2020-06-05, 22:38
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Ska du få det riktigt bra så är det ju 50k +

Sen om man tycker ens hår är värt det, är ju en annan femma.

Dagen ja tappar håret rakar ja av skiten, kan man fokusera på annat.

Inte alls säkert...jag gick till "världens bästa" (enligt dem själva) i Täby norr om Sthlm och betalade ca 60 K men det syntes inte ett dugg. Helt värdelöst. Hade ju varit roligt om jag åtminstone sett någon skillnad men var lika tunnhårig som innan fast 60 K fattigare. Kör med kortklippt och kommer snagga mig helt sen. Eventuellt tatuera in hår på huvudet så det ser ut som jag är snaggad. Få gånger som jag känt mig så pass lurad som av de där s.k "experterna", 60 k och inte ett hårstrå mer är f-n skämmigt.
Citera
2020-08-10, 22:11
Medlem
Vad hette kliniken!?
Vill du inte outa här kan du gärna skicka PM!

Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Inte alls säkert...jag gick till "världens bästa" (enligt dem själva) i Täby norr om Sthlm och betalade ca 60 K men det syntes inte ett dugg. Helt värdelöst. Hade ju varit roligt om jag åtminstone sett någon skillnad men var lika tunnhårig som innan fast 60 K fattigare. Kör med kortklippt och kommer snagga mig helt sen. Eventuellt tatuera in hår på huvudet så det ser ut som jag är snaggad. Få gånger som jag känt mig så pass lurad som av de där s.k "experterna", 60 k och inte ett hårstrå mer är f-n skämmigt.
Citera
2021-01-09, 21:02
Medlem
Ullexs avatar
Om man ska köra fue, det är endast aktuellt att ta hår från nacken/huvudet och inte längre ner på nacken alternativt ryggen? Jag är nämligen flint på huvudet och resterande delar på kroppen ser ut som en apa.
Lite sugen på att ta bort det med laser men känns dumt om det kan användas för att täcka upp plätten.
Citera
2021-01-09, 22:29
Medlem
AndreasDenTyngastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullex
Om man ska köra fue, det är endast aktuellt att ta hår från nacken/huvudet och inte längre ner på nacken alternativt ryggen? Jag är nämligen flint på huvudet och resterande delar på kroppen ser ut som en apa.
Lite sugen på att ta bort det med laser men känns dumt om det kan användas för att täcka upp plätten.
Man kan ta hår för kroppen t.ex ryggen eller bröstet, även skägg. Men problemet med dessa hårstrån är att dem inte är samma som på huvudet. Dem har en mkt kortare växtcykel och blir inte lika långa eller tjocka. Dock går det bra att fylla på med dessa hårstrån men gärna inte i hårlinjen.

Det kostar också mer att ta hår från kroppen
Citera
2024-02-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zpray
Det har nu gått 6 veckor sedan jag genomförde transplantationen. Håret vid nacken och på sidorna har växt tillbaka och ser ut precis som vanligt igen. Kliar i nacken lite då och då. Håret uppe på huvudet har börjat växa så smått, men inte i närheten så tjockt som vid nacken och sidorna. Känns typ stubbigt när man tar på det. Det ser dock inte för jävligt ut, utan snarare som att man har kort och tunt snaggat hår. I väldigt ljusa omgivningar ser man att det inte ser lika tjockt och "naturligt" ut som resterande hår och att det fortfarande är lite lite rött i hårbotten. Men det märks att det händer saker!

Kommer uppdatera när jag börjat se lite mer drastiska förändringar och även då ladda upp före- och efter bilder. Men trots att det bara än så länge är "stubbigt" där uppe är det fan ändå snyggare än det tunna och dryga hår jag hade tidigare!

Några år har gått nu, är du fortfarande nöjd?
Funderar själv på att göra HT på Clinicana, då dom verkar seriösa efter vad jag sett när jag kollat runt...
Citera
2024-10-03, 06:28
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St3fanius
Några år har gått nu, är du fortfarande nöjd?
Funderar själv på att göra HT på Clinicana, då dom verkar seriösa efter vad jag sett när jag kollat runt...

Hey, Stefanius.. det har gått några månader nu. Did you do it? 😃 Jag fungerar att köra nu till jullovet. Vad är det för skillnad mellan alla dessa fue, fui och ppt eller allt vad de heter? 😃

TS betalade 27000 totalt sett för fyra år sedan. För mig låter det extremt mycket och omöjligt för min lilla plånbok 😞 men jag skulle inte behöva så extremt många grafts dock.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in