2020-08-01, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
3 september tar Kammarrätten i Jönköping upp mammans överklagan om tvångsvården av barnen.

Hon har redan träffat sin tonårige son ett par gånger. säjer hennes advokat O i en artikel i Östgöta Corren i dag (låst). "Det är viktigt för dem båda, de har en väldigt nära relation".

På frågan var mamman vistas svarar han svävande i "hemregionen".
Hon har regelbunden kontakt med psykiatrin.
Vilken värld denna Per Oe*hme lever i?
Blundade han när bilderna på den misshandlade lilla Es kropp visades under rättegången?
Den bilden borde han på näthinnan varje gång han blundar.

Pojken A har varit placerad under större delen av sitt liv på olika håll, fosterhem och institutioner.

Rebecka var och beklagade sig hos soc och ville att pojken skulle omhändertas, eftersom hon och P inte kunde ostört ha sex när pojken bodde hemma. För att inte glömma alla andra hittepå-orsaker som Rebecka och P angav som skäl till varför de ville att A skulle uppfostras/försörjas av samhället.

Det var väl först förra året som han fick flytta hem till mördarduon?

Så den där "väldigt nära relation" är bs. Att han inte skäms denna P O.
Nej, Per Oeh*me bör inte vara inblandad i något som helst fall som handlar om barn.
Citera
2020-08-01, 17:26
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
3 september tar Kammarrätten i Jönköping upp mammans överklagan om tvångsvården av barnen.

Hon har redan träffat sin tonårige son ett par gånger. säjer hennes advokat O i en artikel i Östgöta Corren i dag (låst). "Det är viktigt för dem båda, de har en väldigt nära relation".

Åååå, Kammarrätten i Jönköping! De gjorde ju ett utmärkt jobb förra gången.
Eller inte.

Undrar om advokat O tänker ”förprata” med rätten även denna gång?
Citera
2020-08-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Finns det länk till advokatens uttalande?
Har tyvärr ej länk till artikeln.
Men i artikeln säjer advokat O att mamman har vistats i sin hemmaregion sedan frisläppandet och att hon har haft kontakt med socialtjänsten och hyresvärden.

Det framgår inte varför hon har haft kontakt med sin hyresvärd.

"Man kan inte utesluta umgänge med hennes barn, säger Per Oehme."
Citera
2020-08-01, 19:42
Medlem
Citat:

Måtte kammarrätten i Jönköping lärt sig av sitt tidigare misstag, annars vet ni nån som går i strejk/uppror mot Sveriges rättssystem.
Citera
2020-08-01, 22:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Men i artikeln säjer advokat O att mamman har vistats i sin hemmaregion sedan frisläppandet och att hon har haft kontakt med socialtjänsten och hyresvärden.

Hon kan väl inte betala hyran - de hade ju väldigt hög hyra, och nu är hon ensam med den. Jag gissar att hon får sjukpenning, men den kan ingalunda räcka. Och soc betalar inte en sådan hyra för en ensamstående person. Jag gissar att även detta är ett stort incitament för henne, att få hem de två återstående barnen. Då får hon för det första ett saftigt bostadsbidrag som ensam mor, samt underhållsstöd och efterlevandepension, och soc accepterar också en mycket större boendekostnad.
Citera
2020-08-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon kan väl inte betala hyran - de hade ju väldigt hög hyra, och nu är hon ensam med den. Jag gissar att hon får sjukpenning, men den kan ingalunda räcka. Och soc betalar inte en sådan hyra för en ensamstående person. Jag gissar att även detta är ett stort incitament för henne, att få hem de två återstående barnen. Då får hon för det första ett saftigt bostadsbidrag som ensam mor, samt underhållsstöd och efterlevandepension, och soc accepterar också en mycket större boendekostnad.
Jag gissar att varken hyresvärd eller grannar vill ha tillbaka henne i huset. Om hyresvärden lyckas med att vräka henne vet jag inte, men kanske kan det gå
Knark har ju bevisligen funnits i lägenheten och ett barn har förlorat sitt liv där. Dessutom har barnet legat död en tid i lägenheten. Det kan vara skrämmande att bo granne med en sådan person och skapa rädsla: vad kan hända härnäst? Grannarna kan vända sig till hyresvärden med sin oro.
Så min gissning är att hyresvärden försöker bli av med henne. Har också hennes hyror blivit för sent inbetalda kan det bli skarpt läge för henne.
Citera
2020-08-01, 23:58
Medlem
Citat:
Jag gissar att varken hyresvärd eller grannar vill ha tillbaka henne i huset. Om hyresvärden lyckas med att vräka henne vet jag inte, men kanske kan det gå
Knark har ju bevisligen funnits i lägenheten och ett barn har förlorat sitt liv där. Dessutom har barnet legat död en tid i lägenheten. Det kan vara skrämmande att bo granne med en sådan person och skapa rädsla: vad kan hända härnäst? Grannarna kan vända sig till hyresvärden med sin oro.
Så min gissning är att hyresvärden försöker bli av med henne. Har också hennes hyror blivit för sent inbetalda kan det bli skarpt läge för henne.
Det hade varit det bästa, blir hon hemlös kommer hon inte få tbx sina barn igen! Tycker hyresvärden kan ta sitt ansvar o sparka ut henne på gatan, så det blir svårare för henne att få barnen. Tror inte hon har många vänner/anhöriga hon kan bo hos.
Citera
2020-08-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har svårt att tro att en barnamörderska får ta hand om fler av sina barn. Hon har ju på alla sätt visat att hon inte är kapabel att fungera som förälder.
Citera
2020-08-02, 00:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag har svårt att tro att en barnamörderska får ta hand om fler av sina barn. Hon har ju på alla sätt visat att hon inte är kapabel att fungera som förälder.

I Sverige är dock dessa beslut högst godtyckliga.
Citera
2020-08-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Hon kommer antagligen få ta hand om sina barn. Kammarrätten är hennes bästa vän, och hon har kommit undan med precis allt! Inom ett år är barnen tbx hos henne.
Citera
2020-08-02, 00:23
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:

Jag har följt tråden om nyårsmordet i Sundsvall.
Tre kvinnor i 50-årsåldern samlas för att fira nyår tillsammans. Det börjar med glittriga hattar, snittar, Bingolotto och skumpa.
Men vid kl 06 på nyårsdagens morgon mördar den ena gästen den andra gästen med minst 143 knivhugg.
Lägenhetsinnehavaren larmar 112, och mördar-gästen grips på plats.

Lägenhetsinnehavaren blir omedelbart vräkt pga att ett mord har begåtts i hennes lägenhet! Hon är inte misstänkt för inblandning i mordet (eller något annat såvitt jag vet), men vräks ändå.

Så hur i hela världen kan Rebecka ha kvar sin lägenhet?!?
Ett barn har plågats till döds där, knark ligger högt o lågt, ”grabbarna i väst” har span på lägenhetsinnehavaren (minst en av dem iaf), kvinnan kommer dömas för att ha tagit livet av sitt barn - men hon har alltså kvar sin lägenhet trots allt detta samt över fem månaders häktning?!?

Är det advokaten som har styrt upp detta, eller hur i helvete kan det ha gått till?
Hyran låg väl på över 11k?

Låter helt orimligt.
Citera
2020-08-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag har följt tråden om nyårsmordet i Sundsvall.
Tre kvinnor i 50-årsåldern samlas för att fira nyår tillsammans. Det börjar med glittriga hattar, snittar, Bingolotto och skumpa.
Men vid kl 06 på nyårsdagens morgon mördar den ena gästen den andra gästen med minst 143 knivhugg.
Lägenhetsinnehavaren larmar 112, och mördar-gästen grips på plats.

Lägenhetsinnehavaren blir omedelbart vräkt pga att ett mord har begåtts i hennes lägenhet! Hon är inte misstänkt för inblandning i mordet (eller något annat såvitt jag vet), men vräks ändå.

Så hur i hela världen kan Rebecka ha kvar sin lägenhet?!?
Ett barn har plågats till döds där, knark ligger högt o lågt, ”grabbarna i väst” har span på lägenhetsinnehavaren (minst en av dem iaf), kvinnan kommer dömas för att ha tagit livet av sitt barn - men hon har alltså kvar sin lägenhet trots allt detta samt över fem månaders häktning?!?

Är det advokaten som har styrt upp detta, eller hur i helvete kan det ha gått till?
Hyran låg väl på över 11k?

Låter helt orimligt.
Hyresvärdar är väl olika. I fallet du gemför med, minns jag att det blev ett jävla liv på allmänheten för att hon blev vräkt. Det krävs ganska mycket i dagens läge för att vräka någon. Och hon är inte dömd än. Obetalda hyror är en regelrätt anledning att kasta ut någon, iaf efter 3 månader. Hur hon har betalat hyran, om hon har gjort det, går över mitt förstånd. Ett bra tag satt hon häktad. Och det verkar inte som att hon har nån vidare kontakt med sin familj, så de kan omöjligt hjälpt henne. Alternativet är Soc, som står för hyran i max 6 månader om man sitter i fängelse, efter det hjälper dem inte längre. Om Patrik hade lite pengar när han dog, vart går dem efter hans död? Till S? De va ju inte gifta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in