Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-12-18, 20:20
  #49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Det här är ingen konspirationsteori längre, ännu en gång som jag låter som en tok men de visar sig att jag inte var så fel ute ändå.
Kärnkraft stänger ner och vi kommer få en kontintinental blackout i Europa och matbrist som följd, de är alla bönder överens om nu och situtationen för oss i Europa ser hård ut.

European farmers see writing on wall with energy crisis: food shortages are a certainty (Newstarget.com)

Våra förfäder klarade hårda tider, vi måste också göra det nu.
Kopplingen till Covid är väl fortfarande en konspirationsteori?
Citera
2022-12-18, 20:54
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
I Amerika som för inte längesedan var världsledande i jordbruk så betalar nu regeringen pengar till bönder för de inte ska odla och göra sig av med vad de har.
The Biden administration will pay farmers more money not to farm

Samma sak i Nederländerna som de varit mycket prat om i medierna och de inte ensamma, på Irländ betalar regeringen $5,000 för att avliva kor.
Proposal to pay farmers €5,000 to cull cows
https://www.farmersjournal.ie/farmer...ll-cows-712590

Det här är inte någon konspirationsteori längre utan en frutansvärd framtid som snart kommer nå våra svenska butiker också, och de flesta är helt oförberedda på detta. Usch..


Så på vilket sätt har det en bäring till livsmedelsbrist och Covid?

Från din förvirrade trådstart:

Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Coronavirus i Kina är troligen inget virus, inte som hotar på de sättet utan en global livsmedelsbrist de skyller på influensan.
Så hur långt har du kommit runt dessa tankar? Några som helst indikationer på att influensan inte är ett virus?

Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord

Kina ... genom Drönare som släppt viruset och nu är de Kinesiskt Nyår i Kina...

Okey... det är inte ett virus men Kina har med drönare släppt ut ett virus? Klarttänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord

Jag ska hålla mig kort för jag kommer ändå bara hånas på de här forumet.

Du har en poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
... men de är livsmedelsbrist i större delen av världen ...

Är det? Vilka varor saknar du?

Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Det här är inte någon konspirationsteori längre utan en ....

Det har aldrig varit någon vettig konspirationsteori. Det handlar ju mest om dig och dina religiösa tokerier om domedagen och armagedon.

Vem (förutom djävulen) konspirerar mot vem menar du?
__________________
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-12-18 kl. 21:07.
Citera
2022-12-19, 22:38
  #51
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Som du säkert läste i dina länkar så har det med att minska växthusgaser att göra. Det har inget att göra med Covid eller utrotning av människor.

Men snälla någon jag har förklarat att det är den sista delen i ett långvarigt krig mot bönder som eskalerade under Coronavirus pandemin och världens klimat påverkas inte utav jordbruk så man måste avlida kor för inte jorden ska gå under i global uppvärmning, det här du nog hur dumt det låter.
Citera
2022-12-19, 23:01
  #52
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så på vilket sätt har det en bäring till livsmedelsbrist och Covid?
Kött är väl en viktig del av livsmedel men de vill ju vi ska svälta eller äta sniglar.
De eskalerande under den så kallade ”pandemin” och många förpackningsfabriker stängde efter de helt sonika testade med PCR test (ej gjort för diagnos) och det har påverkat köttindustrin väldigt mycket.

Hur de gjorde, exempel från England: https://metro.co.uk/2020/06/19/three...eaks-12874705/

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Så hur långt har du kommit runt dessa tankar? Några som helst indikationer på att influensan inte är ett virus?
Det var en vanligt influensasäsong med samma symptom och dödstal.
Influensan försvann ju väldigt mystiskt under ett år men är tillbaka nu.

Flu Has Disappeared for More Than a Year! Flu Has Disappeared for More Than a Year men har kommit tillbaka nu igen: Länk: Yahoo News

Citat:
Du har en poäng.
Tack. Ja, tyvärr.. De kommer bli en hård tid och vi får lära oss leva som på den gamla tiden igen.

Citat:
Är det? Vilka varor saknar du
Beror på var i världen. Jag har postat listor innan om jag minns rätt men om de är något särskilt del så kan se jag om jag hittar info till dig?

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det har aldrig varit någon vettig konspirationsteori. Det handlar ju mest om dig och dina religiösa tokerier om domedagen och armagedon.
Jag är från glesbygd och lantbrukarfamilj och började oroa mig för detta 2018, året innan EU sa att vi förlorar 1,000 gårdar dagligen i EU och de behandlar bönder väldigt illa!

Här är en lista på 16 fabriker som helt sonika börjat brinna under året. Inget misstänksamt alls, va?

A List Of 16 Major Fires That Have Occurred At Key Food Industry Facilities In US Since Start Of 2022

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Vem (förutom djävulen) konspirerar mot vem menar du?
World Economic Forum. Bill Gates mfl.

Holodomor på en global plan..
__________________
Senast redigerad av dufrianord 2022-12-19 kl. 23:08. Anledning: Problem men korrekt länk till Yahoo News
Citera
2022-12-19, 23:46
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
Men snälla någon jag har förklarat att det är den sista delen i ett långvarigt krig mot bönder som eskalerade under Coronavirus pandemin och världens klimat påverkas inte utav jordbruk så man måste avlida kor för inte jorden ska gå under i global uppvärmning, det här du nog hur dumt det låter.
Upplyste bara vad du länkat till eftersom du inte förstod det själv. Du tolkar det på ett annat vis än vad det står.
Citera
2022-12-22, 07:20
  #54
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Upplyste bara vad du länkat till eftersom du inte förstod det själv. Du tolkar det på ett annat vis än vad det står.

Det krävs lite egna förkunskaper och tolka vad man läser på ett korrekt sätt, att använda sin hjärna helt enkelt och inte bara få allt serverat, men om du visar vilken länk som du syftar på så ska jag göra mitt allra bästa.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback