Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-01, 23:32
  #481
Medlem
Någon som vet något om vad som händer?
Citera
2021-08-20, 15:28
  #482
Medlem
Tydligen har kompisen som lämnade Alex den där natten, flyttat till Kalmar. Sökte på honom häromdagen och då upptäckte jag det. Någon mer än jag som tycker att det är konstigt?

Tror ni att det var mord eller en olyckshändelse? Jag tycker att mycket pekar åt båda hållen. Vad tror ni andra?
Citera
2021-08-20, 22:57
  #483
Medlem
gambling på høye takes, mye dop over mange dager, diverse bekjentskaper/gjeld, ut å gå i natten uten mobil -> det meste tyder på at noen kan ha klipt han...
Citera
2021-08-21, 12:23
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carnikshb
Tydligen har kompisen som lämnade Alex den där natten, flyttat till Kalmar. Sökte på honom häromdagen och då upptäckte jag det. Någon mer än jag som tycker att det är konstigt?

Tror ni att det var mord eller en olyckshändelse? Jag tycker att mycket pekar åt båda hållen. Vad tror ni andra?

Om man ska tro det som skrivits om den här "vännen" i tråden så har han nyligen suttit inne, om han har flyttat kanske det är för att komma bort från människor som inte är bra för honom.
Jag tror dock hans berättelse om vad som hänt den aktuella natten/morgonen då Alex försvann är påhittad. Han vet mer än han säger. Han kanske är rädd.
Citera
2021-09-08, 20:06
  #485
Medlem
Inga nyheter från NFC?
Citera
2021-09-10, 21:00
  #486
Medlem
Och ingen som vet vad ”kompisen” gör i Kalmar?
Citera
2021-09-17, 19:11
  #487
Medlem
Vem är " kompisen"?. Som ska flyttat till Kalmar. Vore intressant o veta.
Citera
2021-10-31, 11:31
  #488
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyre
gambling på høye takes, mye dop over mange dager, diverse bekjentskaper/gjeld, ut å gå i natten uten mobil -> det meste tyder på at noen kan ha klipt han...

Ja, håller med här! Fy f... det måste vara fruktansvärt för familjen att aldrig få veta säkert vad som hände.
Kvävning kan i så fall förklara att skelettet (det enda som hittas efter så lång tid) inte uppvisade några tecken på skador.
Citera
2022-02-08, 14:10
  #489
Medlem
Men vad har nfc uttalat sig om?
Citera
2022-03-27, 17:30
  #490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Kvävning kan i så fall förklara att skelettet (det enda som hittas efter så lång tid) inte uppvisade några tecken på skador.
Med tanke på årstid, hans tillstånd och terrängen han hittades i, har han nog frusit ihjäl. Det är en ganska brant, halvt eroderad, lös slänt ner mot bäcken där han hittades. Han har väl ramlat (snavat/halkat) och kanske tuppat av p g a fallet. Det var ju även minusgrader den natten/morgonen!
Citera
2023-01-31, 11:36
  #491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenIorten
Jag tror snarare att vännen blev botad men inte i samband med detta, om ni förstår vad jag menar. A hade aldrig sätt sig i en sån situation, han var noga med sånt. Inga fiender.

Hoppas du får detta, har inget annat sätt att nå dej på. Hör av dej i så fall så jag kan ge dej kontaktuppgifter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback