin penis som bara han själv vet om, tänk ifall andra män som tittade på galan hemma i TV soffan har depressioner och komplex över sina penisar och blev påminda om att ’’en lång’’ ska man allt ha för att vara en godkänd karl i Sverige.

Jag blir fullständigt förbannad hur detta bara nonchaleras efter all uppståndelse med #Metoo debatten som varit i detta sjuka land och dess inflytande i vår redan sjuka politik.
I vilket fack placerar man detta sexskämt i direktsänd Svensk Television? Är inte det också #Metoo mot Armand och män i allmänhet?

Tänk ifall exempelvis Martin Timell hade lett programmet och frågat Charlotte Kalla: ’’Hur långt brukar du trycka in staven?’’ …. ’’Ner i snön’’ – det hade blivit ramaskri i hela landet.

Frågeställning: Vart f*n är rättvisan och jämställdheten för sexuella trakasserier?

Sveriges moralelit, feminister och #Metoo fanatiker, fy skäms på er!

Källa: https://www.expressen.se/sport/sexsk...tis-att-rodna/
Citera
2020-02-03, 09:34
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Osmakligt när 50 årig kärring, sex skämtar med en så ung person. Hon dra sådana skämt med sin yngsta som , om dom har den humorn. Eller med personer i sin egen ålder.
Må så vara att det är Kristin Kasperson. Hon borde ha bättre förstånd och tänka efter hur hon säger vissa saker.
I direktsänd tv dessutom.
Citera
2020-02-03, 09:37
Medlem
RedXs avatar
Jag tycker så här:

1) Det är ett tämligen harmlöst skämt.

2) Ja, ett omvänt scenario hade säkerligen givit en hel del ramaskrin.

3) Det är punkt nummer 2 som är problemet.
Citera
2020-02-03, 09:39
Medlem
Kampen för jämställdhet går väldigt enögt o bara åt ena hållet vettu

Det hymlas ju inte ens om detta, kvinnor ska skyddas o lyftas fram, män ska tryckas ner o straffas.

När feministerna nu pratar om jämställdhet så är det givetvis inte snack om att kvinnorna ska ha samma rättigheter, möjligheter o skyldigheter som män.... nej nej nej, kvinnorna ska ju ha egna skräddarsydda rättigheter o möjligheter.... o nåde den som som sen har mage att antyda att de även ska ha skyldigheter, how dare you!?!?!

Det är mycket hög tid för oss "vita medelklass män" i västvärlden att på allvar börja ryta ifrån mot denna häxjakt.
Citera
2020-02-03, 09:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tycker så här:

1) Det är ett tämligen harmlöst skämt.

2) Ja, ett omvänt scenario hade säkerligen givit en hel del ramaskrin.

3) Det är punkt nummer 2 som är problemet.

Precis. En äldre man som hade frågat säg Frida Karlsson något liknande med sex som tema. Han hade blivit uthängd i media direkt och kanske tom riskerat åtal. Kristin bl.a skulle om hon blivit intervjuad sagt hur hemskt detta är och vilket gubbslem mannen är. Men kvinnor som hon kommer undan. Inte direkt jämställt.
Citera
2020-02-03, 10:27
Medlem
Man kan ju leka med tanken att han hade ”funnit sej” i situationen och föreslagit att hon (Kristin) kunde följa med bakom scenen och själv få mäta ”den”...

Gissar att feministerna isf sett till att göra hans liv till ett helvete.
En sak är jävligt klar, när feministjävlarna öppnar käften skall männen lyssna, oavsett innehåll eller relevans, men när männen pratar skall dem ifrågasättas och in i sömmarna granskas, oavsett innehåll eller relevans....
D va länge sen jag slutade titta på svt, tv4 mm, men ibland bara måste jag ändå för att kolla ”utvecklingen” å få lite perspektiv. Och det är ju helt sjukt hur programmen ”vinklas” på precis alla nivåer till dagens propagandaindoktrinering.... tom Erik och Lottas serie är ju inget annat än hjärntvätt. Svenskar är på väg att bli dreglande hjon med endast raketost mellan öronen, tveklöst så!!
Game over Sverige
Citera
2020-02-03, 10:48
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Herregud det var ju ett harmlöst skämt och Mondo verkade ju inte ta illa upp direkt
Citera
2020-02-03, 11:19
Medlem
Pluppiplupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Herregud det var ju ett harmlöst skämt och Mondo verkade ju inte ta illa upp direkt

Säg det till alla "kränkta" svenska kvinnor också då i så fall.

Om man är för dum (som du är) att inte se hyckleriet i det hela, så ja, då finns det inte mycket mera att säga egentligen...
Citera
2020-02-03, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis. En äldre man som hade frågat säg Frida Karlsson något liknande med sex som tema. Han hade blivit uthängd i media direkt och kanske tom riskerat åtal. Kristin bl.a skulle om hon blivit intervjuad sagt hur hemskt detta är och vilket gubbslem mannen är. Men kvinnor som hon kommer undan. Inte direkt jämställt.

...lite som vi var och varannan morgon framför Svt:s morgon-tv får se och höra medelålders kvinnliga programledare rel ogenerat sitta och sukta efter vissa manliga musiker, atleter eller skådespelare samt mer eller mindre öppet tala fnittrande om deras fysiska behag eller hur de är klädda (alt avklädda). Mest påtagligt var det när Måns Zelmerlöv i höstas red naken på någon häst och damerna inte visste till sig av förtjusning i studion - han fick då även epitetet "Mums-Mums" Zelmerlöv vill jag minnas. Om motsvarande 45-årig man skulle uttala sig om eller engagera sig i någon kvinnlig gäst på samma sätt så vore personens saga all i rutan... Även div HBTQ-representanter har normalt carte blanche att säga vad de vill om vem de vill med sexuella anspelningar eller frankt ekivokt. Är du medelålders heterosexuell vit man - forget it - det kommer att kosta.
Citera
2020-02-03, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Är du en man eller kvinna?
Citera
2020-02-03, 21:32
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag tycker att det är ett olämpligt skämt i sammanhanget. Nu tog ju inte han illa upp, men det är olämpligt att överraska någon med sånt här tycker jag. Det hade, som många poängterar, inte ansetts vara okej mot en kvinna och jag ser ingen anledning till varför det skulle vara okej mot en man. Om inget annat för at göder en bild av att det finns ett hyckleri.
Citera
2020-02-04, 14:56
Medlem
Jag hoppas verkligen att liknande scenario sker igen på någon direktsänd gala och att den då trakasserade mannen reagerar starkt mot sexskämt, dårhuset måste tömmas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in