Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-02-01, 11:44
  #25
Medlem
OroligLantiss avatar
Jag har läst alla inlägg, och en omkörning låter rimligt.

Men jag har funderat på om bilen som kom i norrgående riktning kanske missade sista infarten till Mariestad (som ligger några hundra meter tidigare (1km? Jag är kass på att bedöma avstånd)) , och bestämde sig för att istället för att fortsätta norrut för att hitta en lämplig vändplats, valde att svänga in på den sista utfarten från stan? Alltså där man får svänga in om man kör söderut, alternativt svänga ut från Mariestad för att köra söderut?

Jag ber om ursäkt för väldigt långa och kanske svårtydda meningar, men hoppas att ni förstår hur jag menar.

Fast då kanske krocken hade blivit mer från sidan, än rakt framifrån som det ser ut att ha varit på bilderna?

Bara en fundering, o mycket möjligt att jag blir motbevisad direkt.
Citera
2020-03-02, 01:24
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smeknamnetroffe
På den första bilden av dom så syns det ju en hund i den blå bilen som ser ut att tillhöra ett företag.
Sökte på företaget och hittade ägaren på facebook.
På den personens facebook har han en bild med samma? hund på en av bilderna.
Oavsett vilket så är det oerhört tragiskt.
Alla tankar går till de anhöriga och deras familjer.
Det stämde. Både VD; n och grundaren till företaget omkom.
https://www.rmsc-marin.se/#
Citera
2021-01-24, 07:34
  #27
Medlem
Den sträckan är ju vidrig, Även om man håller 90 där i någon slags rytm så blir man ju ofta omkörd.
Var väll planerar för mitträcke, kanske skyndar på det nu...
Citera
2021-01-25, 07:09
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Den sträckan är ju vidrig, Även om man håller 90 där i någon slags rytm så blir man ju ofta omkörd.
Var väll planerar för mitträcke, kanske skyndar på det nu...


Här skyndas fan ingenting!

Varsågod: ett särtryck ur tidningen Motor 07/12 som pdf.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...vSniXS9jKrDRLn

Den berättar precis hur illa det var - för 10 år sedan.
Och då hade det redan varit dåligt i 30 år.

Varenda bilist borde sjunga med i Leif Östling-kören för full hals.

Å andra sidan: vägavsnittet är så brett att två långtradare kan köra om varandra och möta ytterliggare två som gör samma sak - 4 lastbilar i bredd utan problem.

Omkörning utan att korsa mittlinjen är alltså fullt möjligt på platsen, om alla gör som dom skall.
Att korsa mittlinjen trots mötande trafik och räkna med att en eventuell mötande löser ekvationen åt en är dock ett svineri.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback