Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-29, 14:19
  #1
Medlem
Imsdal93s avatar
Har problem med en vän,
Vi är också kollegor.

Personen är omtyckt av chef och övriga kollegor. Dock så har jag sedan start märkt att X gör sig vän med alla, och att X gärna vill framstå som perfekt, att ingenting är för svårt för X och att denne gärna smörar för att få bekräftelse.

X är jättetrevlig när X vill ha något utav situationen och när det är personer X ska imponera på. Men så fort vi blir själva pratar X skit om andra och beter sig odrägligt?

X är otrevlig mot människor som X inte känner eller behöver göra ett gott intryck på.

Ofta skäms jag och går därifrån när jag ser att personen X pratar med tar illa vid av arrogansen.

Jag är säker på att X pratar illa om mig när jag inte är närvarande, och jag har märkt att kollegor kan börja bråka pga "rykten".

Personen är självcentrerad, mån om sitt utseende till den gräns att personen ständigt står och speglar sig eller pratar om diverse kroppsdelar. Aktiv på sociala medier och älskar uppmärksamheten som ges.

Kan någon hjälpa mig att placera personen, vad kan vara orsaken bakom beteendet och hur hanterar man en person som X?
Citera
2020-01-29, 15:11
  #2
Medlem
nonameds avatar
Låter som en normal person. Tips jag kan ge är om personen snackar skit om andra med dig så snackar personen troligtvis skit om dig bakom din rygg. Mycket vanligt fenomen. Frågan är om ni är nära vänner? Dom flesta är falska så därför kallar man inte alla sin kompis.
Citera
2020-01-29, 21:29
  #3
Medlem
spyder123s avatar
Psykologi: allmänt --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback