Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-21, 13:00
  #1
Medlem
https://www.bbc.com/news/health-51182451

Botar nästan all Cancer
Citera
2020-01-21, 13:09
  #2
Medlem
Opdivo är den första och enda PD1-immuncheckpointhämmare med en godkänd indikation för adjuvant behandling i Europeiska unionen (EU).

Kan detta nya vara något liknande som de hittat på
All utveckling är bra
Citera
2020-01-21, 13:12
  #3
Medlem
Låter spännande m,m och man hoppas på en bra utveckling m,m
Citera
2020-01-21, 14:52
  #4
Avstängd
"treat" betyder inte bota.
Citera
2020-01-21, 15:00
  #5
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Sätt att använda immunförsvaret för att bekämpa cancer är väldigt fascinerande och har stor potential för många genombrott inom cancerbehandling i framtiden. Dock så ska man alltid vara lite försiktig med dessa saker när de är i ett sådant tidigt skede som det är nu. Jag ställer mig även skeptisk till påståenden om någon behandling för att göra sig av med alla typer av cancer. Men stora genombrott inom medicin har ju hänt tidigare, så varför inte.
Citera
2020-01-21, 16:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadetten
Opdivo är den första och enda PD1-immuncheckpointhämmare med en godkänd indikation för adjuvant behandling i Europeiska unionen (EU).

Kan detta nya vara något liknande som de hittat på
All utveckling är bra
Opdivo är inte individuellt anpassad imunoterapi. I min erfarenhet i yrket har det hjälpt några av mina patienter med förlängd överlevnad. Men det är definitivt inget botande mirakelmedel.
Citera
2020-01-21, 16:59
  #7
Medlem
ytterligare 20 år av forskning krävs .. sen är det patentmedicin i 20 år = för dyrt att skriva ut.. sen 10 år till innan det kommer skrivas ut till alla i västvärlden.. Men då är sverige ett u-land i klass med somalia
__________________
Senast redigerad av humantoilet 2020-01-21 kl. 17:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback