Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-30, 22:46
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsallalie
Mentaliteten skiljer sig åt (vad jag märkt) beroende på åldern/hur länge de arbetat.

Ja innerst inne blir de flesta cyniska och förtvivlade. Inte konstigt många slutat i större utsträckning de senaste... ja säg 5 åren då, när hela denna flyktingcirkus drog igång - och vad som blev sedan av den pannkakan.

Jag kände/känner 8 poliser idag. 5 är kvar, två har jobbat 2, 3 år och deras syn på saker är aningens naiv (fortfarande) de klagar mest på att deras vardag inte går ihop med yrket. 1 blev gravid efter ett år ca och "fick" inre tjänst efter tillbakagången. Den andra är sne för att denne inte har någon fast tur så utan kastas runt mellan olika ("närliggande") håll sedan nu 2 år, han gnäller men känner ändå att han måste ställa upp på detta "upplägg" då de ta-da fattas folk. (De spenderar mer tid på jobbet än i hemmet, kommer garanterat att slå bakut snart).

De äldre som jobbat i mer än 10+ år har helt andra saker de är förbannade på, här har vi folk som inser att de behöver vara kvar då organisationen (som de förpestat redan sedan omorganisationen skedde någon av alla gångerna) inte troligen fixar att även dessa försvinner. En slags skuld så kanske, fan vet jag, dessa är dock oerhört kompetena personer som inte drar sig för att käfta mot mer axelberikade personer högre upp.

Jag tror, även om jag i mitt uniformsyrke också blivit mycket mer negativt påverkade senaste åren, att majoriteten av de som jobbar inom polisen är slut. Och jag tror att de nya inser att det inte alls är så charmigt som det kan tyckas på PHS.

Jag väntar med spänning på att höra 2024 vilket jävla misslyckande denna satsning varit dessa år, och att man ska sjösätta en ny satsning för nästa kommande 5 års period...och hoppas att man kan trycka in folk igen. Kanske sänker man kraven än mer, kanske sker det några mord på poliser eller så kanske, men bara kanske, så sker det något faktiskt hos politikerna som ställer om sitt tänk kring hela polismyndigheten.

Men vad fan vet jag, jag är bara realistisk och ser och hör det som jag kommer i kontakt med just genom mitt yrke/bekanta.

Och gällande löner, visst för all del, de bör höjas, men jag tror att flera hellre hade sett att man strukturerade till saker istället, lagar etc.

Jag tror att de yngre kommer att lämna myndigheten snabbare än de äldre i samma omfattning.

Helt klart är det iallafall att de behöver strukturera om saker, som du säger, så att hela arbetssituationen förbättras. De i yttre tjänst jobbar väl 3-skift? Eller 2-skift? Måste vara väldigt slitsamt. Och som din bekanta så vill de säkert kunna ha ett liv utanför jobbet också.
Får tydligen ägna mycket tid vid datorn när de kanske hade kunnat vara ute istället. Vet inte hur de skulle kunna ändra på det dock, för ingen annan kan väl rapportera vad de själva har gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback