2006-03-23, 12:30
Medlem
mmas avatar
Är det fake eller inte?

Jag hört på det tre gånger och jag får känslan av att samtalen är fake?

(det är en programpunkt där Gert ringer upp och läxar upp folk som gjort fel typ... nu var det en person som hade problem emd att grannens katt pissar/skiter i dennes blomlådor)... men det lät så otroligt tillgjort?

nån som vet nått?
Citera
2006-03-23, 17:26
Medlem
Det känndes som om inslaget i måndags var fejkade
Citera
2006-03-23, 18:43
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det känndes som om inslaget i måndags var fejkade

Och idag var det ju nån mupp vars katt pissade på grannens balkong.. för att han inte vågade släppa ut den då han var rädd för fågelinfluensan.. lät helt skum, sen sa han åt katten live i telefon typ "- hör nu vad Gert säger, du får inte pinka i grannens låda... hör du det nu!"
Citera
2006-05-10, 17:48
Bannlyst
Hjärt Fylking är ju kung! Jag rattar in rixfm varje dag klockan 12.15 för att få mig ett gott skratt. Denna veckan har det handlat om lille Filip (med särskilda behov...) som inte fått börja på samma förskola som dom andra barnen. Hjärt ringer då upp rektorn (som inte vågar svara) och pratar in på hennes telefonsvarare och berättar vilken jefla lögnare hon är. Sedan så ringer han upp en kommunalpolitiker på Tyresö och bokstavligen rensar rövfen på honom - decibelnivån höjdes om man säger som så. Det bästa var när kommunalpolitikern säger till Hjärt när han gapar som mest:

- Men varför ringer du upp mig om jag inte ens får säga flaskhals...

- JO, DU får säga flaskhals, men först när jag är klar med dig, för detta är mitt radioprogram...

- ...jaha...

Citera
2006-05-10, 17:54
Medlem
Heinzes avatar
Flyttas till Media då det handlar om programmet och inte är skvaller om Fylking.

//Mod
Citera
2006-05-10, 18:10
Medlem
Ghandis avatar
hörde igår tror ja d va om en unge me special needs som inte fick gå i en skola han ville eller va d va. Gert va "arg" o håll låda, han vann inte matchen mot sin kombatant.

Får man spela in telesamtal som man vill o sända dom i radio eller sända dom live i radio, måste man inte informera om det o har svårt o se att folk skulle godkänna o va med i programmet o punkten. Detta e inte bra för kanalen, o d kommer dom inse snart o ta bort programpunkten.
Citera
2006-05-10, 18:15
Bannlyst
Äsch, va fan. Hjärt presenterar sig som han ska när han ringer, det är inga krussiduller öht. Han redogör klart och tydligt för sin 'kombatant' att han ringer ifrån radion. Jag håller inte med om att Hjärt förlorade duellen mot politikern igår, han kanske inte vann på KO, men gott och väl på TKO. Lunchlådan rockar ju stenhårt, fantastiskt roligt att lyssna på.

Stackars lilla Filip...

Citera
2006-05-10, 19:45
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerVers
Äsch, va fan. Hjärt presenterar sig som han ska när han ringer, det är inga krussiduller öht. Han redogör klart och tydligt för sin 'kombatant' att han ringer ifrån radion. Jag håller inte med om att Hjärt förlorade duellen mot politikern igår, han kanske inte vann på KO, men gott och väl på TKO. Lunchlådan rockar ju stenhårt, fantastiskt roligt att lyssna på.

Stackars lilla Filip...

han kanske upplyser om sitt namn, men alla vet inte vem han e & han kanske säger han ringer från radion, men inget om att det bandas eller går ut live just då.

Var ett klart nederlag igår, han försökte vinna flera ggr på slutet men misslyckades hela tiden då andra ändan bara var mycket lugn o antagligen vältränad i o hantera media. O anslutningen var given, i en positiv stämning att "vi jobbar vidare med det" o sen fick gert desperat försöka kasta in ngt istil med "o vi vill ha resultat"...han vann inget där inte.
Citera
2006-05-24, 10:34
Bannlyst
Fylking till salu?

Gert Fylking är ett geni. Varför har inte mer etablerade medier försökt "köpa" honom?
Citera
2006-05-24, 11:34
Medlem
Har ni inte hört? Lille Filip för börja skolan med sina kompisar och det är tack vare Gert!

När de höll på med de där katterna tyckte jag bara det var löjligt men programpunkten tog sig.
Citera
2006-05-24, 11:45
Medlem
P.Gs avatar
finns det några klipp på nätet?
Citera
2006-05-24, 12:35
Medlem
skriksomengriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupkälla
Gert Fylking är ett geni. Varför har inte mer etablerade medier försökt "köpa" honom?

Radio rix ägs av Stenbecksfären där Gert jobbat i många herrans år så nog är han och dom etablerade alltid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in