2020-01-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Absolut! Och om vi sänker maxhastighet på våra vägar till 0 km/h så får vi ner trafikdödligheten markant också.

Inte så långt härifrån där jag bor byggde man en ny väg ifjol. Det tog två månader från att förslaget tos upp politiskt till vägen stod klar. Efter 3 månader kom första slukhålet. Snabbt är inte bra. Fråga din fru.
Citera
2020-01-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ah, intressant. Jag hade missat det.

Vet ni eller någon annan hur länge man är sjuk? (Typ hur många dagar har man feber?). Gärna med källa tack!

Här är länken:

https://www.contagionlive.com/news/clinical-characteristics-of-the-first-2019ncov-cases-in-wuhan-china
Citera
2020-01-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har en kompis som svimmade på jobbet, var alldeles grå i ansiktet och kamraterna körde honom till akuten. Han kom inte in överhuvud taget, så han åkte hem efter X antal timmar. Han kvicknade väl till lite förvisso, men kan man inte förvänta sig att någon åtminstone tittar på en och gör en bedömning när man åker till akuten? Kaoset på akuterna är ju väl beskrivet i många artiklar och inslag i media den senaste tiden. Hur det skulle bli vid en stor smittsam epedemi är ju inte svårt att föreställa sig...

OnT: Ryssland stänger nu gränsen mot Kina pga Corona utbrottet:
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/OpBBd1/russiske-medier-russland-stenger-grensen-til-kina
ryssarna verkar iallafall bry sig om sitt folk, så är det inte här hemma
Citera
2020-01-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosse.gote48
Precis, symtomfri i 48h minst.

Feberfri i 10 dagar, ren lungröntgen, inga virus vid topsning. Någon länkade igår, hittar inte länken nu.

Edit: länken finns några inlägg upp!
Citera
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Finns det video på när de gör soppan med levande fladdermus?
Citera
Medlem
-YOLO-s avatar
https://3g.dxy.cn/newh5/view/pneumonia?scene=2&clicktime=1579582238&enterid=157 9582238&from=singlemessage&isappinstalled=0

Den här sidan verkar uppdatera snabbast. Om den är tillförlitlig vet jag inte. Har lite svårt för kinesiska.
Citera
2020-01-30, 11:17
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Inte så långt härifrån där jag bor byggde man en ny väg ifjol. Det tog två månader från att förslaget tos upp politiskt till vägen stod klar. Efter 3 månader kom första slukhålet. Snabbt är inte bra. Fråga din fru.

Behöver knappast fråga. Har bott i asien i 10 år och är väl förtrogen med hur det går till. Det betyder däremot inte att jag vaccinerats mot dumheter i Svenskt tillvägagångssätt. (men kul kommentar )
Citera
2020-01-30, 11:18
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyriciania
Coronaviruset är inplanterat för att för det första minska världsbefolkningen för det andra ge ut en vaccin och införa tvångvaccinering i flertalet länder som jag tror Tyskland redan gjort och för det tredje skapa världspanik. Rädsla har sedan länge varit ett lätt sett att ta kontroll och att styra massorna dit dom vill.
Dom jobbar alltid med 1.problem 2.reaktion 3 lösning. Detta är vad jag tror säger inte att det är så men förvänta er att snart blir det tvångvaccinering och då blir läget ännu värre.
Denna video publicerades 4 November
https://youtu.be/AoLw-Q8X174

Du kommer bli fördummad av många men det är helt uppenbart för de som förstår lite mer än vad som sägs på TV. Det har varit väntat bland de som är insatta att 20-talet skulle föra med sig en reduction i populationen. Allt för kontrollera oss
Citera
2020-01-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Feberfri i 10 dagar, ren lungröntgen, inga virus vid topsning. Någon länkade igår, hittar inte länken nu.

Edit: länken finns några inlägg upp!

Det är därför folk spärras in i sina lägenheter i Kina. Det är karantänen efter att de har blivit friska. De måste sitta inlästa i tio dagar, men får mat så att de klarar sig under tiden.
Citera
2020-01-30, 11:20
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Detta ovan!
Att smittas på flyg är mycket ovanligt, luften byts ut fortlöpande.
Det är inte ett slutet rum trots att det känns så.

Precis , Boeing 787 är att föredra framför äldre kärror. Har en helt annan teknik för luftbehandling;

Dreamliner aircraft have been built with the same robust technology used to purify air in hospital operating rooms. Its high-tech air purification system removes contaminants and odors that can cause throat irritation, while the cabin’s HEPA (high efficiency particulate air) filters remove bacteria, viruses and fungi. An additional gaseous filtration system unique to the 787 aircraft is said to eliminate irritants that produce a drying effect. Boeing says passengers on the aircraft will feel like they're breathing at 6,000 feet rather than the 8,000 feet atmosphere of other aircraft. This helps reduce jet lag, headaches and fatigue.
Citera
2020-01-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Behöver knappast fråga. Har bott i asien i 10 år och är väl förtrogen med hur det går till. Det betyder däremot inte att jag vaccinerats mot dumheter i Svenskt tillvägagångssätt. (men kul kommentar )

Svenska tillvägagångssätt kan definitivt ifrågasättas, men det är inte i närheten av de i Asien.
Citera
2020-01-30, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto

Byggfusk är väl vanligt också. Kom upp till ytan vid den hemska jordbävningen i Chengdu tror jag det var. Ny hus (många skolor) rasade medan gamla hus stod pall. Har för mig att det var ramaskri om korruption. Vet inte om det delades ut många nackskott då. Har inte följt det.

Men slukhål läser man om lite överallt. Hur ser man till att det inte uppstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in