Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-04-29, 16:23
  #13
Medlem
Har sålt en del på blocket, och min erfarenhet är att det är mest män som håller på på följande vis:

" hej. intresserad. Ring mig".

Varför i helvette ska jag som säljare behöva ringa dig?
Tycker det är smått oförskämt.

Bättre fråga om nummer om du nu måste ringa.
Citera
2021-05-04, 11:46
  #14
Medlem
miikoss avatar
Jag har varit med om mycket konstigheter där.

1. Alltid prutande med 50 % eller så.
2. Folk reser långt, och skriker sedan efter prutning, eller milersättning vid nekat köp.
3. Man läser inte annonsen. Står tydligt att bilen inte är körbar ex. men får mail. "Fin bil, den går att köra?".
4. Köparna säger att de lämnar in ägarbyteslappen (nu mer vanligt med registrering i appen dock). Detta får man vara försiktig med, köparen blir ägare till bilen även om inte registreringen går igenom, men den registrerade ansvarar för felparkeringsavgifter och får fakturor för smittankningar, som kan vara jobbiga att bestrida.
5. Någon utlänning ville skickade en utländsk check på alldeles för högt belopp, och bad om återbetalning. Tänkte först be banken göra en täckningskontroll, men det skulle ta flera veckor, så slängde bara checken och meddelade spekulanten att de inte fick köpa. Checken lär ju troligen varit falsk eller saknat täckning.
6. Många bokar lördagar för provkörning, men hör inte av sig och man stannar hemma i onödan.

Vad är lösningen? Kräva förpenning, bokningsdepostion osv? Det är inte billigt att annonsera på Blocket, och tid man lägger på oseriösa spekulanter kostar också pengar i tid.
Citera
2021-07-17, 12:28
  #15
Medlem
Mullrets avatar
Min senaste annons resulterade i 10+ personer vill ha " mer bilder"


Är det något grupprunkande över bilder på bilar? Vem som har flest bilder på en bil?

Visserligen en unik bil, men vad gör folk med bilderna?

Lägger det i nästa annons. Bilder kostar 100:-/st. Förskottsbetalning krävs.
Citera
2021-08-08, 22:40
  #16
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Min senaste annons resulterade i 10+ personer vill ha " mer bilder"


Är det något grupprunkande över bilder på bilar? Vem som har flest bilder på en bil?

Visserligen en unik bil, men vad gör folk med bilderna?

Lägger det i nästa annons. Bilder kostar 100:-/st. Förskottsbetalning krävs.

Har varit med om samma sak, fast med utrustning inom den sport jag håller på med. Grejer i visserligen bra begagnat skick, för några hundralappar, och 5 bilder var inte nog. Extremt märkligt!

Pappa skulle sälja en Toyota för 10k för några månader sedan också, och då den hade en del defekter var han noga med att fota detta extra, men trots 9 bilder ville folk bara ha mer och mer. Sjukt skumt. Vad gör folk med bilderna egentligen?!
Citera
2021-08-09, 09:16
  #17
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Har varit med om samma sak, fast med utrustning inom den sport jag håller på med. Grejer i visserligen bra begagnat skick, för några hundralappar, och 5 bilder var inte nog. Extremt märkligt!

Pappa skulle sälja en Toyota för 10k för några månader sedan också, och då den hade en del defekter var han noga med att fota detta extra, men trots 9 bilder ville folk bara ha mer och mer. Sjukt skumt. Vad gör folk med bilderna egentligen?!

Tror bildsamlandet är en omskrivning för spekulanter utan pengar. Vill visa sig intresserade men har inga pengar utan tar en omväg för få lite uppmärksamhet av säljaren.

Att säga till sin EPA-beridna kompisar.....

" Mailade om en Ferrari 430, får snart lite bilder av säljaren"


De som mailar har oftast inte ens råd tanka sin gräsklippare. .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback