2025-10-28, 13:15
Medlem
.Hatare finns på båda sidor och det argumentet håller inte för att försvara Greta.

Det blir extra ohållbart då Greta är en hatare och hennes mobb förföljer de som vågar kritisera henne
Citera
2025-10-31, 21:34
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Greta är inte värd någon respekt då hon samarbetar med personer som vill utrota judar. Hn är dessutom extrem extremist.

Att påstå att hon tagit risker är bara fånigt. Se bara på hur hon klagar bara för att Israelerna tog lite hårt i henne

Hon borde demonstrerat mot Iran istället. Då hade hon i bästa fall kommit hem i en kista. Då hade hon blivit en martyr för dårarna i vänstern
Ok. Du har flera poänger där. Jag får ta en tankeställare. Det stämmer att man kan uppfatta henne som antisemit, och judehat är jag givetvis emot. Ja, det finns dårar i vänstern. Tycker ändå det är bra att både S och V tagit viss ställning mot vissa och uteslutit.
Citera
2025-10-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Ok. Du har flera poänger där. Jag får ta en tankeställare. Det stämmer att man kan uppfatta henne som antisemit, och judehat är jag givetvis emot. Ja, det finns dårar i vänstern. Tycker ändå det är bra att både S och V tagit viss ställning mot vissa och uteslutit.

Greta åkte tillsammans med två av de extremister som vänsterpartiet uteslutet.
Citera
2025-10-31, 22:26
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarS
Greta åkte tillsammans med två av de extremister som vänsterpartiet uteslutet.
Ok. Då är det väl typ utomparlamentarisk vänster mest då. Bra att lite särskilja dessa från vänstern i övrigt, t.ex. V, S.
Citera
2025-10-31, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det är väl dags för en tråd om hatet mot Greta Thunberg. För mig verkar hatet mot henne vara helt irrationellt. Det liknar mest demoniseringen av SD och deras väljare som etablissemanget sysslar med.
Varifrån kommer hatet mot Greta? Det kan väl knappast ha med hennes budskap att göra? Jag tänkte att vi kunde göra en psykologisk djupdykning i hatet mot henne, dess orsaker och utveckling och så vidare.

Om du nu skall göra en "psykologisk djupdykning i hatet mot henne" bör du inte missa att hon är en extremt extrem extremist.
Om du missar det hamnar du helt fel.

Jag tror att dårarna på vänsterkanten gör att SD växer. De hade aldrig kunnat få så många röstar om dessa dårar inte hade funnits.

Dårarna matar SD ,med väljare för att de påminner att det finns något som är värre än SD.

Någon påstod att det var transaktivisterna som gav Trump segern och det låter inte helt otrolig när man ser hur galna dessa aktivister är.

Det absurda är att det finns sådana absurda extremister,
Citera
2025-11-01, 00:06
Medlem
karlsoons avatar
Jag tycker det är tragiskt att en människa med hennes handikapp utnyttjas, hon mår bevisligen inte bra och media borde låta henne vara men freakshow säljer. Föräldrarna borde ta hand om henne istället och hjälpa henne men verkar ju snarare bara elda på det hela, nej Greta kommer med största sannolikhet leva med sin psykiska ohälsa resten av livet för det har nog gått alldeles för långt redan.
Citera
2025-11-25, 04:59
Medlem
Borasare1980s avatar
Är väl egentligen inte konstigt om folk stör sig. Hon är ju själv väldigt hatisk och då får hon räkna med hat tillbaka. Hon är en trångsynt narcissistisk curlad snorunge med skev världsbild som blir dyrkad som nån slags Messias av miljöfanatiska idioter. Hennes civila olydnad och delaktighet i aktivism kan ses som väldigt odemokratiskt beteende där en högljudd minoritet inte accepterar stora majoritetens åsikter och därav ägnar sig åt diverse sabotage. Det är precis den typen av människor som spårar ur av sin hybris såpass att de riskerar utvecklas till terrorister på sikt.
Senast redigerad av Borasare1980 2025-11-25 kl. 05:09.
Citera
2025-11-25, 18:33
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Det är väl dags för en tråd om hatet mot Greta Thunberg. För mig verkar hatet mot henne vara helt irrationellt. Det liknar mest demoniseringen av SD och deras väljare som etablissemanget sysslar med.
Varifrån kommer hatet mot Greta? Det kan väl knappast ha med hennes budskap att göra? Jag tänkte att vi kunde göra en psykologisk djupdykning i hatet mot henne, dess orsaker och utveckling och så vidare.

Tidigare har hon väl åtnjutit ett visst skydd retoriskt som ungdom. Nu när hon blivit myndig vill folk inte ge henne samma ursäkt att uppföra sig hur man vill. En vuxen skall tåla vuxen-kritik. Klimatfrågan var kanske politiskt laddad men att hon nu går all-out-palestina och helt har glömt klimatfrågan visar att hon går efter trender och det som ger rockstjärnestatus. Palestinafrågan ger mer strålkastarljus just nu.

Hon är såklart produkten av hennes vänsterextrema föräldrar som är fullkomligt galna. Hon begriper inte riktigt vad riktig tortyr är för något då hon påstod sig blivit torterad i Israel. Samtidigt har riktig tortyr utövats mot Israeliska fångar. Hon vägrade se på filmer som visade det. Noll kontakt med verkligheten som en äkta vänstermänniska.

En förvirrad unge(fortfarande) som fått massor av uppmärksamhet för helt galna saker. De stora galningarna är media som ger henne uppmärksamhet samt hennes psykotiska vänsterföräldrar. Dessa bär egentligen mer skuld till fenomenet än hon själv. Media och hennes föräldrar är verkligen riktigt sjuka människor.
Senast redigerad av Afro-Greger 2025-11-25 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in