Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-03-22, 15:47
  #13
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag skulle inte vilja att någon av mina ex (av de som var vettiga) skulle fastna för någon som inte var optimal för dem. Önskar dem det bästa även om vi inte i alla fall skiljdes åt under de bästa av omständigheter. Ser inget konstigt i det.
Citera
2006-03-22, 15:51
  #14
Medlem
MsMoulds avatar
Jag är egentligen inte upprörd utan kom mer generellt att tänka på huruvida ens ex val av ny partner speglar ens egen personlighet/utseende eller ej.

Tenderar folk att falla för "samma" människotyp om och om igen, eller innebär ett uppbrott en nystart och val av partner som minst av allt liknar den föregående?

Mina gamla pojkvänner har få likheter, jag verkar således förorda nystarten, men en killkompis har de senaste fem åren varit tillsammans med 4 tjejer med identiska utseenden och de har dessutom hetat Maria, Matilda, Martina respektive Mathilda. Han känns lite insnöad.
Citera
2006-03-22, 15:53
  #15
Medlem
Monikas avatar
Men herregud. Hur självcentrerad kan man vara? Hans nya brud har väl inget med dig att göra. Har hon glasögon så betyder det inte att du har det.
Är hon tönt så betyder det inte att du är det. Men att du tar upp frågan så här får en nästan att börja undra.
Skit i vad han har för sig och om hans nya brud är en tönt. Det tog ju slut mellan er, så någonting var uppenbarligen fel. Kanske var det något mer lunarstormaktigt han behövde. Kanske har hon fina kvaliteter (och nej jag menar inte bara att hon är ett bra knull) som inte kommer fram på lunarstorm. Kanske en kombination av båda.
Så.
Citera
2006-03-22, 15:54
  #16
Medlem
MsMoulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag skulle inte vilja att någon av mina ex (av de som var vettiga) skulle fastna för någon som inte var optimal för dem. Önskar dem det bästa även om vi inte i alla fall skiljdes åt under de bästa av omständigheter. Ser inget konstigt i det.

Jag tror du förstår lite av den välmening jag känner. Jag skulle inte ha varit tillsammans med den här killen om jag inte hade tyckt bra om honom. Naturligtvis vill jag att han ska ha det bra och hitta någon som passar honom. Han och jag brukade ha intellektuella diskussioner om det mesta, den nya flickan verkar tala om kläder, uteställen och husdjur. Vad har de gemensamt?

Ähh, får väl se om han vill berätta om henne så småningom.
Citera
2006-03-22, 15:58
  #17
Medlem
the_bandits avatar
Jag KRÄVER hennes lunarstorm.
Citera
2006-03-22, 16:00
  #18
Medlem
Alternativ 1: Du har fortfarande känslor för honom...

Alternativ 2: Du bryr dig om dina medmänniskor, speciellt de som stått dig nära... du är en fin, fin människa...

Men nog har du en poäng i att det skulle kännas obehagligt att bli "ersatt" av ett sämre alternativ...
Citera
2006-03-22, 16:03
  #19
Medlem
Sordids avatar
I all välmening sitter du och beklagar dig om hur ful den nya tjejen är och undrar om du i så fall var lika ful?

Det kanske trots allt är dags att skaffa sig ett litet lunarkonto för fröken?
Citera
2006-03-22, 16:04
  #20
Banned
olletraskarpås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMould
Jag är egentligen inte upprörd utan kom mer generellt att tänka på huruvida ens ex val av ny partner speglar ens egen personlighet/utseende eller ej.

Tenderar folk att falla för "samma" människotyp om och om igen, eller innebär ett uppbrott en nystart och val av partner som minst av allt liknar den föregående?

Mina gamla pojkvänner har få likheter, jag verkar således förorda nystarten, men en killkompis har de senaste fem åren varit tillsammans med 4 tjejer med identiska utseenden och de har dessutom hetat Maria, Matilda, Martina respektive Mathilda. Han känns lite insnöad.

Ett efterblivet intellekt verkar han gå igång på.
Citera
2006-03-22, 16:08
  #21
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMould
en killkompis har de senaste fem åren varit tillsammans med 4 tjejer med identiska utseenden och de har dessutom hetat Maria, Matilda, Martina respektive Mathilda. Han känns lite insnöad.

Jisses! De där tjejnamnen stämmer precis med de tjejer en kompis till mig varit ihop med de senaste åren. Hårfärgen på tjejerna skiljer en del men i övrigt kan man nog säga att de påminner en hel del om varandra. Det de absolut har gemensamt är att de är ganska mycket yngre än honom. Lustig slump eller har vi gemensamma bekanta?
Citera
2006-03-22, 16:34
  #22
Avstängd
Du Är som alla andra kärringar missunsamma

har du inte lyckas komma över fanskapet effter 6 ÅR !!!

då är det verkligen dax att gå till farbror psykolog

Lycka till hoppas du får hjälp

Tack för mig // Ville
Citera
2006-03-22, 17:52
  #23
Banned
Mausers avatar
Hon är väl bättre i sängen än du var....
Citera
2006-03-22, 17:57
  #24
Medlem
skulle tippa på att du har känslor lång inne i dig själv.. låter rätt uppenbart
vem sitter annars och grämmer sig över små saker.

Om jag och min tjej gjorde slut, hon träffade en ny efter ett tag som såg ut som ett as, så skulle jag knappast bry mig mer än att vara glad åt att hon faktiskt kunde träffa en ny och sen skita i hennes liv :P
men hade jag fortfarande känslor för henne hade jag förmodligen reagerat som dig.



men men du vet ju själv med dig...blir du lite varm och pirrig i kroppen när du tänker på honom? :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback